"אני גאה שהתגברתי על דברים מסוימים בעדה שלי עד שהגעתי לפה". גאיידה משחררת שיר חדש

בגיל 24 גאיידה הספיקה לא מעט – לזכות במקום השני בתוכנית "אייל גולן קורא לך", לשיר בטקס הדלקת המשואות ולהקליט דואט עם חיים משה האגדי. היום היא משחררת שיר חדש וקליל ותיכף נראה אותה מתמודדת ב"אקס פקטור לאירוויזיון" ברשת 13. האם גאיידה תייצג אותנו באירוויזיון?

זמן צפייה: 02:41

הסיפור של גאיידה מזכיר סיפור מהאגדות, כזה שקשה להאמין שהוא אמיתי. הזמרת הצעירה גדלה בעדה הדרוזית שברמת הגולן ולפני שש שנים הגיע למרכז כדי לעשות את מה שהיא אוהבת – לשיר. הכל היה נגדה, החל מהתפיסה בעדה הדרוזית כלפי נשים ששרות ועד לחברה החדשה שהיא נכנסה אליה והיתה צריכה להתחיל הכל מהתחלה. כמו בסיפורי האגדות, הכישרון והעבודה הקשה עזרו לה להכיר אנשים חדשים ולאט לאט היא הגיעה לקהל חדש. לפני חמש שנים הגיעה גאיידה אל התוכנית העונה הרביעית והאחרונה של "אייל גולן קורא לך", שם היא זכתה במקום השני.

עוד במדור המוזיקה:

השמלה החדשה שלו: השופט רן דנקר משחרר שיר חדש רגע לפני עליית "אקס פקטור לאירוויזיון"

פלייליסט האירוויזיון שיפיל אתכם מהרגליים

עידן יניב משחרר שיר חדש ומגלה מה שירי האירוויזיון האהובים עליו

היום (רביעי) גאיידה משחררת לרדיו את "תרימו ת'ידיים", שיר חדש ושונה ממה שהיא עשתה עד היום. "הוצאתי כמה שירים שקטים אז הגיע הזמן שאוציא שיר קצבי סוף סוף, שישמעו אותי וירקדו ושלא כל הזמן ייכנסו לגלגל לא נעים של רגשות", גאיידה צוחקת. "זה שיר קצבי ושונה לגמרי מהמוזיקה שאני מופיעה איתה בחאפלות, זה שיר שאפשר לשים במועדונים. גם ילדים יכולים להתחבר לשיר ולרקוד. זה שיר שכתב והלחין מאור אדרי. יש בשיר קטע דבקה בערבית שנכנס, הייתי חייבת לעשות את זה. השיר הזה מביא צבע נוסף לקריירה שלי. אני פונה לכל הקהלים, לא רק לאחד".

בקליפ את לבושה כמו קאובוי. מה ההשראה?
"רציתי מההתחלה לשים כובע של קאובוי. אני רוכבת על סוסים מגיל צעיר, גדלתי איתם. עלה לי הרעיון לצלם את הקליפ בחוות סוסים עם בגדים של קאובוי. זה כמו ההופעה האחרונה שביונסה הוציאה לאדידס, אז הייתי כמו ביונסה לכמה רגעים", אומרת גאיידה בזמן שהיא נקרעת מצחוק. "היו גם רקדניות מטורפות בקליפ שעבדו גם עם סטפן. אני מתחילה להתקדם, לעבוד עם האנשים הנכונים ואני מרגישה שאני עושה עבודה מטורפת".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-x-factor-israel-season-04-clips-09-part-02' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_g8ivuqsc' duration='115']

לפני ארבעה חודשים שחררה גאיידה את השיר "מן זאמאן", שיתוף פעולה עם הזמר האגדי חיים משה. "חיים הוא בן אדם שעשה קריירה ודרך ארוכה. הוא עצום כי הוא למד הרבה מהקריירה שלו. הוא מוכשר בטירוף, אני חולה על הקול שלו. יש לו קול עוצמתי ועמוק והוא נכנס לך ללב. אני לוקחת ממנו הרבה טיפים לקריירה".

חיים משה וגאיידה
חיים משה וגאיידה | צילום: עוזי ג'ורג'

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-37-external' autoplay='0' credit='' desc='במאי: עוזי ג′ורג′' poster='' kid='1_nggbbea3' duration='206']
איך נוצר הקשר ביניכם?
"הקשר נוצר דרך חגי אוזן, המנהל של שנינו. הוא כתב את השיר לי והשמיע לחיים את הסקיצה. חיים אהב את השיר ורצה לשיר אותו, אז חגי הציע שנשיר אותו ביחד. זה שיר אדיר וזו זכות גדולה לעבוד עם חיים משה. עד היום אנחנו מופיעים ביחד, הוא מזמין אותי להתארח בהופעות שלו. כשאני איתו על הבמה אני הכי גאה בעצמי שהגעתי לרגע הזה. אנחנו יושבים לפעמים בחזרות ושרים ביחד בערבית, זה משהו שהוא ממש אוהב. יש לו ידע נרחב במוזיקה ושפות. קשה מאוד לקחת ממנו את כל מה שהוא נותן אבל אני לוקחת הרבה טיפים להמשך".

גאיידה
גאיידה | צילום: טל שחר

 

"אקס פקטור לאירוויזיון"

בקרוב תשתתף גאיידה בתוכנית "אקס פקטור לאירוויזיון", התוכנית שתבחר את הנציג הישראלי הבא לתחרות האירוויזיון שתתקיים בטורינו שבאיטליה בחודש מאי. "החלום שלי הוא לייצג את ישראל ואת העדה שלי באירוויזיון, אבל קודם כל לייצג את עצמי, זה הכי חשוב כי בסופו של דבר כולנו בני אדם שחוזרים לאותו מקום, חוזרים לאלוהים אחד. אירוויזיון זה חלום גדול של כל זמר, להיות במקום שיש בו הכי הרבה צופים והכי הרבה אנשים שיאהבו ויחבקו אותך. זה חלק ממני, שבאתי מרמת הגולן ופתאום השתייכתי למדינת ישראל והכרתי מה יש פה. אני גאה שהתגברתי על דברים מסוימים בעדה שלי עד שהגעתי לפה. אני רוצה לפגוש גם את הקהל שיש בחוץ לארץ ולהגיע לשם דרך האירוויזיון נראית דרך טובה".

מה הרגעים שאת זוכרת מצפייה בתחרות?
"נטע ברזילי ועדן אלנה. כשנטע הופיעה באירוויזיון גרתי שלוש שנים במרכז הארץ ולאט לאט התחלתי להבין איפה אני נמצאת, מה קורה כאן ולמה צריך להקשיב. התחילו לפרוץ כמה זמרים באותה תקופה ונטע עשתה הרבה מאוד רעש, כמה רעש היא עשתה! אחרי נטע התחלתי להתעניין באירוויזיון, זה חלק מהמקצוע שלי. אהבתי מאוד את עדן אלנה, ממש רציתי שהיא תזכה, היא כזאת מתוקה. היה לה שיר מטורף לאירוויזיון, וכל השירים שכתבו לה לתחרות היו נפלאים. זה חלום של כל זמר".

מה השיר הישראלי שאת הכי אוהבת מהתחרות?
"וואו, 'Set me free' של עדן. השיר הזה נגע בחיים האישיים שלי. המעבר מהבית של ההורים לחברה חדשה, להרגיש שאני חופשייה... השיר הזה נגע בי מאוד. גם 'Toy' של נטע היה נפלא אבל הוא דיבר לכל החברה. השיר של עדן נגע בי הצורה רוחנית ואישית".

"אקס פקטור לאירוויזיון" - ימים ראשון, שלישי וחמישי רק ברשת 13.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-x-factor-israel-season-04-clips-promo-P7205053' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_zbacjnzq' duration='65']