לירון לב ועדי כהן: "השנה אנחנו קופצים למים ועושים דברים שחששנו מהם הרבה שנים"

אחרי שלירון לב ועדי כהן הכירו בעונה השנייה של "כוכב נולד", הם חברו בזמן הקורונה להופעות סלון ולא הפסיקו לעבוד. עכשיו הם משחררים שיר חדש לרדיו בשם "לרוץ לבד" ומנסים לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון הקרובה דרך "אקס פקטור לאירוויזיון". נאחל להם בהצלחה!

זמן צפייה: 03:03

17 שנה אחרי שעדי כהן ולירון לב נפגשו בצילומים לתוכנית "כוכב נולד 2", העונה בה הגיעה כהן למקום השלישי  בגמר (אחרי הראל מויאל והראל סקעת) ולב הגיע למקום הרביעי, משחררים השניים שיר חדש לרדיו. "לאורך כל השנים מאז 'כוכב נולד 2' היינו בקשר טוב ויצא לנו להיפגש בכל מיני הזדמנויות", מספר לירון לב. " החיבור האמיתי קרה בקורונה, כשכל ההופעות בוטלו וישבנו בבית מדוכאים. הגעתי לבית של עדי, ישבנו במרפסת והחלטנו באופן ספונטני להעלות שיר לפייסבוק. לא היה שום דבר אחר והיתה אווירת נכאים, אז שרנו את 'Shallow' של ליידי גאגא וברדלי קופר מהסרט 'כוכב נולד'. אמרנו שנשמח להופיע בחצרות או בסלון של אנשים והתחילו להגיע המון פניות וזה בעצם מה שעשינו חלק גדול מהזמן בקורונה".
עדי: "ומאז זה היסטריה".
כמה הופעות עשיתם בתקופה הזו?
עדי: (צוחקת) "סליחה, אתה ממס ההכנסה?".
לירון: מעל מאה הופעות. היו ימים שהיו לנו שתי הופעות בערב אחד. מגיעים לבית של מישהו בשמונה בערב ובשעה עשר כבר מופיעים במקום אחר".
עדי: "יש איזה משהו טוב שקרה בחיבור בינינו. מעבר לזה שאני מתה על לירון ומעבר לזה שהוא זמר ענק, כותב ומלחין מדהים, מוזיקאי נפלא...".
לירון: "שכחת לציין שאני גם גיטריסט מדהים" (צוחק).
עדי: "הוא גם גיטריסט מדהים! יש בחיבור הזה משהו שבאמת מוציא את הטוב אחד מהשנייה, זו זוגיות טובה. היה לנו מאוד כיף, קודם כל. היינו במרחק אפס מהאנשים בהופעות האלה, ראינו להם את הלבן באישונים של העיניים. היה מצחיק, היה מרגש וזה באמת זרם. יש פה חוזק והוא עבר מפה לאוזן".
לירון: "זה גם מופע שהתחיל בתור מופע מוזיקלי ולאט לאט הפך להיות חצי מופע סטנד אפ. לכל שיר יש לנו סיפור ויש חיקויים וזה הפך להיות חלק בלתי נפרד מהמופע. לדעתי מה שצמח קרה רק בגלל שאלה היו הופעות בחצרות או בסלון של אנשים, עם הקרבה הפיזית. זה כאילו שאתה בא לשבם עם חברים שלך".
עדי: "בלי כל הגינונים, אין את הקיר הרביעי. אתה מגיע, על הדרך דוחפים לך אוכל אותה מוצא את עצמך אוכל בלי הפסקה".
לירון: עוצרים באמצע ההופעה, אוכלים איזו פשטידה, איזה פאי, רוגלעך קטן".

עוד במדור המוזיקה:

נדב גדג': "הייתי צריך עבודה שתעיר אותי על החיים שלי"

הזרקור: האמנים החדשים שאתם חייבים להכיר

לכבוד עליית "אקס פקטור לאירוויזיון": הראל סקעת מגלה מה השירים האהובים עליו מהאירוויזיון

 

הקשיבו לשיר "לרוץ לבד" של לירון לב ועדי כהן
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-176-external' autoplay='0' credit='במאי: רועי ויינברג' desc='' poster='' kid='1_dzc4h6ne' duration='183']

עדי כהן
עדי כהן | צילום: יחסי ציבור

מהסלון לאירוויזיון?

אחרי שבמשך התקופה האחרונה השניים חרשו את המדינה, הם מנציחים את ההישג עם שיר חדש שנקרא "לרוץ לבד", כשעל המילים והלחן הופקד לב ועל ההפקה גיא ויהל. "לירון אני עוברים המון חוויות ביחד, אם זה ההופעות והנסיעות אליהן, באמת שזה יוצר חיבור מאוד חזק", מספרת כהן. "אני לא שחררתי לרדיו שיר חדש מלא זמן. זה לא שלא חיפשתי, פשוט לא מצאתי את השיר המתאים. בשביל לכתוב שיר למישהו אחר ושהוא יאהב את זה, זה עבודה לא פשוטה. לירון הגיע עם השיר הזה ואני לקחתי אותו למקום של ההתבגרות שלנו. היום לא כל דבר כבר מטלטל אותנו. אם פעם הכל היה עניין של חיים ומוות, היום הספינה יציבה. אצלי לא תראה ספינות טובעות, כבר לא נבהלת מסופות. אני אוהבת מאוד את ההתבגרות שלנו, אני חושבת שאנחנו עושים את זה ממש יפה".
החיבור ביניכם הוביל אתכם להגיע ל"אקס פקטור לאירוויזיון" במטרה לייצג את ישראל בתחרות. איך זה קרה?
לירון: "הגענו לתוכנית קודם כל בגלל האובססיה שלי לאירוויזיון, והיא גדולה מאוד!".
עדי: "לירון הוא אוטוריטה בענייני אירוויזיון, הוא יודע הכל".
לירון: "אני חושב שזה חלק מאותה אווירה של ההופעות בסלון שעשינו בקורונה. אמרנו שהשנה אנחנו קופצים למים, יוצאים מאזור הנוחות ועושים דברים שחששנו מהם הרבה שנים. הרבה אנשים שאלנו 'מה איבדתם עכשיו בתוכנית ריאליטי?', אבל אמרנו למה לא והחלטנו ללכת על זה".
לקחתם את הופעות הסלון לבמה הכי גדולה בעולם!
לירון: "אפילו יש לנו סלוגן – 'עדי ולירון מהסלון לאירוויזיון'".
עדי: "אני מודה שלי היה פחות קל לקבל את ההחלטה להגיע לתוכנית. אני גם אוהבת את האירוויזיון ואפילו השתתפתי בקדם אירוויזיון בשנת 2011. הקושי שלי מגיע מהמקום שאני נסחפת בתוך כל הדבר הזה ונשאבת אליו. כשאתה הולך לתוכנית ריאליטי את שוב שם את עצמך במקום חשוף. האירוויזיון תחרות מדהימה והייתי רוצה לעשות את זה".
מה השיר הישראלי שאתם הכי אוהבים מהאירוויזיון?
"לירון: "הבחירה מאוד פשוטה בעיניי – 'אי שם' של אילנית שייצג אותנו בשנת 1973. כל פעם שאני שומע אותו יש לי אווירת נוסטלגיה שעושה נעים בלב, יש בו משהו כובש גם בשירה וגם בלחן. הזיכרון המשמעותי הראשון שלי מהאירוויזיון היה משנת 1992, כשדפנה דקל ייצגה אותנו עם השיר 'זה רק ספורט', הייתי אובססיבי לחלוטין לתחרות. היתה לי מחברת שבה כתבתי את כל המילים לשירים מהתחרות עוד לפני שהיא התרחשה. כשהתחרות שודרה כבר ידעתי את כל השירים בעל פה ויכולתי לעשות אירוויזיון לבד בבית עם הגיטרה. אפילו ציירתי את הדגלים של כל המדינות".
עדי: "לירון, מדובר במקרה קיצוני. אני אהיה קשה ואבחר שיר שלא ייצג אותנו באירוויזיון אבל הוא התחרה בקדם. השיר האהוב העלי הוא 'הלוואי' של בעז שרעבי (קדם אירוויזיון 1986, מקום אחרון). זה שיר מדהים והוא עומד במבחן הזמן. המילים מדברות אלי ומרגשות אותי".

לירון לב
לירון לב | צילום: מאיר כהן

עדי כהן ולירון לב חוגגים את השיר החדש במופע השקה חגיגי בגריי ביהוד בתאריך 17.11

"אקס פקטור לאירוויזיון" תשודר ברשת 13 בקרוב.
האירוויזיון ישודר בכאן 11 בחודש מאי.