מפחיד: גילה שזהותו נגנבה ונרשמו על שמו חובות במאות אלפי שקלים

כפיר אבוטבול, תושב ארה"ב בתשע השנים האחרונות, גילה במפתיע כי זהותו נגנבה ונפתחו על שמו בארץ חשבונות בנקים, פוזרו שקים ללא כיסוי, נקנו רכבים וחובות רבים נצברו | המשטרה, מצדה, סגרה את התיק

זמן צפייה: 09:44

כפיר אבוטבול ירד מהארץ לפני 9 שנים לארה"ב ומאז הוא מתגורר ועובד שם בתחום הנדל"ן. לפני כשנה וחצי הגיע מכתב של הוצאה לפועל לבית הוריו בארץ ובו חוב בסך 2,000 שקל על שמו של כפיר. תחילה הוא חשב שמדובר בטעות אך מבדיקה שביצע התברר שזאת רק ההתחלה. זהותו נגנבה ועל שמו נפתחו חשבונות בנקים, פוזרו שקים ללא כיסוי, רכבים נקנו על שמו וחובות רבים נצברו, המשטרה סגרה את התיק.

"הכל התחיל בינואר שנה שעברה", מספר אבוטבול. "אבא שלי התקשר אליי ואמר שהגיע אליו הביתה (הכתובת האחרונה שלי בישראל) מכתב מהוצאה לפועל על שמי, עם חוב בסך 2000 שקל. לא הבנתי מה זה, אבל הייתי בטוח שזה טעות, אמרתי לו שיבדוק כי אין לי שום תיק בהוצאה לפועל ושוב חוב לאף אחד. אבא שלי התקשר לבדוק, ונאמר לו בהוצאה לפועל נפתח נגדי תיק על חוב כמה חודשים לפני שהמכתב הגיע, כשאני לא הייתי בארץ בכלל שנתיים קודם לכן! פה הבנתי שיש בעיה ושמשהו לא בסדר, אבל עדיין לא הבנתי כמה עמוק הבור שנכנסתי אליו.

אולי יעניין אתכם גם:

ישב בכלא על הריגה והיום הוא עורך סולחות בהתנדבות

חיתנו בביתם 30 זוגות שביטלו את החתונה בגלל הקורונה

בהוצאה לפועל הראו לאבא שלי תמונה של תעודת הזהות שיש ברשותם, עם השם שלי והפרטים שלי אבל תמונה של מישהו אחר. הבנו שמישהו פשוט גנב לי את הזהות וזייף תעודה ופשוט משתמש בשם שלי. מכתבים נוספים התחילו להגיע, עוד ועוד חובות, חצי מיליון שקלים בערך וזאת רק ההתחלה, הבנאדם פתח עם תעודת הזהות המזויפת הזאת חשבונות בנקים, לקח מהם הלוואות גדולות, קיבל מכל בנק פנקס שקים, כרטיסי אשראי ופשוט פיזר כספים בכל מקום. שקים חזרו, חובות אפילו לביטוח רכב, האדם הזה קנה על שמי רכב, ורשם על שמי ביטוח רכב, זה פשוט הזוי, יש פה כל כך הרבה כשלים, כל כך הרבה מקומות שנתנו למישהו לא מעט כסף בלי לבדוק לעומק. תעודת הזהות המקורית שלי נמצאת איתי בכספת בארה"ב מאז 2011, ככה שאין מצב שמישהו גנב לי אותו ושינה את התמונה, מישהו פשוט הגיע איכשהו לפרטים שלי וזייף את התעודה.

"פנינו עם זה למשטרה כמובן, עו"ד שלי, הלן דורפמן, עשתה פשוט עבודה מדהימה, ממש כמו חוקרת היא הלכה לאותו מגרש רכבים שמכר לו את הרכב, היא הוציאה ממנו תצלום של תעודת הזהות המזויפת, את הרכב שהוא קנה, הכל. היא הלכה עם זה למשטרה, הם בדקו ופשוט החליטו לסגור את התיק. יש פה כל כך הרבה מחדלים, אוזלת יד של הבנקים, שפותחים בקלות כזאת חשבון בנק לאדם שלפי הרישומים במשרד הפנים בכלל לא גר בארץ כבר שנים ועוד נותנים לו כסף, הקלות שבה נותנים לאדם לקנות רכב וביטוח, פשוט הזוי, וסגירת התיק היא פשוט סטירת לחי. פעם אחת לא התקשרו אליי מהמשטרה! כלום, לא דברו איתי, אין לי מושג איזה חקירה בדיוק הם ביצעו פה. זה יכול לקרות לכל אחד וזה מה שמפחיד, חייבים למצוא מנגנון שלא יאפשר למקרים כאלה לחזור על עצמם, מדובר פה באדם מקצוען ברמה הגבוהה ביותר לא יודע מכמה עוד אנשים הוא גונב ממש ברגעים אלה".

"כפיר נמצא במצב שבכל שני וחמישי קופץ עוד צ'ק או תביעה, חוב פה ועוד חוב שם", מוסיפה עו"ד דורפמן. "הוא פוחד בימים אלה לחזור לארץ. ההורים שלו הם אנשים מבוגרים, אמא שלו חולה. יש נושים שאנחנו עדיין לא יודעים מי הם כי הם לא נכללו בתביעה - ולכן אי אפשר לדעת מה יקרה כשהוא יחזור לארץ. נקנו על שמו שני רכבים, שהוא מקבל מימון מחברות מימון - זו רמת התחזות ורמיה ברמה גבוהה ביותר. המשטרה קיבלה ממני פירוט שיחות, תעודת זהות, תמונה של המתחזה, פרטי חשבונות בנק, תדפיסי אשראי, דוחות חניה. כל היוצא בזה נשלח למשטרה. ועדיין המשטרה סוגרת את התיק".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה נפתחה במשטרה חקירה במטרה להגיע לחקר האמת. במסגרת החקירה נבחנו כלל הראיות והוחלט לסגור את התיק. לצד האמור, בימים אלה מתבצעות בדיקות ופעולות נוספות בנוגע לנושא במטרה למצותו עד תום".