הטיסות לקפריסין חוזרות: הישראלי שטס בטיסה המסחרית הראשונה שיצאה מהארץ

השבוע יצאה מישראל טיסה ראשונה לקפריסין, בה לא קיימת חובת בידוד לישראלים. האם הישראלים ישובו לתייר באי הפופולרי?

זמן צפייה: 09:34

עו"ד שגיא רוזן, בעל עסקים בקפריסין, שמעביר את השבוע בימים רגילים בין ישראל ללימסול, יצא השבוע עם הטיסה המסחרית הראשונה מאז התפרצות נגיף הקורונה. "הגעתי לאי שלשום בטיסה הראשונה של ישראייר", הוא מספר, "לא הייתי בקפריסין שלושה חודשים. בתקופת הקורונה עבדנו מהבית, ואני פעלתי בשלט רחוק מהסניף בישראל. ההרגשה לחזור היתה מרגשת, קיבלו אותנו בצורה חברתית בשדה התעופה, הרבה חיוכים. כדי להיכנס לקפריסין צריך להגיע עם בדיקת קורונה שבוצעה 72 שעות לפני הטיסה.

מה קורה בקפריסין?

"המסעדות, בתי קפה, וטברנות פתוחים, חדרי כושר וקזינו סגורים. לגבי מסכות – אין נוהל מסוים אבל הרבה אנשים כן הולכים וגם אני. יש להם ביטחון שיש להם אפס נדבקים חדשים. אין כאן מדידת חום ושמירת מרחק מיוחדת. אני כרגע לא חוזר לארץ, בגלל חובת הבידוד בחזרה לארץ. כשישנו את הנהלים בישראל נחזור לארץ, אשתי נשארה בארץ. בינתיים לא נתקלתי בתיירים שבאו מישראל, כל מטרת הטיסה הייתה להביא ישראלים בחזרה לישראל, היו על הטיסה לשם בעיקר אנשי עסקים. הגיעו מיוון כמה טיסות לקפריסין".

אולי יעניין אתכם גם:

גילה שזהותו נגנבה ונרשמו על שמו חובות כבדים

ישב בכלא על הריגה והיום הוא עורך סולחות בהתנדבות

ומה לגבי תיירות חו"ל בכלל?

"כרגע יש אי וודאות גדולה", אומר זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר, "היה נראה שהשמיים נפתחים ואנשים חיפשו לטוס אבל זה נעצר, מאתמול ראינו שאנשים חוזרים לחפש כי מדינות הסירו חובת בידוד אצלנו. עד שמשרד הבריאות לא יסיר את חובת הבידוד בחזרה לישראל לא תתחיל תנועה, זה יהיה הגיים צ'יינג'ר. מדינות כמו קפריסין, יוון, מונטנגרו, סיישל. אבל הענף לא נפתח, זה לא המצב. המחירים כן זולים בממוצע של 25 אחוז פחות משנה קודמת, אבל מה שחשוב לצרכן זה עניין הבידוד.

"לגבי תיירות הפנים – המקומות הפתוחים עם התו הסגול מהווים רק 30 אחוז לעומת שנה שעברה, יש ביקוש. יותר רוצים תיירות כפרית. המחירים זולים יותר משנה קודמת. אנשים מזמינים מקומות יותר זולים ולא מקומות יוקרה, אבל עדיין חופשה בארץ יותר יקרה מחול. פעם רוב הישראלים עשו חופשות באילת וים המלח, עכשיו יותר ושים באזור הצפון, תל אביב, הרצליה".