המתיחות שלפני ההפגנה: המארגנים מצפים לעשרות אלפי אנשים

מארגני המחאה נפגשו עם המפכ"ל, וביקשו אישור לקיים תהלוכה. השר בן גביר אמר כי הוא מצפה שבעתיד ייפגש המפכ"ל גם אם מארגני הפגנות מימין, ופנה בדחיפות ליועמ"שית כדי שתאפשר לעצור את מי שיניף דגלי פלסטין

זמן צפייה: 04:12

אחרי שבת של הפגנות, ולקראת עוד הפגנה במוצאי השבת הקרובה, היום (רביעי) נפגשו מארגני המחאה נגד הממשלה החדשה עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. המארגנים צופים לעשרות אלפי אנשים בהפגנה, ובמשטרה נערכים גם לפרובוקציות.

במהלך הפגישה אמר המפכ"ל לראשי המפגינים כי המשטרה תפעל באפס סבלנות כלפי אלימות נגד שוטרים וכלפי סממנים נאציים, אם יוצגו כאלה במהלך ההפגנה. המפגינים ביקשו אישור לתהלוכה. המפכ"ל אמר להם כי הם ייאפשרו תהלוכה, וכי גם אם יהיו חסימות של צירים הם יכילו את זה בתחילה.

במשטרה אומרים כי מדובר בהפגנה רגישה מאוד, ולכן למרות שבדרך כלל מי שמפקד על הפגנות מסוג זה הוא מפקד תחנה או מפקד מרחב - הפעם מי שינהל את האירוע הוא מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שלא היה מרוצה מהתמונות הבוקר, שוחח עם המפכ"ל שבתאי ואמר כי הוא מצפה שבעתיד הוא ייפגש גם אם מארגני הפגנות מימין. בן גביר פנה בדחיפות ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה וביקש פגישה איתה עוד לפני שבת, על מנת שתוציא חוות דעת ותאפשר לעצור את מי שיניף דגלי פלסטין. עוד אמר בן גביר כי אם לא תהיה פגישה כזאת - בשבוע הבא הוא יתחיל בהליכי חקיקה מהירים.

לפיד וגנץ
ראש האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שמעוניינים להשתתף במחאה הציבורית נגד החוקים החדשים והרפורמות שמקדמת הממשלה החדשה, נרתעים בשלב זה מלהצטרף אליה. השניים אינם מעוניינים להתחכך עם ארגונים שעשויים להיתפס בציבור כ"מיליטנטיים". לא זו בלבד, הם אינם מעוניינים לקחת חלק במחאה בה מונפים דגלי פלסטין - דבר שאינו נמצא בשליטתם.

עם זאת, אם יגיעו למחאה המתוכננת ליום שבת הקרוב, השניים היו רוצים לעלות ולנאום כמנהיגיה - מה שלא מתאפשר בשלב זה מאחר שמארגני המחאה, התאגדות של ארגונים חברתיים בהובלת התנועה לאיכות השלטון, אינם מעוניינים בנאומי פוליטיקאים, לפחות לעת עתה, שכן הם מעוניינים שהמחאה תהיה "של כולם", ולא כזו המזוהה עם המחנה של לפיד וגנץ.

לחדשות 13 נודע כי לפיד וגנץ מתכננים מחאה מטעמם ולטובת כך שריינו את רחבת מוזיאון ת"א, זו שממול כיכר הבימה, שם תתקיים המחאה במוצאי שבת. משה (בוגי) יעלון, שמארגן את המחאה מטעם התנועה לאיכות השלטון, מנסה לגשר בין הצדדים כדי לאחד את ההפגנות למחאה אחת גדולה. בינתיים - ללא הצלחה משמעותית בעניין.