אחרי 35 שנה: כתב אישום נגד שני חסידי ברלנד בגין רצח הנער ניסים שטרית

על פי כתב האישום, עקב סירובו של שטרית לחדול מ"פגישותיו עם בחורות", קשרו הנאשמים קשר לחטוף אותו, לאיים עליו ולהרביץ לו כדי שיחזור בתשובה. שטרית, שמת לאחר שהוכה נמרצות בראשו, נקבר ביער על ידי הנאשמים. "חלק מהמעורבים עדכנו את ברלנד כי הכאתו של שטרית הסתיימה במותו"

נסים שטרית

שני כתבי האישום בגין הרצח של ניסים שטרית מלפני 35 שנה, הוגשו היום (שישי) על ידי הפרקליטות בבית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, לאחר שאחד החשודים סיפר שהיה הנהג של החבורה שחטפה את שטרית והעלימה אותו.

לדברי הנאשם, הוא נהג תחת איומים ביום שבו שטרית נרצח, מדירת ההפעלה של משמרות הצניעות אל היער שבו בוצע לכאורה הרצח. כאשר חזרו מהיער, לדבריו, הם חזרו בלי שטרית. על פי כתב האישום, עקב סירובו של שטרית לחדול מ"פגישותיו עם בחורות", הנאשמים קשרו קשר כדי לחטוף אותו, הזמינו אותו לדירה זרה תחת התחזות לבחורה ששיתפה פעולה עימם, איימו על חייו והיכו אותו קשות, על-מנת שיחזור בתשובה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מעשה סדום, סחר בבני אדם וצריכת זנות: אלה עבירות המין שבהן חשוד חוגג

אחרי 35 שנה: כתב אישום נגד שני חסידי ברלנד בגין רצח הנער ניסים שטרית

מחקר גדול בבריטניה: חיסוני הבוסטר עשויים להיות יעילים מפני האומיקרון

שטרית מצא את מותו ביער, לאחר שנחטף והוסע הרחק מהדירה אליה הוזמן. הוא הוכה נמרצות בראשו על ידי מספר רב של אנשים ממשמרות הצניעות, ונקבר על ידי הנאשמים בעזרת כלי ברזל. "חלק מהמעורבים עדכנו את ברלנד כי הכאתו של שטרית הסתיימה במותו".

כזכור, ברלנד שוחרר בתנאים מגבילים, והסיכוי שיואשם הוא קטן בשל התיישנות המקרה. בימים האחרונים השלימה היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים את חקירת החטיפה והרצח, אחרי שמוקדם יותר השבוע הוגשה הצהרת תובע ראשונה נגד חשוד במעורבות באירוע. לצד החקירה, נערכו ניסיונות לאיתור גופתו של שטרית, אולם היא לא אותרה עד היום.

ברלנד נעצר לפני כחודש בעודו בכלא, בחשד למעורבות ברצח הכפול, ובשבועיים שקדמו לכך נעצרו מספר חברי קהילת "שובו בנים", שהוא עומד בראשה. ראש העיר החרדית נחקר באזהרה לפני כשבועיים בחשד למעורבות ברציחתו והיעלמותו של שטרית, וכן ברציחתו של אברהם אדרי.