גרסת הפרש שהצליף במפגינה: "פעלתי כפי שהייתי צריך לפעול"

השוטר שתועד כשהוא מכה בשוט מפגינה בנתיבי איילון צפוי למסור מחר את גרסתו במח"ש, שם יטען כי ההפגנה הייתה בלתי חוקית וכי "הצעירה תקפה את הסוס במקל ובדגל". עוד הוא צפוי לומר כי סוס במשקל כזה יכול להיבהל ולהשתולל - וכי הוא הפעיל "כוח סביר בנסיבות המקרה"

זמן צפייה: 05:02

פרסום ראשון: פרש המשטרה שהצליף במפגינה אמש בנתיבי איילון צפוי להגיע לחקירה מחר (שני) במחלקת לחקירות שוטרים, שם הוא צפוי למסור את גרסתו ולטעון: "פעלתי - כפי שהייתי אמור לפעול. ההפגנה הייתה בלתי חוקית", ולדבריו: "הצעירה תקפה את הסוס במקל ודגל".

הסוס, שבמשקל כזה, לדברי הפרש וסביבתו, יכול להיבהל ולהשתולל. "מזה חששתי", יטען הפרש, "בסיטואציה הזאת יכולתי להשתמש גם באלה - אבל לא עשיתי זאת. הפעלתי כוח סביר בנסיבות המקרה". לפרש הוצמדו שני עורכי דין - משה אלון ודיאנה שלומסקי שימסרו עימו את הגרסה.

המפגינה, יעל ראובני בת ה-24, הותקפה על ידי הפרש במהלך המחאה נגד המהפכה המשפטית. היא פונתה לבית החולים איכילוב - ולאחר מכן גוללה את שאירע: "הרגשתי מאוד מותקפת. פשוט הלכנו, כל המפגינים, ופינינו את הכביש, כמו שהמשטרה ביקשה. הרגשתי שהשוטר מחפש מקום להוציא את העצבים והתסכול שלו והוא מצא את החולייה החלשה ושם הוא בחר להתמקד ולהרביץ לי".

לדברי הצעירה, הטענות של המשטרה שלפיהן היא תקפה את הסוס "מגוחכות". היא סיפרה:"אני עובדת עם סוסים, אני מדריכה טיפולית. הדבר האחרון שאני אעשה זה לתקוף סוס. החזקתי שלט מקרטון להגן על עצמי. כל הסימנים שנראים כרגע הם מהרוכב שלו. לא שלט מקרטון. לא היה צריך להפעיל כוח בכלל כדי להזיז אותנו משם. לטענת השוטר לא התקדמנו מספיק מהר. הוא פשוט התחיל להרביץ לנו ולדרוס אותנו עם הסוס שלו ולעשות עלינו אמבוש. היה לא-מידתי לחלוטין".

יעל ראובני והתיעוד מאיילון
יעל ראובני והתיעוד מאיילון | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים/טוויטר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר הבוקר בריאיון לכאן רשת ב': "לא אהבתי את התמונות האלה. בדרך כלל אני נותן גיבוי לשוטרים, אבל אני די מוטרד. אני מתכוון לפנות למפקד המחוז עמי אשד ולבקש ממנו הבהרות". המפכ"ל קובי שבתאי הורה למפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, לתחקר את התקרית. כמו כן, המפכ"ל הורה על הקצאת מצלמות קסדה לפרשים.