מלך קיצורי הדרך: כל הדרכים למשה בתיבה קל, מהיר וקצת יותר בריא

איך לקצר תהליכים, במה למלא ואיך אפשר להפוך את הביס הכיפי להרבה יותר בריא בלי לפגוע בטעם? כל הטיפים והטריקים למשה בתיבה ביתי, קל ומזין

Delicious,sausage,rolls,on,wooden,table
אין אחד שיכול לסרב לו. משה בתיבה | צילום: שאטרסטוק

משה בתיבה הוא מאכל ילדות שנהפך לטיפה משוקץ. מכינים אותו פחות ופחות (ובכלל, זה לא משהו שאפשר להזמין במסעדות) אבל ילדים מתים עליו. ברחבי העולם יש לו שמות רבים, אבל השם 'משה בתיבה' מיוחס לרות סירקיס וספרה 'ילדים מבשלים'. בארצות הברית אגב הוא מגיע בצורת שתי נקניקיות עטופות צמודות אחת לשניה ואז הוא נקרא 'תורה ציווה לנו משה', משום שאז המאכל מזכיר ספר תורה, ויש גם גרסה פשוטה יותר עם נקנקייה אחת, המכונה Pigs in a blanket.

עשבי תיבול וירקות טחונים ישדרגו את המילוי. משה בתיבה בגרסה בריאה יותר | צילום: מאגר תמונות רשת

קל מאוד להכין משה בתיבה, קל לאכול אותם בידיים ללא סכו"ם, אפשר להכין מהם כמות גדולה ולהקפיא ורק לחמם שוב בתנור על חום נמוך, ואם זה לא מספיק: מדובר במאכל האידיאלי לפיקניק, לים ולבריכה ואנחנו לא מכירים למישהו שיסרב לנשנש כמה מהם. למרות הסטיגמה מעולמות הג'אנק פוד, אם תקחו את כל העצות והטיפים שלנו, תגלו שעם קצת שינויים והתאמות, משה בתיבה יכול להיות יחסית בריא ומזין.

אם מקפידים על חומרים טובים, יכול לצאת מאכל די מגניב שכולם יאהבו

איך מקצרים תהליכים?

אפשר להשתמש באינספור בצקים מוכנים שנמצאים במקפיאים של הסופרים - פילו, עלים, או שמרים ואפשר גם ללכת על בצק שמרים רגיל, כזה שמכינים לפיצה ביתית.

במה למלא?

מה המילוי? נקניקיה כמובן, אבל פה מגיע החלק החשוב. ותרו על הנקניקיות הקפואות המפורסמות שכולנו מכירים וגדלנו עליהן, אלו שזורקים לסיר מים חמים לחמש דקות והן מוכנות. מדוע לוותר עליהן? כי זה לא מוצר בריא במיוחד. הנקניקיות האלו הן מוצר מוגמר ומוכן לאכילה, גם אם תפשירו אותן, תגלו שמותר עקרונית לאכול אותן, הן דורשות רק חימום קצר כלשהוא, בשביל ההרגשה וההרגל שלנו. הציצו ברשימת המרכיבים ותגלו המון חומרים שאתם לא מכירים, כאלו שדורשים תואר בהנדסת מזון. אז איזה נקניקיות לרכוש? כאלו שהן עדיין לא מוכנות וצריכים לבשל, לאפות ולצלות אותן היטב. נקניקיות מרגז, צ'וריסו וכיום קיימים במקררים כמה וכמה סוגים איכותיים, כל נקניקיה איכותית אחרת תעשה את העבודה. שוב, הציצו ברשימת המרכיבים של הנקניקיות האלו ותגלו חומרים שאתם מכירים – בשר, תבלינים ועוד. עוד טיפ ששווה לזכור: אפשר להיכנס לקצב, אפילו השכונתי ולשאול אותו אם הוא מכין נקניקיות. רבים מהקצבים מוסיפים לוויטרינה לקראת מועדים כמו חגים ויום העצמאות נקניקיות מעולות תוצרת בית שהכינו מחומרי גלם איכותיים, תמיד שווה בדיקה.

לא כזה קשה כבר למצוא נקניקיות איכותיות. גם בסופר וגם אצל הקצב

אפשר להתחכם

בנקניקיות האיכותיות אפשר להסיר בקלות את המעטפת ששומרת על הבשר. אפשר לחתוך אותה, למלא את הבצק רק בבשר ואז להוסיף לו עשבי תיבול קצוצים, תבלינים שאוהבים, רטבים כמו חרדל, או צ'ילי ועוד. והנה עוד דרך חמודה למשה בתיבה עם מראה אלטרנטיבי.

תוספות מעל

אם כבר טורחים, עם עוד קצת עבודה ואופים משה בתיבה מרשים במיוחד. מה אפשר להוסיף? שומשום כמובן, קצח, פלפל שחור גרוס, צ'ילי גרוס, אבקת שום, פפריקה מעושנת וכל מה שבא לכם. כדי שכל העסק ידבק, אפשר למרוח ביצה מעל.

שומשום, קצח או מה שתרצו לפזר מעל

הכי כיף: רטבים לטבילה

נכון, ילדים אוהבים קטשופ. אבל אפשר לייצר גם רוטב עגבניות, ממש כמו לג'חנון ואפשר לגוון עם רטבי ברביקיו, צ'ילי מתוק, רטבים אסייתיים שונים ואפילו טחינה טובה שמכינים לבד.

רוצים להכין בבית? הנה רעיונות לכמה רטבים ביתיים:

רוטב ברביקיו נהדר וקל

10 שדרוגים מפתיעים לטחינה

טריאקי ביתי מנצח

ברביקיו
שילוב מנצח בין מתוק, מלוח וקצת חמצמץ. רוטב ברביקיו | צילום: רחלי קרוט