נדב גדג': "הייתי צריך עבודה שתעיר אותי על החיים שלי"

אחרי האירוויזיון נדב גדג' שחרר אלבום באנגלית, הופיע בישראל ובעולם ולא נח לרגע. לפני שנתיים חוו גדג' משבר נפשי עמוק שכלל אשפוז בבית חולים בגלל התמכרות לגרא., אחרי תקופת החלמה גדג' משחרר היום שיר חדש ומספר שהוא נמצא בתקופה נפלאה: "קורים איתי רק דברים טובים עכשיו, אני נקי כבר חצי שנה". ראיון בלעדי!

זמן צפייה: 03:27

לפני חצי שנה הגולדן בוי הישראלי, נדב גדג', חשף שהוא אושפז בבית חולים באמצע צילומים לסרט חדש בעקבות משבר נפשי שהוא חווה. האירוע התרחש לפני שנתיים ומאז הוא לקח את עצמו בידיים והשתקם. "האמת היא שהיתה תקופה שהתמכרתי לגראס. זה פיתח אצלי מאניה דפרסיה ועשה לי לא טוב", מספר גדג'. "לקח לי שנתיים להבין שהשימוש בגראס עושה לי רע, לא הבנתי שזה זה. חשבתי שגראס זה לא משהו רציני ומצאתי את עצמי מגיע למשבר נפשי בעקבות זה. חוויתי אפיזודות לא כיפיות אבל היו סביבי אנשי מקצוע שעזרו לי להבין מה המצב שלי. היום אני לוקח טיפול תרופתי שמחזק אותי ואני מאושר, אני במצב טוב. חזרתי לכושר ואני עובד על מוזיקה חדשה בלי סוף. קורים איתי רק דברים טובים עכשיו, אני נקי כבר חצי שנה אם לא יותר".
אתה עדיין עובד בתור שיפוצניק?
"לא, עזבתי את זה כדי להתמקד מחדש במוזיקה. זו היתה תקופה שהייתי צריך להתעשת על עצמי. הייתי צריך עבודה שתעיר אותי על החיים שלי והעבודה הזו עשתה לי טוב. זו עבודת כפיים אבל היא עשתה לי טוב".

הקשיבו לשיר "אוטו פלסטיק" של נדב גדג'
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-173-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_gbqwwpqn' duration='207']

 

היום יוצא לתחנות הרדיו השיר החדש של גדג', "אוטו פלסטיק", ששומר על קו האר אן בי הישראלי שהזמר מטפח. "זה שיר שהוא חלק מכל החיפוש של עצמי בתוך המוזיקה הישראלית. כתבתי את השיר עם נדב אהרוני, איתי שמעוני ושי פינטו. זה שיר על בחורה שקשה מאוד להרשים אותה כי היא לא מתלהבת מדברים חומריים כאלה. כל שיר מתקשר לחיים האישיים שלך אבל לאו דווקא באופן בו הוא מוצג. רצינו להביא סיפור קצת אחר וזה מה שיצא לנו באולפן. הכנתי מלא שירים ואני מתכוון לשחרר אותם בשנה הבאה. אני מגיע מוכן לשנה החדשה!".
התחלת את הקריירה המוזיקלית שלך באנגלית ועברת לעברית. מה היתה הסיבה?
"הגעתי למוזיקה נטו באנגלית. כשסיימתי את 'הכוכב הבא' היתה לי פגישה בטדי הפקות ושאלתי מה עושים? הרגיש לי טבעי לעשות אלבום באנגלית כי הרגשנו שהקהל אוהב את זה ומקבל את זה. עם הזמן גדלתי וגיליתי את עצמי בשפה העברית. הייתי עם ינון יהל, שאיתו הפקנו את האלבום הראשון שלי, והוא השמיע לי ביט והתחלתי לכתוב עליו בעברית. זה נשמע לי משהו חדש, היה שם משהו חזק יותר מהאנגלית. התאהבתי בזה והתחלתי לחפש את עצמי בעברית. ואז יצא 'אולי נדבר' שהיה להיט גדל ויצאו עוד כמה שירים שלא ממש עבדו ברדיו אבל עדיין, זו המוזיקה שלי ואני מבסוט ממנה בטירוף. אני כל הזמן נמצא בתהליך של למצוא את עצמי מחדש. כרגע אני מתמקד רק במוזיקה בעברית, זה הרעיון".

בקרוב עולה ברשת 13 התוכנית "אקס פקטור לאירוויזיון" בה ייבחר הנציג הישראלי הבא לתחרות האירוויזיון. מה הטיפ הכי טוב שתוכל לתת לזוכה?
"כשאני הגעתי לאירוויזיון הייתי רק בן 16 ומבחינתי זו היתה חוויה מטורפת. לא יצא לי לטוס לפני האירוויזיון, הייתי בבית הספר, אז התייחסתי לזה כמו טיול שנתי, נהניתי בטירוף. אין לי הרבה מה להגיד לנציג הבא חוץ מזה – תהנה מלא! לא צריך לפחד כשאתה על הבמה, צריך להתרגש בקטע טוב ולקחת את זה למקום הכי חיובי שאפשר. זו חוויה של פעם בחיים והיא כיפית בטירוף. אני ידעתי מה זה האירוויזיון אבל לא הייתי צופה אדוק, זה לא מתחומי העניין שלי. כשהגעתי ל'הכוכב הבא' וראיתי שאני מתקדם שלב ועוד שלב, הבנתי שזה הזמן לתת בראש, אין ברירה".
איזה דלתות האירוויזיון פתח עבורך?
"בזמנו הופעתי מלא בחו"ל. יכול להיות שפספסתי הזדמנויות כי הייתי רק בן 16 ולא הבנתי הרבה דברים, אבל זה פותח דלתות. תראה את נטע ברזילי. היא מוציאה מוזיקה שעובדת בארץ וגם בחו"ל. אני מתמקד לעשות מוזיקה בעברית בשביל המדינה שלנו, אבל לגמרי אפשר להצליח בחו"ל בעזרת התחרות".

מה השיר הישראלי שאתה הכי אוהב מהאירוויזיון?
"אני לא כל כך מתמצא אבל אהבתי הרבה דברים מהשנים האחרונות, התחלתי יותר לעקוב אחרי הנציגים הישראליים לתחרות אחרי שהייתי שם. אני לא מתכוון להרים לעצמי אבל לפני האירוויזיון שהשתתפתי בו לא היתה מודעות גדולה לתחרות כמו שיש היום. עכשיו כשיש מודעות אני מקשיב לשיר הישראלי כל שנה. מאוד אהבתי את השיר 'Toy' של נטע ברזילי. היא פרפורמרית אדירה, כל החבילה איתה אדירה. אני לא מסתכל רק על השיר כי אירוויזיון זה לא רק שיר, זה כל הטירוף. נטע עשתה את זה בצורה מטורפת. גם עדן אלנה עשתה את זה בצורה מטורפת, עפתי על השירים של שתיהן".

נדב גדג' באירוויזיון
נדב גדג' באירוויזיון | צילום: רשות השידור