דקירת השוטר במחאת "צדק לרפאל": תושב חולון יואשם בניסיון רצח

הצהרת תובע הוגשה נגד האבטמו אסרס, בן 23, לקראת הגשת כתב אישום נגדו בגין דקירת השוטר שנפצע באורח בינוני בהפגנה שנערכה בתל אביב

זמן צפייה: 01:18

המשטרה הגישה היום (חמישי) הצהרת תובע נגד האבטמו אסרס, תושב חולון בן 23, לקראת הגשת כתב אישום נגדו בגין דקירת השוטר במחאת "צדק לרפאל" שנערכה בתל אביב לפני כשבועיים. בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום חמור בימים הקרובים בגין ניסיון רצח.

ההפגנה נערכה ב-23 באוגוסט, במחאה על העיכוב בהגשת כתב האישום נגד הנהגת שדרסה את רפאל אדנה בן ה-5 בנתניה. במהלך ההפגנה, שוטר תנועה של מרחב ירקון נדקר בכתפו באמצעות סכין חדה ופונה למרכז הרפואי איכילוב כשמצבו בינוני.

החשוד נמלט מהמקום, והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ת"א. שוטרי הימ"ר, בסיוע שוטרי מרחב ירקון, פתחו בפעילות מאומצת לתפיסתו של החשוד, עד שהוא אותר ונעצר באזור תל אביב. במסגרת החקירה הצליחו חוקרי ימ"ר ת"א לאתר את הסכין עמה ביצע החשוד את הדקירה, ומעצרו הוארך מעת לעת.

השוטר שנדקר במחאת ''צדק לרפאל''
השוטר שנדקר במחאת ''צדק לרפאל'' | צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בימים האחרונים ריבוי של אירועי אלימות כלפי שוטרים העושים מלאכתם נאמנה לילות כימים, לעיתים תוך סיכון חייהם, במטרה לשמור על האזרחים ולאפשר את חופש המחאה. אולם, לא נאפשר פגיעה בלובשי המדים ונפעל ביד קשה ובאפס סובלנות כלפי מי שיפגע או ינסה לפגוע בשוטרים, כפי שפעלנו בנחישות במקרה הזה".