כ-200 אלף מחו בת"א, פרש תועד מכה מפגינה עם אלה

ההפגנות נגד ההפיכה המשפטית נמשכות. המוקד המרכזי: רחוב קפלן שבתל אביב - שם התאספו מאות אלפים. חלקם ירד לנתיבי איילון - שנחסמו לתנועה - ופונה באמצעות מכת"זית ופרשים.תיעוד: פרש משטרתי מכה מפגינה עם אלה. עשרות אלפים הפגינו במוקדים נוספים ברחבי הארץ

זמן צפייה: 03:17

למרות שנציגי הקואליציה והאופוזיציה נפגשו השבוע להידברות בבית הנשיא, ההפגנות נגד ההפיכה המשפטית נמשכו גם הערב (שבת) - זה השבוע ה-13. המוקד המרכזי, כבכל שבוע, היה ברחוב קפלן שבתל אביב - שם הפגינו לפי הערכת חברת CrowdSolutions כ-200 אלף בני אדם. כמו כן, אלפים מחו גם בחיפה ובמוקדים נוספים, וכן מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין. מעט אחרי 21:00 החלו מפגינים לצעוד לעבר נתיבי איילון. המשטרה חסמה את הכביש בשני הכיוונים ופיזרה את המפגינים באמצעות מכת"זית. פרש משטרה תועד כשהוא מכה מפגינה בנתיבי איילון. 19 מפגינים נעצרו.

עימותים באיילון
עימותים באיילון | צילום: רויטרס

מפגינים יורדים לאיילון
מפגינים יורדים לאיילון | צילום: רויטרס

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304012211' autoplay='0' credit='' desc='מפגינים על איילון' poster='' kid='1_itm2w1xd' duration='']

מפגינים בקפלן
מפגינים בקפלן | צילום: רויטרס

מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב | צילום: רויטרס

שקמה ברסלר, ממובילות המחאה, אמרה לחדשות 13: "נתניהו אמנם הקפיא את החקיקה, אבל כמה שעות אחר כך היא הונחה על שולחן הכנסת, כך שהמרחק והזמן להעביר את החוקים הוא אפסי. אנחנו מאמינים ללוין ולרוטמן, שאומרים בעצמם שהכול יחודש תוך ארבעה שבועות".

היא המשיכה: "אין כאן ניסיון אפילו ליצור משהו שנראה כמו הידברות. המתקפות לא מפסיקות, הרעיון להקים מיליציה פרטית בסגנון משמרות המהפכה לבן גביר לא פוסקים. אני רוצה לבקש מהמשטרה לוודא ולטפל מהר בכל אירועי האלימות שאנו נתקלים בהם כל הזמן כי זה יוצר חשש בקרב המפגינים. אני מקווה שהציבור שמתנגד להפיכה המשטרית לא יירתע". בתוך כך, כתובות "כהנא חי" רוססו על המרכז הגאה שבמתחם שרונה.

מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב | צילום: עמר קמפלר

כתובות ''כהנא חי'' במתחם שרונה בת''א
כתובות ''כהנא חי'' במתחם שרונה בת''א | צילום: דוברות המשטרה

[brightcove_iframe video_id='news-part-2301041840' autoplay='0' credit='יאיר פלטי' desc='מיצג "שומרים על הרודן" בקפלן' poster='' kid='1_bhg1sypk' duration='']

Whatsapp Image 2023 03 25 At 1
ההפגנה בחיפה | צילום: עמרי רוזנברג

Whatsapp Image 2023 03 11 At 1
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. ארכיון | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

החסימות בתל אביב מ-16:30:

רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין בשני הכיוונים; צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה תופנה לשיקועים); רמפות גשר השלום יסגרו לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20); יגאל אלון-השלום לכיוון מערב; יגאל אלון-תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ); השלום-תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה). דרך השלום-עליית הנוער לכיוון מזרח ויגאל אלון-השלום ייחסמו לכיוון דרום. רחוב יגאל אלון-יצחק שדה יחסם לכיוון צפון. רחוב יצחק שדה-המסגר יחסם לכיוון צפון; היציאה לרחוב המסגר מרחוב בן אביגדור לא תתאפשר. רחובות נוספים שייחסמו: מיגאל אלון - עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן. בכל הנוגע ליציאה מתחנת הדלק - התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים.

בחיפה נחסמו הרחובות הבאים החל מ-17:30:

צומת חורב מכל הכיוונים, שדרות הנשיא - מצומת הביכורים לכיוון מרכז חורב בשני הכיוונים; בזמן התהלוכה - הכניסה והיציאה משכונות כבביר, כרמליה ומשבור תהיה דרך רחוב הצופים. דרך הים ושדרות הנשיא/מוריה ייחסמו בקטע שבין הביכורים, וולפסון וצפרירים - ובהמשך שדרות מוריה מצומת צפרירים ועד מרכז חורב והרחובות הסמוכים: צומת פיק"א - צומת חורב/גת, צומת פיק"א/הדסה לכיוון מרכז חורב, צומת פיק"א/הראל לכיוון מרכז חורב, צומת חורבפרויד לכיוון מרכז חורב, צומת דישראליחורב לכיוון מרכז חורב, צומת מאפומוריה לכיוון מרכז חורב. כמו כן, התנועה מכיכר ספר למרכז חורב תתאפשר עד לצומת מאפו לבאים לכיוון בית החולים כרמל בלבד.