לוחמת מג"ב: "פיזיולוגית ומנטלית גברים מתאימים יותר להיות לוחמים"

כמי שהייתה מורעלת צבא ושירתה כלוחמת במג"ב - אסתי ברנדס הבינה שהמחיר גבוה מדי, ההבדלים הפיזיולוגיים ניכרים, והחיים הקרביים לא מחייכים לנשים | זה מה שישי לה לומר לבנות שרוצות לשרת בקרבי

זמן צפייה: 07:46

כשאסתי ברנדס שמעה על ארבע המתגייסות שעתרו לבג"צ במטרה לפתוח את כל חטיבות צה"ל לנשים כולל גולני, דובדבן, צנחנים ואפילו שייטת - היא קפצה. כמי שהייתה מורעלת צבא ולבסוף שירתה כלוחמת במג"ב היא הבינה שהמחיר גבוה מדי, ההבדלים הפיזיולוגיים ניכרים, והחיים הקרביים לא מחייכים לנשים. לרצות להיות כמו לוחמים מרחוק זה קל, לבצע זה כבר סיפור אחר.

"לוחמות מבקשות לעשות משהו מבלי שהן מבינות את ההשלכות של זה עד הסוף", אומרת ברנדס. "הצבא הוא לא לונה פארק. כאשר את באה ואומרת אני רוצה ומגיע לנו שיווין ולמה לא לתת לנסות. אז מבחוץ כשאת לא במערכת, זה נשמע כיף ואז חוזרים הביתה לישון בבית לאכול בבית ואל מתמודדים עם כל מה שמתמודדים בצבא. אני באתי עם המון מוטיבציה לשירות, רציתי לעשות את השירות הכי משמעותי שיש, התאמנתי לזה מכיתה ט'. בפועל, כשנכנסתי התמודדתי עם המון דברים קשים שגברים לא מתמודדים. זה יפגע בגברים ובצבא, זה ידרוש להתאים את הגיבוש לנשים גם אם לא יתכוונו לזה, הבנות יפצעו ויסחבו איתן דברים גם לאחר השירות. ויש התמודדות בצבא גם עם גברים שאומרים לך שאת לא ראויה.

אולי יעניין אתכם גם:

"מי שמצחיק בחיים שלו - מצליח להתמודד עם כל לדבר"

גילה שזהותו נגנבה ונרשמו על שמו חובות כבדים

"יש נשים שמרתות ביחידות מיוחדות בדרך אחרת, קצינות שכבר חוו וראו שהן מתאימות. צריך להבין שיש שוני פיזי ומנטלי בין גברים לנשים בצורה מוכחת. בסופו של דבר גם במהלך השירות הן יצטרכו להוכיח את עצמן פעם אחר פעם וזה משהו שמלווה אותך לאורך כל השירות. אני אומרת לכל אישה, שלא תפסיק לחלום אבל לפעמים יש לדברים דרך מסוימת לעשות דברים. כל אישה עושה שירות משמעותי ועוזרת לצבא בצרכים שלו וזה המטרה בסוף. לפגוע בעצמן או לדרוש לפתוח את הגיבוש למען שיווין מסוים שהוא לא בר יישום רק יפגע בצבא ובמטרה הסופית של המלשביות שרוצות לתרום הכי הרבה שאפשר.

איך היו התגובות לסרטון שהעלית?

"היו הרבה פרגונים אבל גם תגובות קשות יותר. הרגשתי שלא הבינו אותי - מי זו הסתומה הזו? סתם ילדה קטנה. אני לא מצטערת על השירות הצבאי שלי אבל חושבת שזה צריך להיות בהדרגה וכל אחת צריכה לבדוק לעומק אם היא באמת מתאימה לשירות כלוחמת".