יוצאי "אקס פקטור" שהגיעו לאירוויזיון: ההצלחות הגדולות לצד הפספוסים הכואבים

כל הדרכים להגיע לאירוויזיון כשרות ולא מעט זמרים ייצגו את המדינה שלהם אחרי שהם התפרסמו ב"אקס פקטור". חלקם זכו בתוכנית מיוחדת שבחרה נציג לאירוויזיון, חלקם זכו בתוכנית ואז נבחרו לייצג את המדינה בדרך אחרת וחלקם השתתפו בתוכנית במדינה אחרת. עד כמה הם הצליחו באירוויזיון ואת מי מהם אתם זוכרים עד היום?

זמן צפייה: 01:00

בעשור האחרון יותר ויותר זמרים שהתפרסמו בתוכנית "אקס פקטור" ברחבי אירופה הגיעו אל במת האירוויזיון כשהאחרונה והמפורסמת שבהם היתה להקת מונסקין האיטלקית שזכתה בתחרות השנה. יצאנו לבדוק לאן הגיעו מתמודדי "אקס פקטור" באירוויזיון, והתשובות מגוונות.

 

דאמי אים – זוכת העונה החמישית של "אקס פקטור אוסטרליה" (2016)


בפעם השנייה שאוסטרליה בחרה נציג לאירוויזיון היא העדיפה לשלוח את דאמי אים שזכתה שלוש שנים קודם לכן בעונה החמישית של "אקס פקטור אוסטרליה". אים, שהיגרה לאוסטרליה עם משפחתה כשהיתה בת תשע, הפכה לזוכה הראשונה ב"אקס פקטור" אוסטרליה שהשיגה אלבום ושיר במקום הראשון במצעדים ביבשת הרחוקה. ההצלחה של אים נמשכה, ובשנת 2016 ועדה פנימית בחרה בה לייצג את אוסטרליה באירוויזיון. בראיונות שונים ספרה אים שהיא פחות אהבה את השירים שהציעו לה ובחרה להביא שיר אחר במפתיע. ההימור השתלם ואוסטרליה זכתה במקום השני אחרי אוקראינה. השופטים חשבו שמגיע לה לזכות אבל הצופים העניקו לה את המקום הרביעי בלבד, ובסיכום הכולל אוסטרליה הפכה לסגנית הראשונה. אים הצהירה בעבר שהיא מעוניינת לייצג את אוסטרליה שוב באירוויזיון, ויש סיכוי לא רע שנראה אותה על הבמה באיטליה.

עוד במדור המוזיקה:

לכבוד עליית "אקס פקטור לאירוויזיון": דפנה דקל מגלה מה השירים האהובים עליה מהאירוויזיון

חידון האירוויזיון הגדול

פלייליסט שירי האירוויזיון שיעשה לכם כיף

דסטיני צ'וקוניארה – זוכת העונה השנייה של "אקס פקטור מלטה" (2021)


בפעם שנייה בתולדותיה השתמשה מלטה בתוכנית לבחירת הנציג המלטזי לתחרות האירוויזיון בשנת 2020. דסטיני צ'וקוניארה הגיעה לאודישנים ומשכה את כל תשומת הלב מהרגע הראשון מפני שבשנת 2015 היא היתה המלטזית הראשונה שזכתה בתחרות האירוויזיון לילדים עם השיר "Not my soul". כצפוי, צ'וקוניארה זכתה במקום הראשון אבל תחרות האירוויזיון בוטלה בגלל מגפת הקורונה, והטלוויזיה המלטזית בחרה בה שוב לייצג את המדינה באירוויזיון 2021. השיר הנבחר, "Je me casse" הפך למועמד לזכייה מהרגע הראשון, אבל בסופו של דבר מלטה הגיעה רק למקום השביעי בגמר. בין שני האירוויזיון צ'וקוניארה ניסתה את מזלה בתוכנית "Britain's got talent" של סיימון קאוול והגיע עד לשלב חצי הגמר.

ג'דוורד – מקום שישי בעונה השישית של "אקס פקטור בריטניה" (2011/12)


צמד התאומים מאירלנד, ג'ון ואדוארד גרימס הידועים בשם המקצועי ג'דוורד, שגעו את בריטניה ואת סיימון קאוול בעונה השישית של "אקס פקטור בריטניה" בשנת 2009. השניים הפכו לסנסציה בזכות עיצוב השיער המוזר שלהם ובזכות יכולות שירה לא ממש טובות שהוסתרו תחת המון קסם אישי. השניים הגיעו למקום השישי בזכות הקהל אחרי שקאוול ביקר אותם בחריפות רוב הזמן, ושנתיים מאוחר יותר הם זכו בקדם האירוויזיון במולדתם, אירלנד, עם השיר "ליפסטיק" איתו הם הגיעו עד למקום השמיני בגמר, מה שהופך אותם לנציג האירי שהצליח ביותר באירוויזיון בעשרים השנים האחרונות. השניים חזרו לתחרות שנה מאוחר יותר עם השיר "Waterline" והסתפקו במקום ה-19 בלבד. עד היום הצמד שחרר ארבעה אלבומי אולפן.

שרה אלטו - מקום שני בעונה ה-13 של "אקס פקטור בריטניה" (2018)


הדרך לאירוויזיון של הזמרת מפינלנד, שרה אלטו, היתה רצופה בהרבה מאוד מקום שני. אלטו השתתפה פעמיים בקדם אירוויזיון של פינלנד (2011 ו-2016) ובשתיהן היא זכתה במקום השני. בשנת 2012 זכתה אלטו במקום השני בגרסה הפינית לתוכנית "דה וויס", ובשנת 2016 היא השתתפה בגרסה הבריטית של "אקס פקטור בריטניה" וגם שם, אחרי דרך רצופת מהמורות, היא הצליחה להגיע עד למקום השני. בשנת 2018 נבחרה אלטו לייצג את פינלנד באירוויזיון עם השיר "Monsters" שמהר מאוד הפך לאחד מחביבי המעריצים. בסופו של דבר ישראל זכתה בתחרות בזכות נטע ברזילי והשיר "Toy", ואילו אלטו זכתה במקום השני... מהסוף. באותה שנה בה אלטו הגיעה לאירוויזיון היא הפכה לשופטת ב"אקס פקטור פינלנד", והמתמודדת שלה זכתה בתחרות. אלטו נאלצה לפספס את הגמר הגדול בגלל האירוויזיון.

לוסי ג'ונס – מקום שמיני בעונה השישית בעונה השישית של "אקס פקטור בריטניה" (2017)


אחת ההצלחות הגדולות ביותר (באופן יחסי) של בריטניה באירוויזיון בעשור האחרון שייכות ללוסי ג'ונס שהתגלתה ב"אקס פקטור בריטניה" בשנת 2009, שם היא הגיעה רק עד למקום השמיני. לאורך השנים ג'ונס לקחה חלק במחזות זמר בווסט אנד בלונדון ובשנת 2017 היא השתתפה בתחרות הקדם אירוויזיון הבריטית עם השיר "Never give up on you", בלדה מרגשת שכתבה זוכת האירוויזיון הדנית בשנת 2014 אמילי דה פורסט. ג'ונס נחשבה למועמדת לזכייה בסוכנויות ההימורים הבריטיות, אבל הצליחה להגיע רק למקום ה-15 בגמר. באופן מפתיע זה נחשב להישג הטוב ביותר של בריטניה בעשור האחרון.

רות לורנזו – מקום חמישי בעונה החמישית של "אקס פקטור בריטניה" (2014)


בשנת 2008 השתתפה רות לורנזו הספרדייה בעונה החמישית של "אקס פקטור בריטניה" והגיעה למקום החמישי תחת השופטת דני מינוג (אחותה של קיילי מינוג). בשנת 2014 השתתפה לורנזו בקדם אירוויזיון הספרדי עם השיר "Dancing in the rain" שהביא לספרד את המקום העשירי בגמר האירוויזיון. לורנזו הפכה לאחת הזמרות המצליחות בספרד בשנים האחרונות ובקרוב היא אמורה לשחרר אלבום חדש.

מונסקין – מקום שני בעונה ה-11 של "אקס פקטור איטליה" (2021)


הזוכים הטריים של תחרות האירוויזיון זכו במקום השני בגרסה האיטלקית של "אקס פקטור", ומשם הדרך להצלחה נסללה. האלבום הראשון של להקת מונסקין יצא בשנת 2018 וחרך את המצעדים באיטליה. בשנת 2021 הם הגיעו לפסטיבל סן רמו היוקרתי ובאופן מפתיע ובניגוד לתחזיות קטפו את המקום הראשון. באירוויזיון האחרון הם זכו בקולות הקהל ועקפו את שוויץ, צפרת ומלטה שהובילו על פי השופטים. מאז האירוויזיון הלהקה הצליחה להכניס שני להיטים לעשרת המקומות הראשונים בבריטניה, להגיע לטופ 40 בארצות הברית. בשבוע שעבר הודיעה הלהקה על סיבוב הופעות אירופאי נרחב שכל הכרטיסים אליו אזלו תוך שעתיים בלבד.

עדן אלנה – מקום ראשון בעונה השלישית של "אקס פקטור ישראל" (2021)


נציגת ישראל לתחרות האירוויזיון לשנת 2021 התגלתה ארבע שנים קודם לכן כשלקחה את המקום הראשון בעונה השלישית של "אקס פקטור ישראל". מאז הפכה עדן אלנה לישראלית הראשונה שזוכה בשתי תוכניות ריאליטי מוזיקליות, כשבשנת 2020 זכתה בעונה השביעית של "הכוכב הבא" וזכתה בזכות לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון. בסופו של דבר ואחרי הרבה תלאות הגיעה אלנה לאירוויזיון עם השיר "Set me free" שהצליח להעפיל לגמר וסיים במקום ה-17. השנה הנציג הישראלי לתחרות האירוויזיון ייבחר לראשונה דרך התוכנית "אקס פקטור לאירוויזיון" שתעלה לשידור ברשת 13 בקרוב.

"אקס פקטור לאירוויזיון" תשודר ברשת 13 בקרוב.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.