שותפו של השוטר אמיר ח'ורי נחשף: "אני חי בזכותך"

רס"מ עמוס בשירי, שחיסל את המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק בחודש מרץ, יקבל את עיטור האומץ יחד עם שותפו שנהרג מירי המחבל. בפגישה עם אביו של ח'ורי הוא אמר: "אמיר מאוד חסר לי, אני רואה אותו כל יום, חולם עליו ומדבר עליו בלי סוף" • צפו בתיעוד חדש ממצלמות הקסדה של השוטרים

זמן צפייה: 07:20

עיטור האומץ יוענק מחר לרס"מ עמוס בשירי ולרס"ב אמיר ח'ורי, כך הודיעה היום (ראשון) משטרת ישראל. בשירי, שנחשף לראשונה בשמו, הוא השוטר שחיסל את המחבל בפיגוע הירי בבני ברק בחודש מרץ יחד עם שותפו ח'ורי, שנפגע מירי המחבל בזמן שחתר למגע ונהרג.

בפיגוע נרצחו חמישה אנשים בסך הכל, לפני שהמחבל חוסל בתום קרב יריות. בסרטון שהופק במיוחד לקראת טקס העיטורים השנתי, אמר בשירי כשביקר את קברו של אמיר: "הסתערת על המחבל, אני חי פה בזכותך. אתה השכפ"צ שלי. תודה לך אמירי".

Captuרס''מ עמוס בשירי, שחיסל את המחבל בבני ברק
רס''מ עמוס בשירי, שחיסל את המחבל בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

רס"מ בשירי סיפר על מערכת היחסים המיוחדת שהייתה לו עם ח'ורי: "אני ואמיר באופן קבוע היינו צוות רגב 417. להיות באופנוע צוות, שניים על אופנוע כבד, יש פה קטע גם של אינטימיות. אנחנו מאוד צמודים, אנחנו מחוברים אחד לשני, אנחנו מדברים ביחד בקסדה". "אמיר מאוד חסר לי, אני רואה אותו כל יום, חולם עליו ומדבר עליו בלי סוף. משפחת ח'ורי מאוד קרובה אלי, מבחינתי אלה ההורים השניים שלי".

עוד סיפר על הרגעים בהם הקפיצו אותו ואת אמיר להגיע לזירת האירוע: "ביום של האירוע התחלנו משמרת כמעט רגילה. קיבלנו אירוע עם מספר קריאות, הבנו שהאירוע הוא חריג". "לא שאל (אמיר) מה ואיפה, ישר הוא עולה על האופנוע, שם כפפות, מניע, אני עולה אחריו ואמיר נותן גז, אני צועק לו 'אמרי תטוס'".

רס''מ עמוס בשירי מהפיגוע בבני ברק
רס''מ עמוס בשירי, שחיסל את המחבל בבני ברק, מול קברו של רס''ב אמיר ח'ורי | צילום: דוברות המשטרה

רס''מ עמוס בשירי מהפיגוע בבני ברק
רס''מ עמוס בשירי, שחיסל את המחבל בבני ברק, מול קברו של רס''ב אמיר ח'ורי | צילום: דוברות המשטרה

עוד הוסיף בשירי: "איך שנכנסנו לסמטה הבחנו במחבל. אמרתי לו 'זהירות חורי' כי אני ראיתי את המחבל. תוך כדי שאני בא לירות במחבל, המחבל הספיק לירות לפני שהספקתי לירות עליו ופגע באמיר". "בשלב הזה גם לא ידעתי שאמיר נפצע, ונופל עם האופנוע לצד ימין בסמטה. לאחר הנפילה הסתערתי על המחבל וחיסלתי אותו". "חשבתי איך אני עוזר לאנשים לא למות, לא להירצח. לא חשבתי על המשפחה שלי באותו רגע ולא על אף אחד אחר. חשבתי איך אני מנטרל את המחבל הזה, שיפסק את מסע הרצח שלו".

רס''מ עמוס בשירי עם אביו של רס''מ אמיר ח'ורי
רס''מ עמוס בשירי עם אביו של רס''מ אמיר ח'ורי | צילום: דוברות המשטרה

אביו של אמיר, ג'ריס, אמר לבשירי: "עדכנו אותי מהתחנה שהוא מקבל את עיטור האומץ יחד איתך. אני כל כך אוהב אותך עמוס, באמת, אתה משפחה".

טקס העיטורים יערך מחר במעמד השר לבטחון הפנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וסגל הפיקוד של משטרת ישראל. הטקס יכלול אירועים מבצעיים מהשנתיים האחרונות בהם יועטרו שוטרים ואזרחים על פעילות הירואית בעת מילוי תפקידם באירועי חירום, הצלת חיים, מאבק בפשיעה ופיגועים.

השוטר אמיר ח'ורי שנרצח בפיגוע בבני ברק
השוטר אמיר ח'ורי שנרצח בפיגוע בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה