3,000 שוטרים ייפרסו, חשש מכאוס בנתב"ג: "עלול להיגמר באסון"

כוחות מתוגברים ייפרסו באזור נמה"ת בעת שהמפגינים ינסו לשבש את הגעת רה"מ. הבוקר צפויים 65 אלף נוסעים להגיע ל-400 טיסות. המשטרה תקנוס "מעכבי תנועה". מחאות ב-130 מוקדים, ייתכנו חסימות באיילון. כל הפרטים לקראת "יום ההתנגדות"

זמן צפייה: 08:37

3,000 שוטרים ייפרסו ב-130 מוקדי מחאה, והכוחות מזהירים את המפגינים מפני חסימת צירי הגישה לנמל התעופה בן גוריון: במשטרה מתגברים כוחות לקראת הפגנות "יום ההתנגדות" שיתקיימו מחר (חמישי) ברחבי הארץ - ומצפים לאירועים בסדרי גודל שלא נראו מאז תחילת המחאה נגד המהפכה המשפטית. עוד הזהירו: "חסימת ציר תנועה בסביבת נתב"ג ובתוכו עלולה להסתיים באסון בזמן של אירוע חירום". באופן חריג, הודיעו כי "מעכבי תנועה" ייקנסו ב-500 שקלים וארבע נקודות. הבוקר מפגינים חסמו את משרדי "פורום קהלת" בירושלים.

החסימה במשרדי פורום קהלת
החסימה במשרדי פורום קהלת

מהומות באיילון
מהומות באיילון | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

שלושת המוקדים המרכזיים של המחאה: מחלף השלום, אזור נמל התעופה בן גוריון - עם אפשרות לחסימת נתיבי איילון, ולכך המשטרה נערכת עם מכת"זיות ופרשים. כמו כן, בכל רחבי תל אביב צפויים עומסים וחסימות לאורך היום. אחר הצהריים יתקיימו הפגנות מול בתי שרים.  באזור נתב"ג, כאמור, צפויים שיבושים רבים, כשמפגינים רבים מתארגנים להפריע לפמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמור לטוס לרומא. יותר מ-65 אלף נוסעים ב-400 טיסות שונות צפויים לעבור היום בנתב"ג וברשות שדות התעופה המליצו להגיע מוקדם במיוחד, יותר מ-3 שעות לפני הטיסה, או ברכבות.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0803232121' autoplay='0' credit='' desc='המחאה הראשונה: הפגנה מחוץ לבית טייס באל על' poster='' kid='1_m9go7h2q' duration='']

במשטרה אמרו עוד כי "מפקד מחוז מרכז אבי ביטון מתריע לציבור המשתתפים במחאה שלא לחסום את צירי התנועה המובילים לנתב"ג ולא לשבש את תנועת כלי הרכב בתוך נתב"ג מחשש כי כוחות הבטחון לא יוכלו לטפל באירוע חירום בשטח השדה במקרה הצורך. חסימת ציר תנועה בסביבת נתב"ג ובתוכו עלולה להסתיים באסון בזמן של אירוע חירום".

מפגינים בדיזינגוף
מפגינים בדיזינגוף בשבוע שעבר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הפגנה גדולה במיוחד צפויה להתקיים במודיעין, מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין, לשם אמורים להגיע כעשרת אלפים מפגינים. בצעד חריג, המשטרה פנתה לתושבי בניינים סמוכים והודיעה כי מ-15:00 לא יוכלו לצאת ולהיכנס לחניונים הפרטיים בבניינים אלו. במשטרה טוענים שההוראה היא לטובת התושבים ותפעיל במקביל אמצעים טכנולוגיים שונים כמו רחפנים ומצלמות.

מכת''זית ברחובות תל אביב
מכת''זית ברחובות תל אביב


מוקדי ההפגנות כפי שפרסמו ראשי המחאה:

08:00 - מחאת ההורים והילדים — צעדות הורים ותלמידים ברחבי הארץ;  צומת נמיר/יהודה המכבי; קדימה צורן רחבת תיכון עודד; נגבה מגדל המים; קריית טבעון תיכון אורט גריברג; שיירת שמשית, התכנסות בחניון שביל קק"ל בשמשית.

09:00 - כיכר אנטין, אוניברסיטת תל אביב, מחאת הסטודנטים צועדים לצומת רוקח/נמיר; שיירת חקלאים תענכים. התכנסות בצומת יזרעאל ובצומת תענכים; שיירת כפר יהושוע, התכנסות בתחנת רכבת כפר יהושוע; משט של אנשי הים מול חופי חיפה והקריות.

10:00 - אוניברסיטת בר אילן, צועדים לגשר הולכי הרגל על כביש גהה, נפגשים מול שער מס 1;

10:30 - שיבושי כבישים סביב נתב"ג של כלי רכב שינועו בתוך השדה בנסיעה איטית.

11:00 - כיכר הבימה, צעדת ארגוני השטח של קפלן, החזית הורודה וארגוני הקהילה הגאה.

12:00 - אוניברסיטת חיפה והטכניון צועדים לצומת הצ'ק פוסט דרך שדרות ההסתדרות, יציאה מחוץ לתחנת הרכבלית מרכזית המפרץ; צעדת סטודנטים בירושלים מקמפוס גבעת רם לגשר המיתרים; שרונה ת"א מחאת ההייטקיסטים

14:30 - צעדת מחאה מתחנת רכבת צפון אל מתחם ההפגנה בבאר שבע.

16:30 - מילואימניקים יפגינו מול בית שר הכלכלה ניר ברקת בירושלים.

17:30 - שיירות מצומת קטורה לאילת.

18:00 - הפגנה מול בית השר יריב לוין, דרך מנחם בגין 124 מודיעין.

19:00 - כיכר הבימה - הפגנה וצעדת לפידים.

ההפגנות בתל אביב
ההפגנות בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0803232041' autoplay='0' credit='' desc='בן גביר: "המשטרה לא התאמצה מספיק בחודשיים הקודמים"' poster='' kid='1_b8osyms8' duration='']

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר הערב בריאיון למהדורה המרכזית לקראת "יום ההתנגדות", כי "בחודשיים הקודמים המשטרה לא התאמצה מספיק. בשבוע שעבר היה שיפור". ב"יום השיבוש" בשבוע שעבר, נזכיר, נורו רימוני הלם לעבר מפגינים בתל אביב.

לדברי השר, הוא יגיע גם לחפ"ק המשטרה: "זה התפקיד שלי. אני מכתיב מדיניות. גם עמר בר-לב ואמיר אוחנה היו בכל החפ"קים, אז אני לא יכול? מה, אני עציץ במשרד שלי?".

על המפגינים אמר: "חלקם הגדול אנשים טובים. הם אנשים ערכיים. הם צועקים מדם ליבם. אלחם על חופש הביטוי שלהם. מצד שני, יש קבוצה של אנרכיסטים שיחסמו את נתב"ג - ואת זה לא ארשה. התקשרה אליי היום אימא שהבת שלה צריכה לעבור ניתוח בחו"ל, איש עסקים שצריך לטוס וזוג שרוצה חופשה. יפגעו בהם? על מה ולמה?".

בן גביר אמר מוקדם יותר בהצהרה בבית החולים רמב"ם בחיפה: "אני בעד הפגנות וחופש הביטוי – אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים חייבים להיות מחוץ לתחום. בעורק תחבורה ראשי אנחנו מעבירים יולדות ואנשים שצריכים להגיע לבית חולים. אי אפשר לשבש את הפעילות בנתב"ג. זה פיקוח נפש של ממש. ההנחיות שלי: תנו את חופש הביטוי, אבל נתב"ג ועורקי תחבורה ראשיים זה מחוץ לתחום. לא ניתן לאנרכיה להתרחש".

המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי קיים הערכת מצב: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית, המאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי. נפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים, ולא נאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו. הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולכבד את עבודת הקצינים והשוטרים בשטח".