הנני כאן: הראל סקעת כבש את קיסריה לראשונה בקריירה

השנה האחרונה היתה טובה להראל סקעת עם החתונה לבעלו, לידת בתו והחלפת הקידומת ל-40. אם כל זה לא מספיק, לראשונה בקריירה הארוכה והמצליחה שלו, הגיע סקעת להופעה בקיסריה על מנת לכבוש אותה. אפשר לסכם את ההופעה בשלוש מילים: המשימה הוכתרה כהצלחה. ביקורת הופעה

הראל סקעת
הראל סקעת | צילום: קים ביטי

יום חמישי בערב ולאף אחד לא אכפת מהפקקים שיש בדרך לקיסריה. כל מה שמעניין זו העובדה שאחרי 17 שנות קריירה, הראל סקעת מופיע לראשונה באמפי קיסריה וכמו כל זמר שהגיע אי פעם לבמה הזו, הציפייה שהוא יצליח להחזיק את הקהל עירני עד סוף המופע היא בלתי נמנעת. להפתעתי הרבה, לא רק שהוא החזיק את הקהל עירני, הוא גם הצליח להעביר אותו מסע בין קשת הרגשות.

סקעת פתח את המופע עם השיר ״עוד יאיר עליי״ והקהל התבקש להשתמש בסטיקלייטים שחולקו להם. סקעת לא היה צריך שדבר יאיר עליו מפני שברגע שהוא עלה על הבמה, הוא הביא איתו כל כך הרבה אור ואנרגיות שקשה היה שלא להידבק בהם. את הסיבה לכך תוכלו לקרוא בראיון של סקעת למדור כאן.

הקשיבו לשיר החדש של הראל סקעת - "בא לי"
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-177-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_8scmyafw' duration='161']

עם חיוך שמבצבץ כדרך קבע מבעד למיקרופון, סקעת המשיך לשיר השני במופע, ״המאה העשרים ואחת״. הווידיאו ארט שהוצג מאחוריו היה עשוי עם הרבה מחשבה שעזרה להעביר את האווירה בשירים. המיזוג היפיפייה בין אלמנטים אבסטרקטיים לבין וידיאו לייב של הראל בקלוז-אפ היו פשוט יצירת אומנות מופלאה. המעברים בין הקטעים השונים תאמו את קצב השיר ועם כמה שהיה קשה להוריד את העיניים מהראל, הווידיאו ארט סיפר סיפור משלו.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-181-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_l2yl4r2v' duration='22']

סקעת החזיר אותי אחורה לשנת 2006 עם ״משהו ממני״,כשהמשפט האחרון של השיר קיבל תפנית בשנים האחרונות. סקעת כבר לא שומר בסוד את אהבתו לגברים, ואחרי שריגש אותנו עם המבט המאוהב לעידן רול, סגן שר החוץ ובעלו של סקעת, בסוף השיר, הרים סקעת את הקהל על הרגליים עם השיר ״בחיי״ וברגע אחד הפך את ההופעה למסיבה של ממש.

הראל סקעת ועדן חסון
הראל סקעת ועדן חסון | צילום: חי שלום

רגע השיא הראשון של המופע היה כשסקעת התחיל לשיר את השיר ״שיבואו עלינו״ ולפני שסיים את המשפט הראשון, הזמר עדן חסון פרץ אל הבמה בהפתעה ויחד הם פצחו בדואט שגרם לכל הקהל להתרגש עד כדי צמרמורת. לאחר מכן הם שרו את השיר ״גדל לי קצת זקן״ של חסון והקולות של שניהם יחד הפכו את השיר למרגש עוד יותר.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-182-external' autoplay='0' credit='קים ביטי' desc='' poster='' kid='1_d5i1v1o4' duration='96']

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-178-external' autoplay='0' credit='חי שלום' desc='' poster='' kid='1_grj8cuyi' duration='33']

אחרי שהקהל דיקלם את השירים בצורה מופתית, השיר ״בתוך״ הגיע והשאיר את כולם שקטים ומרוכזים. מעברי הגיטרות בין הבתים היו מדויקים ולרגע זה הרגיש שכולם חיכו לשיר הזה כדי להיכנס קצת לתוך עצמם. סקעת שיתף על תקופת הקורונה המאתגרת והעביר לנו את התחושות שלו בשיר ״כולם אותו דבר״. לאחר מכן הוא החזיר אותנו לאחד הרגעים המרגשים בחייו, גמר "כוכב נולד", עם ״הנני כאן״ שללא ספק מנצח את מבחן הזמן כל פעם מחדש. סקעת ירד מהבמה ונתן את התחושה שהוא שר אישית לכל אחד מהיושבים בקהל וגם בסופו הוא לא חסך מאתנו עוד רגע מרגש כשחיפש בין היושבים את אביו בשביל לשיר לו את הפזמון האחרון.

הראל סקעת בקיסריה
הראל סקעת בקיסריה | צילום: קים ביטי

רגע שיא נוסף במופע היה כשסקעת סיפר על לידת בתו, איסלה, על האהבה הגדולה שיש לו אליה ועל העובדה שהוא יודע שיום אחד ישבר לה הלב והוא זה שיהיה שם כדי להרכיב את הכל מחדש. כך, בתזמון מושלם הוא שר את ״אם הוא ילך״ ונתן לנו הצצה להורות האכפתית והאוהבת שלו. הקישור בין הסיפור לשיר אפשר לקהל להתרכז במילים שדיברו בעד עצמן והצליחו לרגש כל אחד ואחת באמפי.

הראל סקעת ויהודה קיסר
הראל סקעת ויהודה קיסר | צילום: חי שלום

סקעת ביצע קאבר מדהים לשיר ״your song״ של אלטון ג׳ון ובמעבר חד הרים את הקהל עם ״כמה עוד אפשר״ ו״עכשיו״. במופע זכינו לעוד הפתעה כשיהודה קיסר עלה עם הגיטרה ויחד הם ביצעו את ״שאהבה נפשי״, איתו סקעת הופיע לראשונה במסיבת הגאווה של עופר ניסים.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-180-external' autoplay='0' credit='חי שלום' desc='' poster='' kid='1_y9z58iy9' duration='38']

סקעת סיים את המופע עם ״כל הציפורים״ ו״לעוף״ שהעיפו את האנרגיות לשמיים וגרמו לכל אחד מהיושבים בקהל לצאת עם חיוך ענק על הפנים. המופע של סקעת הכיל כמות כל כך גדולה של אנשים ועדיין הצליח לייצר אינטימיות כזאת שקשה מאוד ליצור במקום גדול והומה אדם כמו אמפי קיסריה. לרגעים אפילו הרגשתי שזה רק אני והוא במופע ביתי אצלי בסלון. ההפקה המוזיקלית המופלאה של טל פורר והליין-אפ המדויק נבנו בצורה כזאת שהקהל ירגיש את הכל ונראה שסקעת השיג את מבוקשו – לפרק ולחבר את הלב מחדש ולתת לנו סיבה לחזור שוב לקיסריה בקיץ הבא.

הראל סקעת בקיסריה
הראל סקעת בקיסריה | צילום: קים ביטי