יהל דורון, מהצמד גיא ויהל, משחרר שיר ראשון לבד

אחרי עשור של פעילות אינטנסיבית כחצי מהצמד גיא ויהל, משחרר יהל דורון שיר סולו ראשון שמדבר על מערכת היחסים הפושרת שלו עם אביו הטייס. "מעיל טייסים" התחיל כשיעורי בית בקורס כתיבה ומנסה להתמודד עם ילדות לא פשוטה, אבל ההשלכות החיוביות שלו כבר מניבות פירות. קבלו את יהל דורון, הפעם לבדו על הבמה הגדולה. ראיון בלעדי!

יהל דורון
יהל דורון | צילום: סלי בן אריה

במשך עשר שנים הצמד המוזיקלי גיא ויהל נמצאים בחוד החנית של המוזיקה הישראלית, כשמאחוריהם ארבעה אלבומי אולפן ואלבום אוסף שמסכם את השנים הראשונות. לאחרונה דווח שגיא מנטש, שנשוי למרינה מקסימיליאן, שהה עימה באיטליה במשך כמה חודשים לרגל צילומי סדרת טלוויזיה בינלאומית, דבר שהשאיר זמן פנוי ליהל דורון לעבוד על פרויקט משלו. היום יוצא לרדיו "מעיל טייסים", שיר סולו ראשון של דורון. "אבא שלי, יותם דורון, היה טייס בחיל האוויר וסיים את השירות כסגן אלוף בטייסת בפלמחים", מספר דורון. "כל הסיפור של השיר התחיל טיפה לפני הקורונה, כשעברתי איזה משבר בגיל 35. פתאום בכל מקום ראיתי את אותותיו של הזמן, דרך החריצים בפנים, דרך החברים שלי. עברתי כל מיני דברים עם עצמי ובסוף החלטתי להירשם לסדנת הכתיבה של יהלי סובול. אני חושב שזמר מפורסם שמגיע לסדנה כזו דורש קצת אומץ אבל רציתי להיות תלמיד כי לא ממש חוויתי את זה בעבר. באחד השיעורים היתה משימה לכתוב מכתב פתוח, לא שיר אפילו. כתבתי את הדבר הזה שנקרא 'מעיל טייסים' ותוך חצי שעה היה שיר. כשהשמעתי את השיר למנהלת שלי היא התחילה לבכות וגם גיא שמע ואהב את השיר. החלטתי שזה שיר אישי מאוד ובמשך שנים יש לי את החלום להוציא אלבום סולו. עבדתי על אלבום סולו לפני גיא ויהל וחלק קטן ממנו נכנס לאלבום הראשון שלנו. כל הזמן שמתי בצד את המקום הזה של יהל לבד והחלטתי לעשות את זה עכשיו כי החיים קצרים מדי, כמו שלמדתי בשנה האחרונה. הכל טוב, פשוט הרגשתי שאני לא מממש את עצמי במקסימום, בעיקר ברמה היצירתית".

איך גיא מקבל את הפרויקט הזה?

"אמרתי לו שחשוב לי שהסינגל הזה ייצא ובעתיד ייצאו שירים נוספים שלי לבד. מתחשק לי לפתוח את הערוץ הזה ולא להיות מוגבל רק לתבנית של גיא ויהל. זו תבנית מופלאה ואני מברך עליה אבל חשוב לי שיהיה עוד ערוץ שקיים. אם בא לי להוציא שיר לבד זה צריך להיות לגיטימי וסבבה. אם לגיא מתחשק לעשות משהו לבד, כמו הדואט עם מארינה, זה סבבה. לקח לנו זמן להיות בסדר עם זה, להבשיל להחלטה שאפשר לעשות גם דברים לבד. אנחנו מכירים מאז שאנחנו בני 12, אנחנו כמו אחים. נראה לי שזה השלב הבא באבולוציה כי זה גם מפרה אחד את השני. גיא לגמרי מברך על המהלך הזה".

הקשיבו לשיר "מעיל טייסים" של יהל דורון

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-35-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_fez3zjo8' duration='174'']

"מעיל טייסים" מדבר על מערכת היחסים של דורון עם אביו, כשהרקע הוא גירושי הוריו כשהיה בן ארבע שנים וחצי והפסקת המגורים עם אביו. "אני זוכר את עצמי ילד בערד שחי עם אמא שלו ואח שלו בדירה מצ'וקמקת. לפני זה, כשההורים שלי עוד היו ביחד, גרנו ברמת אביב ג', וואחד הבדל. אין לי בסיס לחיים עם אבא שנמצא בבית, אני לא זוכר כלום ממה שהיה לפני הגירושים שלהם. השיר הזה הוא תהליך ריפוי שלי עם אבא שלי", מספר דורון. "מגיל ארבע וחצי ראיתי אותו רק בסופי שבוע וככל הזמן עבר ככה התראינו פחות ופחות. השיר הזה נועד לאחות קרע ביחסים בינינו. לקח לי שנה לשלוח לו את השיר מהרגע שהוא נכתב".

איך אבא שלך הגיב לשיר?

"הוא התרגש מאוד. הוא כתב לי שצריך להיפגש יותר ולעשות יותר דברים ביחד. לפני שבועיים היתה שבת בדיוק כמו שאני מתאר בשיר – נפגשתי עם אבא שלי, אחי והילדים שלנו. פתאום היה משהו שלא קרה מעולם ואח שלי אמר לי שהוא חושב שהשיר חלחל למקום עמוק ועשה משהו. היה לי המון כעס כלפיו אבל רק כשהפכתי בעצמי לאבא הבנתי באיזו קלות הכל יכול להתערער ולהתחרבן. התחלתי תהליך של חמלה אבל קשה לסגור תהום שנפערה לפני כל כך הרבה זמן".

יהל דורון
יהל דורון | צילום: סלי בן אריה

הבן שלך, עילאי, מופיע בקליפ. הרגשת שסגרת מעגל?

"כן, ישר חשבתי על זה. הוא חתיך הורס, דומה לאמא שלו. אני משתדל להיות אבא נוכח ולהיות שם בשבילו, מה שלא היה לי. שום דבר לא מובן מאליו. לשמחתי אני מוזיקאי ויכול לשחק עם השעות שלי, לאסוף אותו מהגן ומשתדל להיות איתו כמה שיותר. הקליפ הזה יישאר עבורי ועבור עילאי לנצח, יש לנו תיעוד מופלא מהתקופה הזו. הוא עף מזה ויום אחרי ביקש לצלם קליפ נוסף".

אתה האבא שרצית להיות?

"אני רוצה להאמין שכן. עילאי בן חמש וחצי. עברתי איתו שנה יותר ממה שאבא שלי עבר איתי מבחינת מגורים ביחד. אני משתדל להתנהג איתו בגובה העיניים ולא כמו מבוגר שמדבר לילד. האם זה טוב? אולי הוא יצא מפונק מדי? אולי אני מבלה איתו יותר מדי זמן? לא יודע מה יהיו התוצאות, אני רק שמח להיות שם בשבילו".

גיא ויהל
גיא ויהל | צילום: שי תמיר

הופעות קרובות של גיא ויהל:

8.7 זאפה חיפה

30.7 גריי יהוד

12.8 זאפה באר שבע

25.9 בארבי תל אביב