פעיל אחים לנשק נעצר בחשד להשלכת לפיד על שוטר בהפגנה בי-ם

רוי גורדון, תושב תל אביב בן 45 ופעיל בארגון אחים לנשק, נעצר בחשד שהשליך שני לפידים בוערים לעבר שוטרים, בהפגנה שנערכה בשבוע שעבר סמוך למעון רה"מ ברחוב עזה בבירה. אחד מהמקרים תועד, כאשר הלפיד פגע בפרש משטרתי, ועל-פי החשד באותו ערב הוא השליך לפיד נוסף לכיוון השוטרים, שלא פגע באיש

זמן צפייה: 00:46

רוי גורדון, תושב תל אביב בן 45, פעיל ארגון אחים לנשק, נעצר הבוקר בחשד שהשליך שני לפידים בוערים לעבר שוטרים, בהפגנה שנערכה בשבוע שעבר מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. אחד מהמקרים תועד, כאשר הלפיד הבוער פגע בפרש משטרתי, אך הוא לא נפצע, ועל-פי החשד באותו ערב הוא השליך לפיד נוסף לכיוון השוטרים, שלא פגע באיש. תיעוד האירוע - בראש הכתבה.

מאחים לנשק נמסר: "אח שלנו לנשק, נעצר אחרי שהששתף בהפגנה להחזרת 133 חטופים מהגיהנום. מיום 7 באוקטובר הוא מלווה, בלי הפסקה את משפחות החטופים ונמצא איתם בקשר קרוב. רוי, קצין צנחנים במיל' שמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי, הקדיש את כל עשייתו למשפחות וכאבם נעוץ בליבו. אנחנו מבקשים להבהיר באופן חד משמעי: אין מקום לאלימות במחאה אזרחית דמוקרטית. זכות המחאה היא זכות בסיסית וחיונית, נמשיך למחות בנחישות, ללא אלימות, נגד שלטון מנותק שרואה את שרידותו הפוליטית לפני טובת המדינה".

מהומות במחאה בירושלים
מהומות במחאה בירושלים, בשבוע שעבר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כזכור, אחרי ההפגנה הסוערת, המשטרה הגישה ערר לבית המשפט המחוזי בירושלים על שחרורם ממעצר של חשודים שנעצרו בהפגנות. בערר נכתב, בין היתר, כי "מדובר באירוע שכמותו לא נודע במדינה דמוקרטית, ומזכיר תמונות מאירועים של הפיכה אלימה ברחוב במדינות דיקטטוריות בשנים האחרונות, שבסופן השליט הובל הכוח לרחוב אחרי שנפרצו כל המחסומים ונשחט לעיני כל או הוכה - והודח מתפקידו על-ידי המון זועם ואלים". עוד הוסיפה המשטרה: "כפי שאמר ראש שב"כ בהודעתו החריגה, בעקבות האירוע הזה - יש סכנה של ממש לפגיעה באישים מאובטחים, או במאבטחיהם".

המפכ"ל קובי שבתאי טען כי המשטרה פועלת לשמר את חופש המחאה, אך הדגיש: "אנו רואים בחומרה רבה את התפתחות האירועים אמש, בהם מספר רב של מפגינים הפרו את התנאים והתעמתו עם כוחות המשטרה". בהמשך דבריו הבטיח שבתאי כי המשטרה "תישאר גוף א-פוליטי", ואמר בפנייה לאזרחים: "גלו אחריות לאומית, להכיל את מגוון הדעות, למצוא דרכים לגשר ולאחות את הסדקים שבינינו".

בערער שהגישה, המשטרה התייחסה להודעת ראש השב"כ רונן בר בנושא, בה אמר כי "זוהי מגמה מדאיגה שעלולה להוביל למחוזות מסוכנים שאסור להגיע אליהם", והוסיף כי "השיח האלים ברשת וחלק מן המראות שראינו הלילה בירושלים, חורגים מכללי המחאה המקובלים, פוגעים ביכולת לשמור על הסדר הציבורי, עשויים להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם למילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים. ישנו קו ברור בין מחאה לגיטימית למחאה אלימה ובלתי חוקית".