תוצאות האמת: 64 לגוש נתניהו, יהדות התורה מאבדת מנדט לליברמן

ועדת הבחירות של הכנסת פרסמה את התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-25, רה"מ לשעבר בדרך חזרה לבלפור. הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 32 מנדטים, העבודה היא הקטנה ביותר עם 4 מושבים בכנסת. יש עתיד עם 24 מנדטים, הציונות הדתית עם 14, ש"ס עם 11 ויהדות התורה עם 7. סופית: מרצ לא תעבור את אחוז החסימה ותישאר מחוץ לכנסת, כך גם בל"ד

זמן צפייה: 03:09

לאחר ספירה בת יומיים, ועדת הבחירות של הכנסת פרסמה היום (חמישי) את תוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-25. הליכוד של בנימין נתניהו היא המפלגה הגדולה ביותר עם 32 מנדטים, כשמפלגתו של ראש הממשלה יאיר לפיד זוכה ל-24 מנדטים. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 14 מנדטים, המחנה הממלכתי של בני גנץ עם 12, ש"ס ויהדות התורה עם 11 ו-7 מנדטים בהתאמה, ישראל ביתנו עם 6, רע"מ עם 5 כמו גם חד"ש-תע"ל, והמפלגה הקטנה ביותר היא העבודה עם 4 מנדטים. מרצ ובל"ד לא מצליחות לעבור את אחוז החסימה.

עוד לפי ועדת הבחירות, אחוז ההצבעה הסופי הוא 70.6, כשסך הכל הצביעו בבחירות 4,793,641 בעלי זכות הצבעה. כמות הקולות שנדרשו למנדט אחד הייתה 36,213. בנוסף הודיעו כי בימים הקרובים ייבדקו כ-3000 קלפיות מדגמיות על מנת להבטיח את טוהר הבחירות. התוצאות הרשמיות והסופיות לחלוטין, אחרי כל הבדיקות הנדרשות, יימסרו לנשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ביום רביעי בשבוע הבא.

בחירות 2022
בחירות 2022 | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מוקדם יותר נקבע כי לראשונה מאז שנוסדה, מרצ תישאר מחוץ לכנסת, כשלאחר ספירת המעטפות הכפולות ו-95.7% מכלל הקולות - היא עמדה על 3.16% ואיבדה סיכוי לעבור את אחוז החסימה - שעומד על 155 אלף קולות. בתגובה ראשונה אמרה יו"ר המפלגה זהבה גלאון: "זהו רגע מאד קשה עבורי, ועבור החברים שלי במרצ. תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה, וכן, גם אסון אישי לי. כמה ימים לפני הבחירות, כשידעתי כבר שהסכנה למרצ גדולה ומוחשית, חלף לי בדיוק הסיוט הזה בראש. של כנסת שתהייה ריקה ממרצ. שהמפלגה של כהנא בתוך הכנסת, והמפלגה של אלוני ושריד - לא".

זהבה גלאון
זהבה גלאון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שתי יממות אחרי הבחירות, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נשאה הערב הצהרה ראשונה אחרי תוצאה שאיכזבה את תומכי המפלגה בבחירות. בהצהרתה אמרה מיכאלי: "תוצאת הבחירות קשה לכולנו ולמפלגת העבודה. אני מדברת רק עכשיו חיכיתי לתוצאות האמת, חיכיתי וקיוויתי לראות את מרצ עוברת את אחוז החסימה. לצערי זה לא קרה והמפלגה האחות שלנו לא תהיה בכנסת הבאה".

מיכאלי הוסיפה: "אני מזדהה מעומק הלב עם כל תחושות האכזבה התסכול והכאב. למעשה מדובר בתחושות באופן הכי אישי שיש. כואב לי שחלק מהסיעה מעולה הזאת לא תהיה בכנסת. כואב לי שפגשתי כל כך הרבה נשים וגברים שהייתה בינינו ברית של הסכמה על מה שנדרש  למדינה ישראל, ואז גיליתי שבקלפי הם האמינו ללפיד שצריך לחזק אותו ולא אותנו. אז כן התוצאה היא קשה".

מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת
מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת, ''יש עתיד עבדו נגד מרצ ונגד העבודה בכל הקמפיין'' | צילום: חדשות 13

כמו כן, עם היוודע התוצאות הסופיות, הגיע גם הטלפון של ראש הממשלה - עדיין - יאיר לפיד, לראש הממשלה לעתיד נתניהו. בשיחה לפיד עדכן את נתניהו שהוא מתכוון לקיים העברת שלטון מסודרת ומסר: "מדינת ישראל מעל לכל שיקול פוליטי, מאחל לו בהצלחה". באשר להעברת השלטון – מבחינת לשכתו של לפיד הם יקיימו הכול לפי הספר. בנוסף, הערב מגיעה גם ברכה רשמית ראשונה מצד ארה"ב: השגריר טום ניידס מברך ואומר שהוא מצפה להמשך שיתוף פעולה עם נתניהו.

אתמול אמר ניידס כי הוא מוטרד מהשתלבות בן גביר בממשלה, וייתכן שזה בעיקר מצביע על כך שלאמריקנים יש עוד כמה דברים על הראש חוץ מהרכב הממשלה בישראל - כגון בחירות האמצע והמלחמה באירופה. בסביבת נתניהו מקווים שברכה מביידן תגיע כבר בקרוב.