גולשי אתר יורומיקס קבעו: זה השיר הישראלי הכי טוב ששלחנו לתחרות האירוויזיון!

אתר יורומיקס קיים בפעם השלישית את "המצעד הישראלי של שירי האירווזיון וקדם האירוויזיון" בו גולשי האתר בוחרים את השיר הישראלי הכי טוב מכל השירים שהיו מועמדים לייצג את ישראל בתחרות. מתוך 316 שירים שניסו להגיע לאירופה, איזה שיר קטף את המקום הראשון השנה?

זמן צפייה: 01:00

כמדי ערב סוכות בשלוש השנים האחרונות, גם השנה ערך אתר יורומיקס (euromix.co.il) מצעד שכלל את כל השירים שהתמודדו על הכבוד לייצג אותנו בתחרות האירוויזיון. הרשימה כוללת 316 שירים שמתוכם 45 קיבלו את הזכות לנסות ולזכות בתחרות האירופאית. גולשי האתר התבקשו לבחור 20 שירים מתוך הרשימה וקרוב ל-4,000 גולשים הצביעו לשירים האהובים עליהם. בשנתיים הראשונות למצעד היתה זו נטע ברזילי, זוכת האירוויזיון האחרונה של ישראל ושופטת "אקס פקטור לאירוויזיון" בקרוב, שקטפה את המקום הראשון במצעד עם השיר "Toy". השנה חל מהפך בפסגה ובפעם הראשונה בחרו הגולשים את "השקט שנשאר" בביצוע שירי מימון כשיר הישראלי הכי טוב הקשור לאירוויזיון. השיר יצג את ישראל באירוויזיון 2005 שהתקיים בקייב, אוקראינה, שם הוא הגיע למקום הרביעי. את "השקט שנשאר" כתבו אייל שחר ופיני ארונבייב. במצעד שנערך בשנה שעברה הגיע השיר למקום החמישי.

למקום השני במצעד הגיע השיר "הללויה" בביצוע להקת חלב ודבש שזכה על אדמת ישראל בשנת 1979, ואת המקום השלישי תפסה זוכת אירוויזיון נוספת - דנה אינטרנשיונל עם השיר "דיווה" שהביא לישראל את הנצחון השלישי באירוויזיון. נטע ברזילי תפסה את המקום הרביעי עם "Toy", אחרי שבשנתיים הראשונות לקיום המצעד הוא התמקם בראש. את החמישייה הראשונה סוגרת עפרה חזה עם השיר "חי" שייצג את ישראל בתחרות בשנת 1983 והגיע למקום השני.

מתוך 45 שירים שזכו לייצג את ישראל באירוויזיון, רק שישה לא הצליחו להיכנס למצעד והמכנה המשותף להם הוא המיקום הנמוך באירוויזיון עצמו: "יבוא יום" (מוטי גלעדי ושרי צוריאל, 1986, מקום 19 מתוך 20), "שירו" (שרהל'ה שרון ולהקת שירו, 1993, מקום 24 מתוך 25), "שלום עולם" (גלית בל, 1996, לא הצליחה להעפיל לגמר), "שמח" (להקת פינג פונג, 2000, מקום 22 מתוך 24), "מילים לאהבה" (ליאור נרקיס, 2003, מקום 19 מתוך 26) ו-"זה הזמן" (אדי בטלר, 2006, מקום 23 מתוך 24).

השיר שלא השתתף באירוויזיון והגיע למקום הגבוה ביותר במצעד (15) הוא "זודיאק" של הזמר ירון חדד. השיר השתתף בקדם האירוויזיון בשנת 1992 וזכה במקום התשיעי מתוך 12 שירים. בשנה שעברה השיר "עוד נגיע" של ירדנה ארזי היה למקום הגבוה ביותר במצעד מבין השירים שלא הגיעו לאירוויזיון. במצעד שנערך השנה הוא הגיע למקום ה-17. ירדנה ארזי ועדן אלנה מופיעות במצעד כל אחת עם שבעה שירים שונים כסולניות. ארזי השתתפה בקדם האירוויזיון שלוש פעמים (1982, 1983, 1985) לפני שנערך לה קדם פרטי בשנת 1988 (סך הכל שבעה שירים, וכולם נכנסו למצעד). עדן אלנה זכתה לשני קדמי אירוויזיון משלה וגם כל שבעת השירים האלה נכנסו למצעד של אתר יורומיקס. יש לציין שארזי מופיעה פעמיים נוספות במצעד כחלק מלהקת שוקולד מנטה מסטיק.

אתר יורומיקס הוקם בשנת 2018 אחרי הזכייה של נטע ברזילי על מנת לתת תוכן בעברית לאוהדי אירוויזיון ישראלים. את האתר הקים אבי זייקנר, 35, שהתאהב בתחרות בשנת 1998 דווקא בזכות השיר שייצג את קרואטיה.

"אקס פקטור לאירוויזיון", התוכנית שתבחר את הנציג הישראלי הבא לתחרות האירווזיון, תשודר ברשת 13 בקרוב.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.