"מי שמצחיק בחיים שלו - מצליח להתמודד עם כל דבר"

יעל שבח איבדה את בעלה בפיגוע ליד חוות גלעד ומתמודדת עם האבל – בעזרת הומור. היא לא מפחדת ל'שחוט' פרות קדושות ולעשות צחוק גם מהרגעים הקשים ביותר

זמן צפייה: 06:37

יעל שבח פרסמה השבוע בחשבון הפייסבוק צילום שלה מתוך ריאיון בו סיפרה היכן קברה את בעלה, שנרצח בפיגוע ליד חוות גלעד, והזמינה את הציבור להפוך את הרגע המתועד לממים מצחיקים. בתוך שעות הגולשים שלחו מאות ממים שכבשו את הרשת.

"זה לא שפתאום נתקלתי בזה, תמיד ההומור השחור רץ עוד בשבעה זה לא דבר חדש", היא מספרת. "עשינו כבר הרבה ממים. גם רזיאל היה טיפוס שההומור הוא כלי עבודה נהדר להשתמש בו והאני חושבת שכל מי שמצחיק בחיים שלו מצליח להתמודד עם דברים בצורה יותר טובה, בטח עם הוא מסוגל לצחוק על עצמו. רוב התגובות בהחלט היו מפרגנות. גם על המם עצמו וגם על דרך ההתמודדות. היה הד מאוד גדול סביב זה ובהחלט הפתיע אותי. כי אחרי הכל אצלי זה בא די בטבעיות ולא חריג כל כך, אבל מסתבר שלא לכולם זה ככה. "ובכל זאת, גם מי שתקף אותי על העניין, לא עשה זאת בצורה מאוד בוטה כי אני בכל זאת קדושה מעונה".

אולי יעניין אתכם גם:

מהיכן הגיע הרעיון להפוך את הטרגדיה האישית לממים?

"יש הרבה דרכים להתמודד עם אבל. כבר בשבעה היו אנקדוטות ושם התחילו הממים על השבעה. מישהו אמר לי שיש לי הומור שמאלני. מה שקדוש בעיני זה משהו שהוא לא שלי. אני לא אצחק על אבל של מישהו אחר. רק על שלי. הכל עניין של הסתכלות. באופן כללי החיים שלי מאוד מצחיקים".

ההומור תמיד היה חלק ממך?

"ההומור תמיד היה חלק ממני אבל 'החמיר' בשנים האחרונות. אני חברה בקבוצה של אלמנים ואלמנות 'אלמנייה שחורה' ויש שם מגוון הומור מסוג אחר. גם שם אין פרות קדושות".