עכשיו זה רשמי: נתניהו החליט למנות את גלנט לשר הביטחון

חלוקת התיקים בליכוד הולכת ונסגרת, ומוקדם יותר אישרה הסיעה את פה אחד את מינויו של אוחנה ליו"ר הכנסת. חברי הכנסת של הליכוד אישרו גם את מינויו של אופיר כץ לתפקיד יו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה, ביטן ואמסלם תקפו את נתניהו: "אנחנו לא יודעים מה יש בהסכמים"

שר הביטחון יואב גלנט ונתניהו

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) כי יואב גלנט יהיה שר הביטחון הבא. כמו כן, אישרו חברי הכנסת של הליכוד את ההצעה למנות את ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת. בתום ההצבעה צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "בהצלחה ליו"ר הכנסת החדש שלנו". בנוסף, חברי הכנסת של הליכוד הצביעו פה אחד בעד מינויו של ח"כ אופיר כץ לתפקיד יו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה. חיים כץ יהיה שר התיירות.

ח"כ דני דנון אמר בישיבת הסיעה: "אני מודה לרה"מ הנכנס נתניהו על כינוס הסיעה, כתנועה דמוקרטית חייבים לכנס את הסיעה באופן קבוע. בעת הזו, ערב הקמת ממשלה חדשה האחדות בליכוד חשובה מכל. ברור לכל כי מאבק יצרי בתוך הליכוד יעניק תחמושת ליריבנו. לכן החלטתי לא להתמודד לתפקיד יו"ר הכנסת. אני מברך את חברי אמיר אוחנה שייבחר היום לתפקיד. אני בטוח שימלא אותו על הצד הטוב. בהצלחה אמיר".

גורמים בליכוד אומרים כי נתניהו שוקל להציע משרת שר לח"כ דני דנון, בתמורה להתחייבות שיתפטר במסגרת החוק הנורווגי ולא תתקיים לגביו סכנה שימרוד בהצבעות בכנסת.

דני דנון
דני דנון | צילום: חדשות 13

בפתח ישיבת סיעת הליכוד היום אמר ראש הממשלה המיועד נתניהו: "בשעה טובה, גמר חתימה טובה. אני מבקש להודות לכם על המאמץ המשותף שהביא אותנו ליום הזה. השגנו את היעד. ציבור ענק במדינת ישראל, למעלה מ-2 מיליון ישראלים, הצביעו עבור המחנה הלאומי בראשותנו. נקים ממשלה יציבה לקדנציה מלאה שתדאג לכל אזרחי ישראל".

במהלך ישיבת הסיעה תקפו חברי הכנסת דוד ביטן ודוד אמסלם את נתניהו ואמרו: "אנחנו לא יודעים מה יש בהסכמים, למה לא כינסת את הסיעה עד עכשיו? מה זה אמור להיות? רק ח"כ מש"ס יכול להכניס דברים שהוא רוצה ואנחנו כלום?"

אריה דרעי ואיתמר בן גביר
אריה דרעי ואיתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע הבוקר על רשימת התפקידים בממשלה ובכנסת מטעם מפלגתו, בנוסף לתפקידו כשר הפנים והבריאות. ח"כ יעקב מרגי יכהן כשר הרווחה ברוטציה עם ח"כ יואב בן צור, שיחל את הקדנציה כשר במשרד הרווחה. ח"כ מיכאל מלכיאלי יכהן בתפקיד השר לשירותי דת, ח"כ חיים ביטון יכהן בתפקיד שר במשרד החינוך, וח"כ משה אבוטבול יכהן בתפקיד סגן שר החקלאות.. ח"כ משה ארבל יכהן בתפקיד סגן שר הפנים והבריאות.

בנוסף, ח"כ ינון אזולאי יכהן בתפקיד יו"ר סיעת ש"ס בכנסת וחבר וועדת הכספים, ובמחצית השניה של הקדנציה יכהן בתפקיד יו"ר וועדת הכנסת. ח"כ אוריאל בוסו יכהן בתפקיד יו"ר וועדת הבריאות וסגן יו"ר הכנסת, וח"כ יוסף טייב יכהן בתפקיד יו"ר וועדת החינוך.

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר חותמים על ההסכם הקואליציוני
בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר חותמים על ההסכם הקואליציוני

הלילה נחתמו באופן סופי ההסכמים בין הליכוד לבין יהדות התורה, הציונות הדתית, עוצמה יהודית ומפלגת נעם, והמועד האחרון לחתימת כל ההסכמים הוא עד סביבות השעה 16:00, מכיוון שהם צריכים להיות מונחים בכנסת 24 שעות לפני ההצבעה עצמה על השבעת הממשלה.

לאחר שאתמול עברו חוקי סמוטריץ'-דרעי בקריאה שנייה ושלישית, הבוקר הקואליציה החדשה תשים מאחוריה רשמית את בליץ החקיקה שהקדים את השבעת הממשלה, ולמעשה כך השר המיועד לביטחון לאומי יקבל כמעט את כל הסמכויות שהוגדרו מראש בחוק, חוץ מהסעיפים על הכפפת המפכ"ל לשר, וקביעת המדיניות למשך הטיפול בתיקים - אותם הוא הסכים להפריד לאחרי השבעת הממשלה.

בנימין נתניהו ומשה גפני חותמים על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לדגל התורה
בנימין נתניהו ומשה גפני חותמים על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לדגל התורה

על פי חלוקת התיקים המסתמנת: ישראל כ"ץ יהיה שר החוץ ברוטציה, כאשר בחלק השני של הקדנציה נתניהו מעוניין לראות במשרד החוץ את שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, רון דרמר, אשר בחלק הראשון של הקדנציה ישמש ככל הנראה כשר במשרד ראש הממשלה ויהיה אחראי על הקשר עם ארה"ב ועל המטה לביטחון לאומי (המל"ל).

מי שיכהן כראש המל"ל יהיה השר וחבר הכנסת לשעבר צחי הנגבי, אשר נדחק לתחתית הרשימה בבחירות הפנימיות האחרונות בליכוד, ומצא עצמו מחוץ לכנסת. ח"כ יריב לוין, שהתפטר אמש מתפקידו הזמני כיו"ר הכנסת, יכהן כשר המשפטים, ואילו האלוף במיל' יואב גלנט יקבל את תיק הביטחון. מירי רגב ואלי כהן מעוניינים במשרד התחבורה, ומי מהם שלא יקבל את מבוקשו ימצא עצמו ככל הנראה במשרד החינוך.