לפיד בירך את נתניהו על הניצחון: "ישראל מעל לכל שיקול פוליטי"

לנוכח תוצאות הבחירות, התקשר ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה ואמר: "מאחל לנתניהו בהצלחה למען עם ישראל ומדינת ישראל". הוא הוסיף כי הנחה את כל זרועות משרדו להכין העברת שלטון מסודרת

יאיר לפיד ובנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר הערב (חמישי) ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות.

לפי ההודעה מטעמו של לפיד, הוא עדכן את נתניהו כי הנחה את כל זרועות משרדו להכין העברת שלטון מסודרת. לפיד אמר: "מדינת ישראל היא מעל לכל שיקול פוליטי. מאחל לנתניהו בהצלחה למען עם ישראל ומדינת ישראל".

כזכור, בליל יום הבחירות עלה ראש הממשלה יאיר לפיד לשאת דברים במטה יש עתיד, כשלוש וחצי שעות אחרי פרסום תוצאות המדגמים שהעניקו לגוש נתניהו ניצחון וסימנו ככל הנראה את סוף דרכו של לפיד במשרד רה"מ, ואמר כי "הלילה הזה יימשך יומיים, נחכה בסבלנות עד המעטפה האחרונה ועד הנתונים הסופיים"

"באתי לכאן הלילה להגיד לכם תודה מעומק ליבי", אמר לפיד לפעילי המפלגה בפתח דבריו, "יש עתיד עשתה הישג נדיר קרוב למיליון ישראלים הצביעו יש עתיד הבאנו מספר מנדטים חסר תקדים. יש עתיד גדלה וצמחה וגדלה מתוך אחריות על הגוש, מיליון ישראלים אמרו 'אנחנו יכולים להיות גם יהודים וגם ישראלים'. מיליון איש אמרו שהם מאמינים בכוחו של השינוי, רוצים פוליטיקה שלא מבוססת על שנאה והסתה. לא ממשלה שמייצגת לא סקטור ולא מגזר אלא חופש ושוויון, הרעיון שלא משאירים אף אחד מאחור"

במקביל, שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס, מסר בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שוחח על נתניהו, ובירך אותו על ניצחונות בבחירות: "אמרתי לו שאני מצפה לעבוד איתו בשיתוף פעולה, כדי לשמור על הקשר הבלתי שביר".

רה''מ יאיר לפיד ויו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו
יאיר לפיד, בנימין נתניהו | צילום: אבשלום ששוני ותומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו,  עלה לנאום בבנייני האומה קצת אחרי השעה 3:00 הלילה, ואמר: "היום זכינו להבעת אמון אדירה מצד העם בישראל, כי התברר שוב שהליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בישראל, בפער משמעותי מעל כל המפלגות האחרות".

"אני מבקש לומר לחבריי וחברותיי בתנועת הליכוד", אמר יו"ר הליכוד בפתח דבריו, "לחברות וחברי הכנסת, לראשי הסניפים, לפעילות ולפעילים, למתנדבות ולמתנדבים, שעברו עיר עיר, שכונה שכונה, בית בית, והביאו תוצאות - תודה רבה לכם"

בתוך כך, בכירי הליכוד כבר נערכים  לקראת הקרב על תיקי השרים בממשלה הבאה, אך הם ייאלצו להמתין שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יתנהל מול השותפים הקואליציוניים שלו - ואז יקבלו את הנדוניה הלא רעה ביחס לעבר שתישאר להם.

יואב גלנט הוא המועמד המוביל לתפקיד שר הביטחון הבא. גם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' דיבר על תיק הביטחון, אך סביר להניח כי אם הוא יקבל את תיק האוצר הוא יהיה מרוצה. האיש הכי קרוב לנתניהו היום בליכוד, יריב לוין, שסיים במקום הראשון בפריימריז, מיועד לתפקיד שר המשפטים או לתפקיד יו"ר הכנסת, אך ייתכן שהוא יפזול גם לכיוון משרד החוץ. בתפקיד יו"ר הכנסת מעוניינים גם דני דנון, אופיר אקוניס ויואב קיש.