"הגיע הזמן שיתחילו להכיר אותי" – ספיר סבן חוזרת עם להיט לקיץ

במשך ארבע שנים ספיר סבן, זוכת העונה הרביעית של "דה וויס", שחררה הרבה בלדות שהתאימו לקול שלה. עכשיו, בגיל 26, היא משחררת שיר חדש שמביא לידי ביטוי את הצד הקליל שבה ומודה ש"כל בוקר אני מזכירה לעצמי שהגשמתי את החלום"

ספיר סבן | צילום: רועי לוי

"עד היום הוצאתי בעיקר בלדות, זה המקום שאני מרגישה בו בנוח וככה מכירים אותי מ'דה וויס'", מספרת ספיר סבן, זוכת העונה הרביעית של "דה וויס" שמשחררת היום שיר קצבי חדש בשם "בלאגן". "אנשים לא יודעים שאני שטותניקית, חושבים שאני דיכאונית. חברים, אני בת 26 ועושה שטויות כל הזמן. כל פעם שמישהו לומד להכיר אותי הוא מתפלא שאני כזאת. השיר החדש, 'בלאגן', מוציא את מי שאני החוצה. עד היום, בכל פעם ששקלנו איזה שיר להוציא, בחרנו לרוב בלדות כי מה לעשות, הן מנצחות והן היו ממש טובות. אני עושה אירועים וחתונות והקיץ הזה, בעיקר אחרי הקורונה, הגיע הזמן לשיר קצבי. בשנה הזו שישבנו בבית היו לי הרבה תובנות".

השיר הוקלט כבר לפני שנה, לא?

"כן! יש לשיר הזה סיפור מצחיק. שמעתי אותו לפני שנה ומהרגע הראשון נדבקתי אליו. הקלטתי אותו לפני שנה ואפילו את הקליפ צילמנו בדיוק לפני שנה, בין הסגרים. בכל פעם שרצינו להוציא אותו החוצה הגיע עוד סגר ואז עוד סגר. זו היתה תקופה לא פשוטה והנה ברוך השם, הכל נפתח ויש ניצנים של חזרה לשגרה. החלטתי להוציא את השיר הזה כי הוא ממש אני והגיע הזמן שיתחילו להכיר אותי באמת. אני כל כך רוצה שאנשים יכירו את השיר הזה והקיץ זו תקופה מושלמת עבורו".

הבטיחו לנו אלבום בכורה ממך כבר לפני כמה שנים. זה עדיין קורה?

"אני מאמינה שהוא ייצא לקראת החגים, זה ממש ממש מגיע. 'בלאגן' הוא הראשון בסדרת שירים יותר קצביים ממה שהוצאתי עד היום ואז יגיע האלבום. רק שיגיע כבר. היה שלב ששאלתי את עצמי אם צריך להוציא אלבום כי מי מקשיב היום לאלבומים? אבל אז הבנתי שנחמד לראות את העבודה הקשה שלך עטופה יפה. זה בעיקר בשביל התחושה הפנימית שלי. בימים אלה אנחנו סוגרים את רשימת השירים לאלבום".

הקשיבו לשיר "בלאגן" של ספיר סבן

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-06-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_dt4wfn2p' duration='158'']

 

עברו ארבע שנים מאז הוכתרה סבן כמנצחת של העונה הרביעית של "דה וויס". מהרגע הראשון היה ברור לרוב הצופים שסבן תנצח בזכות יכולות השירה המופלאות שלה, אבל היא לא הרגישה את זה. "כשאתה בתוך זה אתה לא ממש מרגיש את זה, אתה חלק מהחבר'ה. כולם ביחד כל הזמן אז אין הרגשה שמישהו מוביל באהדת הקהל או משהו כזה. כשיצאתי מהתוכנית כבר לא הייתי סטודנטית להנדסת בנין כי פספסתי את המבחנים בגלל הצילומים לתוכנית. קצת עצוב לי על זה, אבל כל בוקר אני מזכירה לעצמי שהגשמתי את החלום – אני מתעסקת במוזיקה. זה לא משנה אם שיר הפך ללהיט או שהוא נכשל, אני קמה כל בוקר ועושה מוזיקה. אני ילדה מיהוד ואין לי הורים עם קשרים שיקדמו אותי בתחום".

איך זה מרגיש שמזהים אותך ברחוב?

"זה קשה, להסתובב ברחוב הפך להיות משהו מביך. אני ביישנית ופתאום מבקשים להצטלם איתי כשאני באמצע ביס מהאוכל או דברים כאלה. הצד המדהים של זה הוא לקבל את כל האהבה הזו מהקהל, את החיבוקים שקיבלתי בצורה שאף פעם לא חוויתי או דמיינתי לעצמי. זה פשוט כיף גדול".

את עדיין בקשר עם המנטור שלך מהתוכנית, שלומי שבת?

"בטח. הוא האבא המוזיקלי שלי. הוא תמיד שם כשאני זקוקה לעצה ממנו. הוא ליווה אותי בכל הדרך הזו, גם נפשית. ברוך השם הוא הבריא מהקורונה. שלומי שבת הוא החיים שלי".

בקרוב סבן צפויה להשתתף בדרמה המוזיקלית "המשולש" שתעלה ברשת 13 לצד ריף נאמן. "הסדרה נכתבת בימים אלה ובקרוב נתחיל לצלם. אני כל כך מתרגשת. התמכרתי לחיידק המשחק בתיאטרון כשזכיתי לקחת חלק במחזמר 'זה אני' שביים מאור זגורי. הייתי כל כך אנטי משחק, לא הבנתי מה הקשר שלי לתחום הזה אבל מאור זגורי לקח אותי בשתי ידיים ולא ויתר לי. ב'המשולש' אני גם אשיר. אני עוד לא יודעת מי עוד ישתתף בסדרה, אבל אני מחכה בקוצר רוח לצילומים".

בתור זוכת תוכנית ריאליטי מוזיקלית, יש לך טיפ למתמודדים בעונה החדשה של "אקס פקטור" שתעלה למסכים אחרי החגים ותבחר את הנציג הבא לאירוויזיון?

"אני חושבת שהכי חשוב להישאר נאמן לעצמך. בגלל שבאודישן הראשון שלי שלומי שבת עלה איתי לבמה ושרנו בטורקית, רציתי בגמר לשיר שיר בטורקית, אבל היה עניין סביב זה. כל זה קרה לפני ש'הכלה מאיסטנבול' הגיעה לארץ, לפני שכל הדרמות הטורקיות הגיעו והפכו לפופולריות. אין ממש היגיון לשיר שיר בטורקית בגמר של תוכנית ריאליטי אבל נלחמת על זה, ממש התעקשתי. הלכתי עם הלב שלי. לא היה אכפת לי אם אזכה, מה שהיה חשוב לי זה לכבד את אבא שלי ולהקדיש לו את השיר בגמר. לא היה אכפת לי לזכות במקום החמישי, רק רציתי לסגור מעגל. ישתבח שמו לעד, ברוך השם, ניצחתי עם שיר בטורקית. זה רק מראה שצריך להישאר נאמנים לעצמכם".