פיגוע קטלני שלישי תוך שבוע: 5 נורו ונרצחו בבני ברק

מחבל מהכפר יעבד שבצפון השומרון הגיע ללב גוש דן חמוש ברובה סער, פתח באש בשלוש זירות ורצח חמישה בני אדם עד שחוסל. מחבל נוסף נתפס בזירה, מצוד מתנהל אחר מחבל שלישי. בנט: "ניצבים בפני גל טרור ערבי רצחני, לא יזיזו אותנו מכאן"

זמן צפייה: 25:35

פיגוע קטלני שלישי תוך שבוע: חמישה בני אדם נרצחו הערב (שלישי) בפיגוע ירי בשלוש זירות שונות בבני ברק. ייתכן שמדובר בחולייה של שלושה מחבלים פלסטינים שהגיעו ללב גוש דן מיעבד שבצפון השומרון, כאשר המחבל שירה בעוברי האורח חוסל, וישנם דיווחים על מחבל נוסף נעצר בזירה כאשר מצוד מתנהל אחר המחבל השלישי.

לפי עדי ראייה, המחבל פתח בירי על רכב ברחוב הרצל פינת ז'בוטינסקי ופגע באדם שישב בו, ולאחר מכן ירה על חנות ופגע בשני בני אדם. אחר כך, לפי דיווחים מהשטח, הוא המשיך ופגע באדם נוסף שנפצע אנושות ופונה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו.

דיא חמארשה מחבל פיגוע בני ברק
המחבל שחוסל דיא חמארשה

מפרטי החקירה הראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל, דיאא חסן חמארשה, בן 26, היה אסיר ביטחוני שריצה בשנת 2013 עונש מאסר בישראל בגין השתייכות לארגון טרור וסחר באמל"ח, ולאחר שחרורו שב ככל הנראה לפעילות טרור בגדודי חללי אל-אקצא. בתיעוד מהרגעים הראשונים של הפיגוע ניתן לראות את המחבל מכוון רובה סער על העוברים והשבים ויורה לעברם, ואז מסמן לרכב "לעמוד" ויורה גם לעברו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2203292103' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגעי הפיגוע' poster='' kid='1_zlqlhtot' duration='35']

בהנחיית המפכ"ל, הכוננות המשטרתית הועלתה לרמה הגבוהה ביותר, לראשונה מאז שומר החומות. ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וגורמים נוספים.

לפני ההתייעצות כתב ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל ניצבת בפני גל טרור ערבי רצחני. ליבי עם המשפחות שאיבדו הערב את היקרים להן, ואני מתפלל לשלום הפצועים. כוחות הביטחון פועלים. נילחם בטרור בהתמדה, בעיקשות וביד ברזל. הם לא יזיזו אותנו מכאן. אנחנו ננצח".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2203292017' autoplay='0' credit='' desc='זירת הפיגוע בבני ברק' poster='' kid='1_3wl18p6i' duration='105']

חובש מד"א מנחם אנגלנדר סיפר כי הוא גר באזור ושמע את הירי מביתו. לדבריו, "מיד יצאתי לרחוב וראיתי מולי את המחבל שכיוון אלי את הנשק. באורח נס היה לו מעצור בנשק והוא לא הצליח לירות. עליתי מיד חזרה הביתה, נעלתי את הדלת ודיווחתי על כך למוקד. ברגע שהגיעו כוחות משטרה למקום ואיבטוח את הרחוב ירדתי חזרה למטה אבל לצערי שלושה גברים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם".

זירת אירוע הירי בבני ברק
זירת אירוע הירי בבני ברק

חובש מד"א ליפא הירש שטיפל בפצועים סיפר: "שמענו את היריות מתחנת מד"א ויצאנו מיד לכיוון. ברחוב הרצל הבחנו בגבר כבן 30 שוכב מחוסר הכרה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו".

"כ-100 מטר משם, בהמשך הרחוב, ראינו גבר כבן 40 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו, צוות מד"א נוסף שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבי"ח בלינסון כשמצבו אנוש. יחד עם הצוות שהיה איתי המשכנו לזירה ברחוב השניים פינת ביאליק שם ראינו 3 פצועים מחוסרי הכרה, כשאחד מהם בתוך רכב ושניים נוספים שוכבים על המדרכה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

זירת הפיגוע בבני ברק
זירת הפיגוע בבני ברק

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, אלי סניור, יוסי אלי, אריאלה שטרנבך, חן זנדר, מיה איידן, מאיר מרציאנו, דור כהן, הילה אלרואי, חזי סימנטוב ולירן הרוני