לוין, רוטמן וסמוטריץ': "הידברות אצל הנשיא - בלי תנאים מקדימים"

ברקע יוזמת הארגוניים הכלכליים שקראו לשיח על המהפכה המשפטית ללא תנאים מקדימים, בהודעה משותפת שפרסמו שר המשפטים, שר האוצר ויו"ר ועדת החוקה קראו השלושה להידברות אצל הנשיא. גנץ: "די עם הספינים"

זמן צפייה: 07:37

ברקע יוזמת הארגוניים הכלכליים שקראו לשיח על המהפכה המשפטית ללא תנאים מקדימים, בהודעה משותפת שפרסמו הבוקר (ראשון) שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן נכתב: "מהיום הראשון אמרנו שאנחנו בעד שיח בניסיון להגיע להבנות על הרפורמה, ולפחות לצמצם את יריעת המחלוקת. אנו מאמינים שהרפורמה חיונית לדמוקרטיה, לזכויות האדם ולכלכלה. אנחנו נענים לקריאה להידברות ללא תנאים מוקדמים, וקוראים לגורמים האחראיים באופוזיציה להיענות אף הם ליוזמה ולהתייצב לשיח אצל הנשיא ביום שלישי".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: "היה זמן להידברות, ועדיין יש זמן להידברות - אז בואו לא נבזבז עוד זמן.שמונה שבועות אנחנו קוראים להם להידברות, הם דהרו קדימה שבוע לפני הבחירות. כן מביאים את הרפורמה להכרעת הכנסת, ואנחנו מוכנים, מחוייבים, ומאמינים להקשבה אמיתית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

אני קורא מכאן לאלה באופוזיציה שלא מנסים לגרור את המדינה למשבר חוקתי ולאנרכיה, אני קורא להם לקום ולעשות מעשה. אני קורא להם לבוא ולעשות דבר פשוט, להביא את החלופות שלהם, להצטרף אלי בקריאה להרגעת הרוחות, להרגעת גובה הלהבות, וניסיון להגיע להסכמות. אני משוכנע שעם רצון טוב, הדבר אפשרי אפילו תוך ימים.

יו״ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ הגיב לקריאתם של השלושה וכתב: "די עם הספינים. ועדת החוקה מכונסת עכשיו ודוהרת קדימה, ואתם מבקשים שנגיע לדבר? לא צריך לחכות ליום שלישי, תודיעו שאתם עוצרים - וניפגש עוד היום אצל נשיא המדינה".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממפלגת יש עתיד נמסר: "שקר ההידברות. באותו היום בו חברי הקואליציה הכושלת מקום המדינה מוציאים הודעה שקרית על הידברות, הם מביאים לכנסת את פסקת ההתגברות, חוק הנבצרות וקידום חוק למינוי עבריין סדרתי לשר. תעצרו את החקיקה המטורפת. קחו פסק זמן. נגיע לנשיא. ועד אז: תעשו סדר בכאוס שהממשלה שלכם זורעת ברחבי המדינה".

Whatsapp Image 2023 02 15 At 2
השר לוין, ח''כ רוטמן ורה''מ נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במקביל, מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית - "מטה המאבק בהפיכה המשטרית", השיקו הבוקר קמפיין חדש תחת הכותרת "חובה להתנגד לדיקטטורה", וזאת - לקראת מה שהם מכנים "יום ההתנגדות לדיקטטורה" שיתקיים ביום חמישי הקרוב. "קוראים לראשי המפלגות שלא להיכנס להידברות עד לגניזה מוחלטת של כל חוקי הדיקטטורה שהובאו ועצירת חקיקה חדשה", נמסר מטעמם.

עוד הוסיפו ממטה המאבק: "כנגד תוכנית הממשלה להפוך את ישראל לדיקטטורה הנשלטת בידי קיצוניים, נקדם בשבועות הקרובים מספר מהלכים, בקצב הולך וגובר, אשר ימנעו מהממשלה לממש את תכניתה לקדם בישראל הפיכה משטרית. לאף גורם אין את הזכות לקיים כל דיון על עתיד הדמוקרטיה הישראלית, עד אשר לא תהיה גניזה מוחלטת של כל החקיקה. אנו קוראים לכל אזרח ואזרחית לחשוב להצטרף להתנגדות כבר ביום חמישי הקרוב - יום ההתנגדות לדיקטטורה".

Whatsapp Image 2023 03 01 At 1
ההפגנות בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

לדברי המארגנים, במהלך היום יתקיימו מאות מחאות ברחבי הארץ "נגד חקיקת הדיקטטורה". בין הצעדים שיינקטו: צעדות, מחאות, הפגנות ושיבושים ברחבי הארץ כפי שהתקיימו ביום רביעי האחרון. "ככל שהממשלה תדרוס אנחנו נתגבר ונשמור על הדמוקרטיה הישראלית. נבלום בגופנו ובנפשנו את הרס הדמוקרטיה הישראלית", טענו.