ניצב אשד בטקס חילופי המפקדים: "אין לנו דמוקרטיה אחרת"

בטקס במחוז תל אביב, מול השר בן גביר והמפכ"ל, אשד סיים את תפקידו במשטרה ואמר: "אין לנו משטרה אחרת ואין לנו דמוקרטיה אחרת. אסור לנו לוותר על זאת ועל זאת". חולדאי: "אנחנו נפרדים ממפקד מחוז מצוין"

זמן צפייה: 02:40

מפקד מחוז תל אביב היוצא עמי אשד דיבר היום (רביעי) בטקס החלפתו במחוז  תל אביב ואמר כי "אין לנו משטרה אחרת ואין לנו דמוקרטיה אחרת. אסור לנו לוותר על זאת ועל זאת". הטקס התקיים במעמד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המפכ"ל קובי שבתאי וראש העיר תל אביב רון חולדאי. את אשד מחליף ניצב פרץ עמר, שהיה מפקד מחוז דרום.

"בתום הטקס אפשוט את מדי התכלת בפעם אחרונה ואביט בהם בגאווה. פגשתי את ישראל היפה, הנכונה והערכית. בפרק האחרון בספר השירות שלי זכיתי לפקד על שוטרי מחוז ת"א. שוטרים שמאפשרים לתל אביב להיות עיר ללא הפסקה".

Whatsapp Image 2023 07 19 At 1
השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי בטקס במחוז ת''א | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

השר לביטחון לאומי נאם גם הוא בטקס ואמר כי "השוטרים כאן מהווים את המצפון, הסדר והחוק של העיר הזו, של המחוז. שוטרים שלא מפלים בין דם לדם בין ימין לשמאל, שוטרים שנותנים יחס הוגן וראוי ושווה לכולם. שוטרים שיודעים שהם מייצגים את הממלכתיות והערכיות ואת מדינת ישראל ואצלנו בדמוקרטיה כולם שווים - אין אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'".

בן גביר פנה למפקד המחוז הנכנס ואמר לו: "יש לך עוד משימה, בדומה למשימה שהייתה לך בדרום והיית בדרך לבצע אותה ולהצליח בה. משימת המשילות. משילות גם מול כאלה שמבקשים לפרוע חוק ולהביא לאנרכיה. בישראל יש חופש ביטוי לכולם להביע בצורה לא אלימה את דעתם. ולכל הציבורים בישראל יש את הקווים האדומים שאסור להם לחצות אבל אין בעלי דם כחול, אין איש מעל החוק, ואין אנשים חסרי דם".

ניצב פרץ עמר
ניצב פרץ עמר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש העיר חולדאי אמר בטקס כי "למרות הפיל שבחדר ולמרות שליבי כבד אני מבטיח שלא אקלקל לכם את הטקס כי אני אוהב מאוד את מפקד המחוז שעוזב ואני מכבד את המפקד הנכנס. עמי אשד, אתה איש מיוחד, עברתי כבר תשעה מפקדי מחוזות, לכן אני יודע להגיד שאנחנו נפרדים ממפקד מחוז מצוין".

מפגינים באיילון, הפגנה, מחאות, המהפכה המשפטית
מפגינים באיילון לאחר נאומו של עמי אשד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, בתחילת החודש החליטו בן גביר ושבתאי להעביר את אשד מתפקידו לתפקיד ראש אגף הדרכה - שנחשב להנמכה ברמה מתפקידו הנוכחי. אשד החליט לעזוב את המשטרה ובנאום הפרישה שלו תקף ואמר: "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי. בגב זקוף וראש מורם אני משלם מחיר כבד מנשוא על הבחירה למנוע מלחמת אחים".

בעקבות הנאום של אשד, המונים יצאו להפגנת ענק ברחוב קפלן בתל אביב ובנתיבי איילון, ועוד אלפים הפגינו ברחבי הארץ עד השעות הקטנות של הלילה. נתיבי איילון נחסמו לכ-4 שעות, והמשטרה עצרה כמה מפגינים בחשד להפרות סדר.

Whatsapp Image 2023 07 05 At 2
מפגינים חוסמים את נתיבי איילון אחרי הצהרת ניצב אשד | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"33 שנות שירות במדים בתפקידים התובעניים ביותר במשטרה הלכו לטמיון באחת, בעת שהייתי על קו הסיום על תפקיד המפכ"ל", אמר אשד, "אני מודה בפניכם כך על החטא הנורא שלא יכולתי לעמוד בציפיות של הדרג המדיני שכללו את שבירת הכללים, הנהלים, הסדר הארגוני והתערבות בוטה בקבלת החלטות ובשיקול הדעת המבצעי".