מחקר גדול בבריטניה: חיסוני הבוסטר עשויים להיות יעילים מפני האומיקרון

מנת החיסון השלישית של החברות פייזר ומודרנה מגבירות על פי המחקר את ההגנה של הגוף מפני הנגיף, זאת על ידי יצירה מוגברת של תאי T - המחסנים את הגוף מפני הווריאנט החדש

זמן צפייה: 00:46

על פי מחקר וניסוי בנושא האומיקרון בבריטניה, נמצא לראשונה - מנת הבוסטר עשויה להגן מפני וריאנט הקורונה החדש. על סמך ניסויים שבוצעו במימון ממשלתי, נמצא כי מנה שלישית של פייזר ומודרנה מגבירה מאסיבית את ההגנה של הגוף מפני הנגיף על ידי יצירה של פי שלושה תאי T, המחסנים את הגוף מפני הקורונה.

התגובה החיסונית של תאי ה-T בגוף לאחר המנה השלישית של החיסון, מעידה כי התאים ימשיכו להגן מפני אשפוז או מוות שעלול להיגרם כתוצאה מהזן החדש של הקורונה. המסקנה הזו תומכת בהחלטתה של ​​בריטניה להשתמש בפייזר או במודרנה כבוסטרים של החיסון נגד הנגיף, עם mRNA שמגדיר את התגובות של הנוגדנים ותאי ה-T בכמות המרבית.

תאי T נחשבים כמספקים הגנה רחבה לאורך זמן, יותר מאשר נוגדנים המספקים חיסון ראשוני גבוה יותר של הגנה – אשר דועכת מהר יותר. פרופסור סול פאוסט שמוביל את הניסוי, אמר: "למרות שאיננו מבינים כראוי את הקשר שלו לחסינות ארוכת הטווח, הנתונים של תאי T מראים לנו שהבוסטר יעיל כנגד כל הזנים הנוספים".