"אין צודק או טועה, לכל אחד יש את הכאב שלו"

כבר שנים שאושר כהן מסומן כהבטחה בשמי המוזיקה הישראלית, עם כ-100 מיליון צפיות ביוטיוב לשירים שלו. בראיון בלעדי כהן משתף בכאב של מות סבו לצד תקופה שבה הוא מגשים את החלומות שלו, ובקרוב הוא פותח לראשונה מופע בקיסריה. היום הוא משחרר שיר חדש שכבר מסתמן כלהיט הבא שלו

אושר כהן
אושר כהן | צילום: יחסי ציבור

 

"אני בתקופה של הגשת חלומות", מספר אושר כהן, אחד מהזמרים המצליחים ביותר בשלוש השנים האחרונות, ושסך הצפיות בשירים שלו ביוטיוב חצו את רף 100 המיליון. "לפני שהוצאתי את השיר הראשון שלי, 'נזכר בעיניה', התקשרתי למעבד המוזיקלי של השיר, מאיר משעלי, ואמרתי לו שאם השיר יגיע ל-100 אלף צפיות אהיה מאושר. היום השיר עומד על כמעט שבע מיליון צפיות. חלום נוסף שהיה לי הוא להופיע ברדינג 3 בנמל תל אביב, וזה קרה. אני זוכר שרגע לפני שההופעה התחילה כיבו את האורות והקהל התחיל למחוא כפיים ובכיתי מרוב התרגשות. החלום הכי גדול שאוטוטו יתגשם הוא ההופעה בקיסריה שתתקיים בתאריך 12.8".

נשארו לך עוד חלומות להגשים?

"בטח. לחיות בחו"ל לפרק זמן ארוך ולעבוד עם האמנים הכי גדולים. יש מצב שהקדוש ברוך הוא יזמן לי את החלום הזה ואז אצטרך למצוא חלום חדש. אני רוצה להמשיך לעשות את מה שאני עושה, להיות מסופק ולהעריך את כל המתנות שאני מקבל בכל יום".

כשמסתכלים על אילן היוחסין של כהן מגלים שהמוזיקה זורמת אצלו בדם. "אח של סבא שלי היה זמר מפורסם במרוקו ואבא שלי, אילן כהן, זמר וכנר של חינות וטברנות. אבא שלי היה הראשון שנתן לי במה ובמופע האחרון שלי הפתעתי אותו והעליתי אותו איתי לבמה. מהבחינה המשפחתית היתה שנה לא פשוטה. איבדתי את סבא שלי שנפטר מקורונה. הייתי קשור אליו מאוד ולמדתי ממנו הרבה. קיבלתי תובנות חדשות על החיים בזכות זה".

אושר כהן
אושר כהן | צילום: אבי בן זקן

 

היום יוצא לרדיו שיר חדש של כהן, "זוגות כאלה", המגיע אחרי שני אלבומים ומאות הופעות בשנים האחרונות. "כתבתי את השיר עם טל קסטיאל שכתב איתי כמה שירים ("בואי נדבר", "ברגעים שאת הולכת"). הוא כותב מדהים ויש לנו כמה שירים טובים ביחד. בשיר הזה רצינו לומר שלפעמים במערכת יחסים יש שני צדדים למטבע. אתה יכול להיות פגוע אבל גם בת הזוג יכולה להיות פגועה ממך. אין צודק או טועה, לכל אחד יש את הכאב שלו וניסינו להמחיש את זה גם בקליפ. יש הרבה ממני במילים של השיר. גם אם אני כותב על דברים שלאו דווקא אני חוויתי, אני מצליח להיכנס לנעליים של מישהו אחר ולכתוב מתוך החוויה הזו. הכנות במוזיקה חשובה לי".

הקשיבו לשיר החדש של אושר כהן - "זוגות כאלה"

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-32-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_bgoynttn' duration='204']

מתי הבנת שאתה יודע לשיר?

"כשהייתי ילד היה לי קול צרוד מאוד ולא ממש ידעתי לסלסל. כשהתחלף לי הקול קצת לפני בר המצווה, לאט לאט הבנתי שיש לי קול וההבנה שאני רוצה להיות זמר הגיע מעט אחרי זה. אבא שלי התחיל לדחוף אותי באירועים שבהם הייתי מנגן איתו. לפעמים עשיתי קולות ליווי אבל הייתי ביישן. ככה זה המשיך עד גיל 16 ואז התחלתי להופיע בכל מיני פאבים, היתה לי קדנציה לא קטנה בהופעות מהסוג הזה. יש לי לפעמים פלאשבקים לרגעים מסוימים לאורך הדרך, כל ההופעות בפאבים ובטברנות ולשיר בשלוש לפנות בוקר. אני לא מתגעגע לזה אבל אני יודע להעריך את הניסיון שצברתי וזה הכין אותי לדרך שאני עדיין עובר".

יש אמן ישראלי שעדיין לא שיתפת איתו פעולה והוא נמצא ברשימת הגשמת החלומות שלך?

"יש כמה ומדובר בעיקר בזמרים שהם גם יוצרים. אם ללכת הכי רחוק אז כמובן שזה שלמה ארצי, ואם מדברים על אמנים צעירים יותר אז הייתי שמח לשתף פעולה עם עדן חסון או אליעד נחום. הם יוצרים ומבצעים מוכשרים מאוד".

אושר כהן יופיע בקיסריה בתאריך 12.8 עם הלהיטים הגדולים שלו, לצד שירים שיצר לאחרים