ספיר סבן, זוכת העונה הרביעית של "דה וויס ישראל", משחררת אלבום בכורה וקובעת: "הטורקייה עושה גם בלאגן, לא רק מכניסה לדיכאון"

אחרי הניצחון הענק בגמר העונה הרביעית של "דה וויס", ספיר סבן ממשיכה לשחרר שירים ולקבע את מעמדה בתחום. היום היא משחררת את אלבום הבכורה שלה שיפתיע לא מעט אנשים ומנסה להיות הישראלית השנייה שזוכה בשתי תוכניות ריאליטי מוזיקליות כשהיא מגיעה בימים אלה ל"אקס פקטור לאירוויזיון"

זמן צפייה: 03:22

"עוברים עלי ימים מרגשים מאוד", מספרת ספיר סבן בתחילת השיחה. "אני משחררת אלבום בכורה שנקרא 'יהיה בסדר'. בכלל לא תכננתי להוציא אלבום, אבל תקופת הקורונה גרמה לדברים להבשיל בצורה אחרת וגרמה לי להבין מצבים בצורה אחרת. התחלתי לעבוד על השירים לפני הקורונה ואז היא הגיעה והיה סגר ועוד סגר ומלחמה וסגר נוסף. אספתי המון שירים בתקופה הזו וחשבתי למה לא להוציא בעצם אלבום? נכון, זה פחות לגיטימי היום להוציא אלבום, אומנים בעיקר משחררים סינגלים לרדיו, אבל ריגש אותי לאסוף את כל השירים שאספתי במשך שנתיים למשהו שעונה על ההגדרה של אלבום בכורה. יש באלבום 12 שירים שחצי מהם כבר יצאו לרדיו. מתוך השירים שהקהל עוד לא מכיר, יש חמישה שירים קצביים, שה משהו שההל שלי לא זכה לשמוע ברדיו. אני מופיעה באירועים ועושה שמח, אבל מלבד 'בלאגן' לא שחררי שירים קצביים לרדיו".

עוד במדור המוזיקה:

הנני כאן: הראל סקעת כבש את קיסריה לראשונה בקריירה

לירון לב ועדי כהן: "השנה אנחנו קופצים למים ועושים דברים שחששנו מהם הרבה שנים"

עכשיו כולם יודעים: נבחרה העיר שתארח את האירוויזיון ונחשפו תאריכי התחרות

הקשיבו לשיר "איפה כל הבנות" מתוך האלבום "יהיה בסדר"
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-183-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_rs6mp0dl' duration='158']

באלבום אפשר להביא לקהל צדדים שלא יוצאים לרדיו, לספר סיפור שלם יותר.
"נכון. אני לא כותבת ומלחינה, אבל כל אחד מהיוצרים שעבדתי איתם גרם לחלק אחר מהרגשות שלי לזרוח בהתאם לכל שיר. עבדתי עם צליל קליפי, אושר כהן, דקלה, לידור סולטן ועוד רשימה ארוכה של יוצרים שעטפו ועיבדו את הדבר הזה בצורה הכי מדויקת. כל אחד מהם נתן לחלק אחר בי לזרוח. זה אלבום מגוון וזה מאוד אני".
זכית לפני חמש שנים בעונה הרביעית של "דה וויס", שם התרגלו לשמוע ממך בלדות. הקהל יופתע ממה שיש באלבום?
"כן, אני חושבת שהוא יופתע בעיקר ממה שעוד לא שוחרר לרדיו. ב'דה וויס' עשיתי בלדות גדולות מאוד ומי שלא היה בהופעה שלי לא יודע שאני יכולה לעשות שמח. איי, הטורקייה עושה גם בלאגן, היא לא רק מכניסה לדיכאון", סבן צוחקת.
שלומי שבת היה המנטור שלך ב"דה וויס". יש שיתוף פעולה איתו באלבום?
"לא הפעם. אולי בהמשך, בלי נדר".

ספיר סבן
ספיר סבן | צילום: שי פרנקו

חולמת על האירוויזיון

מעבר לאלבום הבכורה שלה שיוצא היום, סבן מנסה להיות הישראלית השנייה שתנצח בתוכנית ריאליטי מוזיקלית. הראשונה היתה עדן אלנה שזכתה בעונה השלישית של "אקס פקטור ישראל" ואז זכתה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון". כעת סבן הולכת בעקבות אלנה, תרתי משמע, ומגיעה לתוכנית "אקס פקטור לאירוויזיון" שתבחר את הנציג הישראלי הבא לתחרות שתתקיים בטורינו, איטליה. "ישבתי כמעט שנתיים בבית בגלל הקורונה והבנתי הרבה דברים. הרגשתי שאני צעירה ובא לי לנסות להגשים כל חלום שאי פעם היה לי, ואחד מהם זה האירוויזיון. לקחתי בחשבון שאצטרך להגיע לעוד תוכנית ריאליטי, לקחתי בחשבון תגובות טיפוסיות של אנשים כלפי זמרים שמגיעים שוב לתוכנית ריאליטי. בסדר, שיגידו מה שרוצים. עבורי זו זכות גדולה שיש לי בכלל את האפשרות להתמודד על ייצוג מדינת ישראל באירוויזיון. לא רק לי, לכולם. לקחתי את הכל בחשבון, גם הפסד. אני מתפללת שאצליח לרגש ולגעת בקהל. אני מקווה שהמדינה תחבק אותי שוב בניסיון לייצג את ישראל באירוויזיון 2022".

הקשיבו לשיר "איזו מנגינה" מתוך האלבום "יהיה בסדר":
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-185-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_rg6yjbk7' duration='158']

מה השיר הישראלי שאת הכי אוהבת מהאירוויזיון?
"'Toy' ממש חרוט לי בזיכרון, אבל אני קצת משוחדת, אני מכירה את נטע ברזילי מהלהקות הצבאיות, היינו באותו מחזור ויש לנו מעגל חברים משותף. אני גם אוהבת מאוד את 'השקט שנשאר' של שירי מימון".
מה הזיכרון הראשון שלך מהאירוויזיון?
"אני חושבת שהייתי ילדה בת עשר, משהו כזה, ואני שרה כל הזמן את 'טו וורה' בבית של סבא וסבתא שלי שדיברו צרפתית (הכוונה לשיר "Tu te reconnaitras" של אן-מרי דויד שזכה בתחרות בשנת 1973 – ג.י). כל היום שרתי טו וורה, טו וורה. בתור ילדה נורא רציתי להשתתף באירוויזיון אבל אז לא הבנתי את המשמעות של הדברים. זה חלום ילדות שלי להגיע לשם אבל מקסימום לא אצליח. אני באמת דוגלת במשפט 'עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה'. ככה הגעתי ל'דה וויס' כשהייתי באמצע שנת לימודים ראשונה באוניברסיטה, והלוואי ובעזרת השם שאצליח לייצג את ישראל באירוויזיון".

ספיר סבן | צילום: רועי לוי

"אקס פקטור לאירוויזיון" תשודר ברשת 13 בקרוב.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.