"2 חיילי צה"ל נספו"; "נראה שאין נפגעים": כך ח"כים הפרו איסור פרסום על ההתרסקות

עוד לפני שפורסמה ההודעה הרשמית על מותם של שני קציני צה"ל בהתרסקות מול חופי חיפה, ח"כ דודי אמסלם הודיע במליאת הכנסת על מותם: "ראיתי ידיעה שקפצה שיש שני חיילי צה"ל שנספו". עוד קודם לכן עלה ח"כ רם בן ברק ואמר: "נראה שאין נפגעים בנפש". דובר צה"ל גינה: "הפרה בוטה של נוהל שדואג למשפחות בשעתן הקשה"

זמן צפייה: 02:12

צפצפו על איסור הפרסום: חברי הכנסת נהנים מחסינות במסגרת תפקידם כחברי כנסת. בשל כך, הם אינם כפופים לצווי איסור פרסום והוראות הצנזורה, אך לפעמים ניתן לומר שישנם קווים אדומים שאסור לחצות.

אמש, עוד לפני ההודעה הרשמית על מותם של סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל, שנספו בהתרסקות מסוק מול חופי חיפה, עלה לנאום במליאת הכנסת חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד שהודיע על מותם. "לפני כמה שעות התרסק מסוק צה"לי ועכשיו לפני שעליתי לכאן הסתבר לי, לפחות ראיתי ידיעה שקפצה, שיש שם שני חיילי צה"ל שנספו וחייל שנפצע", אמר אמסלם. "אני רוצה למסור את תנחומיי למשפחות השכולות וכמובן לאחל החלמה מהירה לפצוע".

עוד לפני כן, עלה לנאום חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד שהוסיף חטא על פשע וסיפר שאין נפגעים באירוע. "בתאונה שהייתה מול חופי חיפה, ככל שידוע לי חולצו כל האנשים מהמסוק. הם בדרכם לבית חולים ונראה שאין נפגעים בנפש ואנחנו מאחלים לפצועים החלמה מלאה", אמר חבר הכנסת שהוא גם יו"ר ועדת חוץ וביטחון ובעברו המשנה לראש המוסד. הבוקר התנצל בן ברק בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתנצל על הטעות בדיווח בנוגע לתאונת המסוק אמש. אמירה זאת נעשתה בתום לב. שולח תנחומים למשפחות השכולות ואיחולי החלמה לקצין הפצוע".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2201040726' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='בן ברק בכנסת: "נראה שאין נפגעים"' poster='' kid='1_ue1qm6st' duration='54']

דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, גינה את הדברים כבר אמש: "פרסום ההודעות לפני שעודכנו רשמית משפחות הנפגעים, וזאת חרף הבקשות המפורשות שלא לפרסם את הפרטים, הוא הפרה בוטה של נוהל המכובד זה עשרות שנים ובבסיסו הדאגה למשפחות הנפגעים בשעתן הקשה".

שחייני, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, התגורר במחנה יהודית. הוא היה בן 38 במותו והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. פוגל, בן 27 מחיפה, היה טייס מסוקים בטייסת "מגיני המערב". הלוויתו של ארז שחייני תתקיים בשעה 16:00 בבית העלמין במשגב. הלוויתו של פוגל תתקיים עוד קודם לכן בשעה 14:00 בבית העלמין בחיפה.