הראל סקעת על לידת בתו: "הרגשתי שניצחנו את המערכת שוב כנגד כל הסיכויים"

לכבוד ההופעה הראשונה שלו בקיסריה ביום חמישי ולכבוד השיר החדש שלו שיוצא היום לרדיו, הראל סקעת מדבר על השינויים הגדולים בחייו – החל מהעשור החדש ועד ללידת בתו, איסלה, שסגרה מעגל והכניסה תובנות חדשות לחיים. ראיון בלעדי!

זמן צפייה: 02:41

"זה שיר ממש כיפי, אני נהנה ממנו מאוד ונהניתי לעבוד עליו", מספר הראל סקעת לרגל צאת שירו החדש "בא לי" שכתבה שחר הדר, הלחינו לירון בן שמעון ועמרי קסטן והפיק ינון יהל. "אני עף על הקלילות שיש בו, הקצב הכיפי ואני עף על זה שאישה שרה מה בא לה ומה היא רוצה מבלי להתבייש. היא אומרת למי שהיא שרה לו שלא בא לה עליו, שהוא לא מתאים לה ושהוא חי בסרט אם הוא חושב שהוא משהו שהוא לא. אני מאוד אוהב את הכוח הזה שיש לנשים ובתור גבר אני חושב שהשינוי שאנחנו עוברים כחברה בכל מה שקשור ליחס אל נשים צריך לעניין את הגברים מאוד. נשים לא צריכות לפחד, הן צריכות להתנהג איך שהן רוצות. הכל מתחיל בביטחון הזה של להגיד מה שבא לך ואנחנו, הגברים, צריכים לחבק את זה ולעזור להם להגיע לשם".
המחשבה הראשונה שעולה לראש היא שהשיר לא כתוב בלשון נקבה, אלא שגבר שר אותו לגבר אחר.
"נכון, כל אחד לוקח את זה למקום שלו. מן הסתם החיבור היה ברמה האישית עבורי אבל ככל שעבדנו על השיר יותר וישבתי עלו, נכנסה לי נקודת מבט שונה. אולי זה בגלל שנולדה לי ילדה".
איך הלידה של איסלה שינתה את זווית הראייה שלך על החיים?
"קודם כל, בת בבית זו מתנה אדירה. אני אוהב את המין הנשי ויש לנו הרבה מה ללמוד מהן. הן מביאות הרבה אור, רוך, רגישות וטוב לב לחיים ואצלנו בבית בכלל. הבית היה מאושר ושמח עם ארי, אבל אחרי שאיסלה הגיעה היא הפכה את הבית לעוד יותר שמח ומאושר, פי שתיים. כל האהבה למין הנשי והערצה שלי, הכל קיבל משמעות ואישור מאז שאיסלה הגיעה לחיים שלנו. היא בת חודשיים אבל אפשר להרגיש שזו אנרגיה אחרת לגמרי. עכשיו היא פה לידי, מחייכת חיוך מושלם. איזה דבר היא! אני חושב שהאנושות תשתדרג אם המין הנשי יובל אותה יותר".

התינוק של הראל סקעת ועידן רול
התינוק של הראל סקעת ועידן רול | צילום: צילום מסך

עוד במדור המוזיקה:

יוצאי "אקס פקטור" שהגיעו לאירוויזיון: ההצלחות הגדולות לצד הפספוסים הכואבים

לירון לב ועדי כהן: "השנה אנחנו קופצים למים ועושים דברים שחששנו מהם הרבה שנים"

עדן חסון מגלה מה השיר הישראלי האהוב עליו מהאירוויזיון

סגירת מעגל

בחודשים האחרונים סקעת מקורב לצלחת הפוליטית אחרי שבעלו, עידן רול, התמנה לסגן שר החוץ במסגרת השתייכותו למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד. "אני חושב שכשיש מישהו שכל כך קרוב אליך, כמו בעלך, שנכנס לפוליטיקה ולחיים הציבוריים, זה פותח שער לראות איך הדברים קורים מאחורי הקלעים" מספר סקעת על השגרה החדשה. "קצרה היריעה, אבל בגדול למדתי שהדברים הרבה יותר פשוטים ממה שהם נראים ויכולים להיפטר בצורה מהירה. בסופו של דבר מדובר בבני אדם שצריכים לדעת לדבר אחד עם השני ולהפוך את החיים שלנו לטובים יותר. קודם כל הם צריכים לעשות את זה דרך הדוגמה האישית של איך מתנהלים, מדברים ומחברים אחד בין השני. עידן הוא מסוג האנשים שהלב שלהם כל כך נקי ואידיאולוגי. אני שומע על הדברים שהוא עושה במשרד החוץ ואת התכנונים שלו להמשך הדרך ברמה המדינית ואולי אני לא אובייקטיבי, אבל אני מאוד שמח שאדם כמוהו נמצא בפוליטיקה".
יש חברת כנסת שלדעתך עושה עבודה מדהימה, בלי קשר לשיוך פוליטי?
"אני חושב שבאמת כולן. עצם זה שהן בפוליטיקה ועצם זה שבזמן האחרון רואים יותר נשים בתפקידי מפתח, הציבוריים והעסקיים, זה משמח בעיניי. זה מתחיל עם השמעות של נשים ברדיו ונגמר בתפקידי מפתח בממשלה, זה אותו דבר ואני בעד. הרגישות שלהן שונה, אולי היא מכוונת יותר לפעמים, ואנחנו רק יכולים להרוויח מזה".
איך עברו חגיגות יום הולדת ה-40 שציינת לפני חודשיים?
"הדבר המדהים היה שאפילו מבלי לתכנן את זה חזרנו באותו היום מארצות הברית אחרי הלידה של איסלה. זו היתה סגירת מעגל ממש רוחנית, להגיע לארץ עם שני הילדים שלי אחרי מסע של שבע שנים להקמת משפחה. פתחתי את העשור הזה בצורה הכי סימבולית ומרגשת שיכולה להיות. הרגשתי שניצחנו את המערכת שוב כנגד כל הסיכויים. חזרנו לארץ באותו היום מארצות הברית עם ארי ואחותו החדשה, איסלה, ורק אחרי שהשכבנו אותם לישון בערב וישבנו בגינה התחלתי להסתכל על הברכות שקיבלתי ונזכרתי שזה יום ההולדת שלי. אמרתי לעידן 'אתה קולט שאני בן 40 היום? מתחיל עשור חדש ואיזו דרך מדהימה לפתוח אותו'".

הראל סקעת
הראל סקעת | צילום: רן יחזקאל

הפעם הראשונה

קשה להאמין אבל ביום חמישי הקרוב, 7.10, יופיע סקעת בפעם הראשונה בקיסריה. "ההתרגשות שלי קיבלה אופי אחר בשנים האחרונות. אני מתרגש ממקום טוב, אני שמח. פעם החוויה הזו היתה מלחיצה, אפילו קשה. היום אני מצפה לזה ולשמחה הגדולה שתהיה שם, גם שלי וגם של הקהל. בכל זאת, קיסריה. הופעתי על במות גדולות יותר ובמקומות גדולים יותר מקיסריה, אבל יש למקום הזה הילה משלו. יהיו כמובן את כל הלהיטים הגדולים והרבה הפתעות בהופעה".
עברת הרבה דברים גדולים בחיים. גמר "כוכב נולד", האירוויזיון, עכשיו ההופעה בקיסריה. מה עובר לך בראש בדקה האחרונה לפני שאתה עולה לבמה?
"אני מסתכל על הקהל, על הבמה שעבדנו עליה מאוד קשה ועל הנגנים שלי, שהם כמו אחים שלי, ואני עולה לבמה בביטחון. אם פעם הייתי מסתכל על הקהל והיה לי דופק מהיר של לחץ ותוהה אם הדברים ילכו חלק כמו שרצינו, היום אני בא ליהנות. אני חושב שאם לא הייתי מתרגש אז לא הייתי עושה את זה, זה לא יכול לקרות בלי ההתרגשות. היכולת לעבור ממצב של פחד למצב של התרגשות קשורה הרבה לרמה האישית שלך, על איך אתה תופס את העולם המקצועי הזה ואת המוזיקה בכלל. אני מגיע היום ממקום בטוח ונעים בחיים שלי, אני מאושר מאוד ואין לי ספק שזו הסיבה שאני עולה לבמה בתחושה של התרגשות וכיף. זה מה שהחיים שלי מסמלים לי בשנים האחרונות וזה לגמרי משפיע על העבודה שלי".

הקשיבו לשיר "שאהבה נפשי" של הראל סקעת ועופר ניסים
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-external' autoplay='0' credit='צילום: פיוז'ן' desc='בימוי: איציק אתון' poster='' kid='1_73wfyg2z' duration='272']

הראל סקעת יופיע בקיסריה ביום חמישי, 7.10, עם מיטב הלהיטים.

הראל סקעת
הראל סקעת | צילום: שלומי פינטו