רגע לפני הסיפוח: המשפחה שהחליטה לעבור מתל אביב לשומרון

יובל ורחלי גת החליטו לעבור בתחילת השנה עם ארבעת ילדיהם לישוב נופים שבשומרון לאחר שנים רבות של מגורים בתל אביב. הם מרוצים מהשיפור בחינוך ובאיכות החיים ולא חוששים מהסיפוח המתקרב

זמן צפייה: 03:28

יובל ורחלי גת עברו לנופים בספטמבר, אחרי שהתגוררו בתל אביב שנים רבות. "אני במקור מגבעת שמואל, ורחלי הגיע לארץ בגיל 19 מרוסיה וגרה בתל אביב", סיפר יובל, "חיפשנו מסגרות חינוכיות אחרות שלא היו לנו בתל אביב. לתת לילדים את הילדות שהייתה לנו, שתהיה להם יותר אינטראקציה עם החברים, חיפשנו גם תכנים אחרים במערכת החינוך – יותר זהות, מסורת וסובלנות לדעות אחרות. הישוב מדהים, עם אוכלוסייה חמה וציונית. כל אדם שאתה רואה אומר לך שלום ויש יחסי שכנות עם כולם.

אולי יעניין אתכם גם:

חיתנו בביתם 30 זוגות שביטלו את החתונה בגלל הקורונה

ישב בכלא על הריגה והיום הוא עורך סולחות בהתנדבות

"ש טבע, מרחבים, פעילות תרבותית. יש פה אנשים שהדלת שלהם אף פעם לא ננעלת, משאירים את הבית פתוח גם כשנוסעים מחוץ לישוב. זה מראה על חיבור לקרקע ולערכים. אני לא יודע מה יהיה ואיך יהיה עם עניין הסיפוח, אם יש משהו שכולם מסכימים זה שההנהגה של הפלסטינים לא תסכים ולא ידוע מה תהיה התגובה שלהם. אני לא חושב שזה ציוני לתדלק שלטון טרוריסטי".

"הסיבות העיקריות למעבר היו המסגרות של הילדים", מוסיפה רחלי. "לא היינו מרוצים מהתכנים של המסגרות בתל אביב, גם העלויות היו גדולות, הצפיפות והעומס בכיתות. בנופים בכל המסגרות זה עד 20 ילדים. הילדים הולכים כאן מבית לבית בלי להסיע ובלי לתאם מראש. המסגרות כאן מבוססות על מסורת, שורשים וזהות. אנחנו מאוד מרוצים כאן, יש קהילה מקבלת ותומכת והמון פעילויות. לא חסר לנו שום דבר. לא כלכך מדברים פה על הסיפוח, לפחות לא בחוגים שאני נמצאת, יכול להיות שזה סימן לרוגע. אני באופן אישי חושבת שזה משהו שצריך לקרות מזמן, אלו אזורים ששייכים לנו מבחינה היסטורית וגם האוכלוסייה הערבית במזרח התיכון - המצב הכי טוב שלה הוא תחת שלטון ישראלי".