"החליט לגרום למותו של שוטר": צעיר מחולון מואשם בניסיון רצח

האבטאמו אסרס בן ה-23 נאשם בדקירת השוטר בהפגנת "צדק לרפאל" שנערכה בחודש שעבר בתל אביב. מכתב האישום עולה כי הוא היה מעורב באירוע אלימות נוסף ימים ספורים לאחר הדקירה, במסגרתו תקף עוברי אורח ואיים על שוטרים - תוך שהוא מבצע בפניהם מעשים מגונים. "אלים ומסוכן, המהווה הלכה למעשה 'פצצה מתקתקת'"

דקירת השוטר במחאת "צדק לרפאל"
דקירת השוטר במחאת "צדק לרפאל" | צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום בגין ניסיון רצח הוגש היום (שני) נגד האבטאמו אסרס, תושב חולון בן 23, לאחר שדקר שוטר במחאת "צדק לרפאל" בתל אביב בחודש שעבר. אסרס מואשם גם בנשיאת סכין, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, איומים ומעשה מגונה באדם. על פי כתב האישום, ימים בודדים לאחר הדקירה אסרס איים על אישה שלא הכיר ברחוב, תקף גבר שנחלץ לעזרתה ואיים על שוטרים, תוך שביצע בפניהם מעשים מגונים.

על פי כתב האישום, "הנאשם החליט לגרום למותו של שוטר במשטרת ישראל, ולצורך כך ביום 23.08.23 הצטייד בסכין מטבח באורך 32 ס"מ, הסליק אותה מתחת לבגדיו וצעד מאזור נווה שאנן ועד לגשר שבין מרכז עזריאלי לבסיס הקריה, שם התקיימה באותה עת הפגנת מחאה של בני העדה האתיופית".

כתב האישום מפרט את השתלשלות האירועים: "עם הגעתו למקום, בשעה 21:02, שלף אסרס את הסכין שהסליק מתחת לבגדיו, רץ אל שוטר ודקר אותו בסמוך לחלק האחורי של צווארו, תוך שהוא מגדף אותו במילים 'בן זונה יא מניאק'. בתגובה, השוטר זינק מהאופנוע והתרחק מאסרס שרדף אחריו וניסה לדקור אותו בשנית". בהמשך ההודעה נמסר: "תוך כדי המרדף אסרס החליק ונפל על הקרקע, השליך את הסכין מידו ונמלט מהמקום בחסות ההפגנה הסוערת. כתוצאה מהדקירה, פונה השוטר לבית החולים כשהוא מדמם ונזקק לתפרים".

השוטר שנדקר במחאת ''צדק לרפאל''
השוטר שנדקר במחאת ''צדק לרפאל'' | צילום: דוברות המשטרה

בנוגע לאירוע האלימות הנוסף שבו היה מעורב אסרס, ימים ספורים לאחר דקירת השוטר, נכתב בכתב האישום: "כחמישה ימים לאחר מכן, ברחוב ביאליק בתל אביב, ניגש אסרס אל אישה שקשרה את אופניה במקום ואמר לה 'תרדי על הברכיים או שאני דוקר אותך'. עובר אורח שהבחין במצוקתה של האישה ניגש אליה, פנה לאסרס ודרש ממנו לעזוב אותה. בתגובה, החל בין השניים דין ודברים במהלכו אסרס איים על המתלונן, הכה אותו באמצעות קרשי עץ והתקשר למוקד 100 ואיים על המוקדנית כי הוא עומד לרצוח את המתלונן".

"לאחר שאסרס נטפל לזוג זקנים שעברו במקום והמתלונן נחלץ לעזרתם, ניסה אסרס לדקור אותו באמצעות שברי זכוכית. אסרס המשיך ואיים על שוטר שהגיע למקום לתשאל אותו, גידף ואיים עליו, כמו גם שוטרת נוספת בניידת וכלאי בתחנת המשטרה. בעת חקירתו במשרדי הימ"ר במשטרת מחוז תל אביב, איים על השוטר ששמר עליו, הפשיל בפניו את מכנסיו וחשף את איבר מינו. אסרס חזר על מעשיו וביצע מעשה מגונה גם בפני שוטר נוסף וכן בפני חוקר".

Whatsapp Image 2023 08 23 At 1
מחאת ''צדק לרפאל'' ברחוב קפלן בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עו"ד מרדית שיבאן פרקל, שהגישה את כתב האישום נגד אסרס, כתבה בבקשת המעצר כי "מדובר במשיב אלים ומסוכן, המהווה הלכה למעשה 'פצצה מתקתקת', הנוקט באלימות כלפי כל מי שנקרה בדרכו ורק בנס לא גרם למותו של השוטר, אותו דקר בסמוך מאד לכלי דם ראשי בצווארו".

עו״ד בן מעוז
עו״ד בן מעוז

מטעם עורן הדין בן מעוז, המייצג את הנאשם, נמסר: "מדובר באדם אשר מזה שנים מאושפז בתדירות גבוהה על רקע פסיכיאטרי, ישנן אינדיקציות ברורות כי גם כעת הוא שרוי במצב של מחלה פעילה ולכן נשלח בצו בית משפט להסתכלות. אנחנו נלמד את חומרי החקירה, נמתין למסקנות חוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינו ונגיב בהמשך".