גנץ מגיב לקריאה להידברות: "היד המושטת לא פגשה יד אחות"

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס להודעה המשותפת של לוין, רוטמן וסמוטריץ', ואמר כי הוא "מוטרד מהסרבנות של נתניהו וחברי הקואליציה לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות". על אנשי הצבא שמוחים נגד המהפכה המשפטית אמר: "קורא למילואמניקים ואנשי הסדיר- המשיכו לשרת, להתייצב בכל תנאי"

זמן צפייה: 07:37

בפתח ישיבת סיעת המחנה הממלכתי היום (ראשון) התייחס יו"ר המפלגה בני גנץ למהפכה המשפטית ולמאמציו של נשיא המדינה יצחק הרצוג להגיע להידברות בין הקואליציה והאופוזיציה. "לצד הדאגה מסרבנות בצה"ל, אני מוטרד יותר מהסרבנות של נתניהו וחברי הקואליציה לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות. אני שומע את הקולות שאומרים - שעכשיו, כשנכנסים לפגרת פורים אפשר יהיה לדבר כמה ימים", אמר גנץ בהתייחסו לדברי שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן מוקדם יותר היום.

"לא יקרה", הבהיר גנץ, "למה שלא נתחום את עצירת החקיקה בין השעות 4-2? אולי רק בסופ"שים? שבוע-שבוע? ההידברות היא האמצעי - לא המטרה. אמצעי לקיום דיוני עומק, להגיע להסכמות, לשרת את החברה. לא דרך להעביר את חופשת פורים, למי שהחליט להתחפש לזאב בעור של כבש. תעצרו את החקיקה ונדבר - בלי מגבלות ובלי אולטימטומים. לצערי, גם אחרי ששוחחתי עם ראש הממשלה, שר המשפטים, ויו"ר הכנסת, והגעתי לוועדת חוקה - היד המושטת, לא פגשה יד אחות. אם הדהירה תימשך, מיליון אנשים יצאו לרחובות כדי להדהד את קול העם. מיליון אנשים ערכיים, לא אנרכיסטים. הפגנת המיליון בדרך – אולי אז מישהו יקשיב".

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
יו''ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ושר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד קרא גנץ למילואמניקים ואנשי הסדיר להימנע מסירוב להתייצבות לשירות: "אני קורא לכם להמשיך לשרת, להמשיך להתייצב בכל תנאי. להגן על הארץ הזו במחאות ולהגן עליה בגיחות. להגן עליה כמפגינים ולהגן עליה במחסומים ובצמתים, להגן עליה בתקשורת ולהגן עליה בחמ"לי המודיעין. אל תתנו יד לסרבנות, עם כל הכאב. המשיכו להילחם למען המדינה בקרב, המשיכו להיאבק עליה במחאה".

"לצד זאת, אני מבקש לשאול את נתניהו", הוסיף. "מה מרגישה אמא שלא ישנה בלילה כי הבן שלה עומד במחסום בשומרון או טס לתקיפה מעל לבנון כשראש הממשלה משווה אותה לפורעים ששורפים בתים בחווארה? מה מרגיש איש מילואים ששרים ואנשי ציבור קוראים לו ולמשפחתו אנרכיסטים? איך מרגישים רמטכ"לים וקצינים בכירים במילואים, חלקם גיבורי מלחמות ישראל, שמכנים אותם ואת פקודיהם טרוריסטים ומעלילים עליהם שהם ממומנים על ידי איראן? אדוני ראש הממשלה – קצת צניעות. ואם רבע מיליון המפגינים הם אנרכיסטים, אז גם אני אנרכיסט גאה".

ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת ממשלה. ארכיון | צילום: רויטרס

ברקע יוזמת הארגוניים הכלכליים שקראו לשיח על המהפכה המשפטית ללא תנאים מקדימים, בהודעה משותפת שפרסמו הבוקר שר המשפטים לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, ויו"ר ועדת החוקה רוטמן נכתב: "מהיום הראשון אמרנו שאנחנו בעד שיח בניסיון להגיע להבנות על הרפורמה, ולפחות לצמצם את יריעת המחלוקת. אנו מאמינים שהרפורמה חיונית לדמוקרטיה, לזכויות האדם ולכלכלה. אנחנו נענים לקריאה להידברות ללא תנאים מוקדמים, וקוראים לגורמים האחראיים באופוזיציה להיענות אף הם ליוזמה ולהתייצב לשיח אצל הנשיא ביום שלישי".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "היה זמן להידברות, ועדיין יש זמן להידברות - אז בואו לא נבזבז עוד זמן.שמונה שבועות אנחנו קוראים להם להידברות, הם דהרו קדימה שבוע לפני הבחירות. כן מביאים את הרפורמה להכרעת הכנסת, ואנחנו מוכנים, מחוייבים, ומאמינים להקשבה אמיתית".