ביקורת במשטרה על המפכ"ל: הקצין זרק את הרימון באישורו

גם אחרי שמח"ש הודיעה כי תפתח בבדיקת האירוע, במשטרה מגבים באופן מלא את רפ"ק מאיר סויסה, קצין האג"ם של תחנת לב תל אביב, שתועד אמש כשהוא משליך כמה רימוני הלם לעבר קבוצת מפגינים, לעיתים מבלי להסתכל לאן. בצמרת המשטרה ציפו ששבתאי יפנה למחלקה לחקירות שוטרים - וידרוש מהם לתשאל אותו

זמן צפייה: 05:21

אלימות המשטרה והבדיקה של מח"ש: במשטרת ישראל מגבים באופן מלא את רב-פקד מאיר סוויסה, קצין האג"ם של תחנת לב תל אביב, שתועד אמש כשהוא משליך כמה רימוני הלם לעבר קבוצת מפגינים, לעיתים מבלי להסתכל לאן. במשטרה טוענים כי סוויסה זרק את הרימונים באישור של מפקד האירוע - המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי.

בתוך כך, בצמרת המשטרה גוברת הביקורת כלפי המפכ"ל שבתאי, ולטענת גורמים ששוחחו עם חדשות 13 - המפכ"ל שבתאי היה צריך לקחת על עצמו את האחריות לאירוע, שכן הוא מפקד האירוע בשטח. בצמרת המשטרה ציפו ששבתאי יפנה למחלקה לחקירות שוטרים וידרוש מהם לתשאל אותו, ולא את רפ"ק סויסה.

Whatsapp Image 2023 03 01 At 1
ההפגנות בתל אביב. אתמול | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבהירו כי אם רפ"ק סוויסה ייחקר במח"ש, השר ילווה אותו בדרכו לשם. כך או כך, במשטרת ת"א החליטו להצמיד לקצין יועץ משפטי, דוברות אישית ונציגה מטעם הרווחה, שילוו אותו בתהליך הזה.

במח"ש, שם החלו בבדיקת האירוע, צפויים לפנות בימים הקרובים למפכ"ל שבתאי ולסגן מפקד מחוז תל אביב, שהם אלו שנתנו את ההוראה להשלכת הרימונים. במקביל, במחלקה החלו באיסוף סרטונים המתעדים את התנהלותו של רפ"ק סוויסה. לפי שעה, במח"ש לא נוטים לבחור בכיוון של חקירה באזהרה, וייתן שהאירוע יסתכם בוועדת משמעת.

המפכ''ל קובי שבתאי
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול לאחר האירועים אמר המפכ"ל שבתאי: "אלימות נגד שוטרים היא חציית גבול, יש שוטרים שנפצעו. האירועים היום קשים ומעציבים. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת לא נאפשר הפרות של הסדר הציבורי ולא נאפשר פגיעה ברכוש ובסמלי שלטון".

"היו מי שהפרו את הסדר, פגעו בשוטרים, פגעו ברכוש ומנעו מהשוטרים למלא את משימתם", הוסיף המפכ"ל, "אני קורא לאזרחי מדינת ישראל לנהוג באחריות, ללא פרובוקציות או אלימות כנגד השוטרים ומתחייב ששימוש בכח יופעל רק במקרה של פגיעה בשוטרים או סכנה לאזרחים ולסדר הציבורי. יש לנו שוטרים שנפצעו היום כתוצאה מאלימות של מפגינים. אלימות נגד שוטרים כמו השלכת אבנים וחפצים לעבר שוטרים היא מבחינתי חציית גבול שאותה לא נאפשר".