השמלה החדשה שלו: השופט רן דנקר משחרר שיר חדש רגע לפני עליית "אקס פקטור לאירוויזיון"

אחרי ההצלחה המטורפת של "בית משוגעים" ואחרי שהוא זכה כמעט בכל התארים הכי נחשקים בשנה החולפת, רן דנקר משחרר היום שיר שני מתוך אלבום שייצא בקרוב. "'השמלה החדשה שלי' מעודד את המאזין לחשוב אחרת, להתנהג אחרת ולהיות נאמן לעצמו". לקראת עליית "אקס פקטור לאירוויזיון" ברשת 13 בשבת, 30.10, בה הוא מתפקד כשופט, מגלה דנקר מה השירים האהובים עליו מהתחרות

זמן צפייה: 02:52

השנה החולפת היתה אחת הטובות מבחינה מקצועית עבור רן דנקר. ההצלחה העצומה של "בית משוגעים", שזכה בתואר "שיר השנה" והעניק לדנקר את התואר "איש השנה במוזיקה", גרמה לנו לשוב ולהתאהב בו מחדש. היום (שני) משחרר דנקר את "השמלה החדשה שלי", סינגל שני מתוך אלבום שייצא בקרוב. "'השמלה החדשה שלי' היא רק המטאפורה לזכות שלנו לפלורליזם שיכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות", מסר דנקר. "הזכות לחשוב אחרת, להתלבש אחרת, להתנהג אחרת ועדיין להישאר מי שאתה ומה שאתה. אני מזמין אתכם לחוות את החוויה הזו בפתיחות מחשבתית ורגשית ומקווה שתיהנו מכל רגע". בשבועות האחרונים הופיע דנקר באמפי ווהל בתל אביב במופעי סולד אאוט עם מיטב להיטיו לאורך השנים ובחג החנוכה הוא יככב בפסטיגל שחוזר לבמות אחרי שנת היעדרות בגלל מגיפת הקורונה.

 

עוד במדור המוזיקה:

לינט כובשת את טורקיה רגע לפני עליית "אקס פקטור לאירוויזיון"

כבוד כפול: נטע ברזילי הוחתמה בחברת התקליטים של דיסני ומשחררת שיר בינלאומי חדש

"הטורקיה עושה גם בלאגן": זוכת "דה וויס", ספיר סבן, משחררת אלבום בכורה

רן דנקר
רן דנקר | צילום: דורון ברסקי

לקראת עליית "אקס פקטור לאירוויזיון" ברשת 13, התוכנית שתבחר את הנציג הישראלי הבא לתחרות האירוויזיון 2022 שתיערך בטורינו שבאיטליה, שאלנו את דנקר על הקשר שלו לתחרות. כאמור, לראשונה בקריירה הארוכה שלו, דנקר ישמש בשופט בתחרות.
מה השיר הישראלי מהאירוויזיון שאתה הכי אוהב?
"'הללויה' של חלב ודבש עם גלי עטרי. מסתבר שבסוף אני דיי אולד סקול ועם כל האהבה שלי לפופ, מלודיות תמיד מנצחת עבורי. השיר הזה הוא על זמני ומנגן לי על מיתרי הלב".


מה השיר הלא ישראלי מהאירוויזיון שאתה הכי אוהב?
"שוב פעם אלך על מלודיות מנצחת - השיר של פורטוגל משנת 2017 ששר סלבדור סובראל. זה אחד מהרגעים הכי כנים ומרגשים שידעה התחרות הזו בעיניי. סלבדור עמד לבד על הבמה עם זרקור שמאיר עליו ומיליון אחוז כריזמה. אחותו כתבה לו את השיר וזה משהו שמרגש אותי".

.

איך היתה לך החוויה להיות שופט בתוכנית ריאליטי בפעם הראשונה?
"הגעתי מאוד לחוץ ביום הראשון, כמעט ברמה של מתמודד בתחרות. זו היתה חוויה מאוד מרגשת, לפעמים מורטת עצבים. כאומן, יש משהו שיכול להיות מאוד לא נוח בלעמוד ולשפוט אומנים אחרים כי אני לא תופס אומנות כטוב או רע. ברגע שהבנתי שיש לי מה לתרום להם מתוך הניסיון המוזיקלי ועמידה על במה כפרפורמר, התחלתי ליהנות מכל העניין. אני יכול לסכם את החוויה כמעצימה עבורי ומקווה שגם המתמודדים המצויינים שהגיעו הרגישו אותו הדבר. כל הנושא של האירוויזיון הפך את הכל ליוקרתי וגדול מהחיים, שזה כייף מאוד".

מה אתה אוהב בתחרות האירוויזיון?
"בגדול אני פריק של זמרים וזמרות. כל מה שקשור לקול הוא מבחינתי מרתק ואינסופי. בתור ילד השתמשתי באירוויזיון כדי לא ללכת לישון ולהשאר ער עד מאוחר. כשראיתי את דנה אינטרנשיונל זוכה עם 'דיווה' הרגשתי גאווה, הרגשתי ניצחון של אהבה. אפילו שהייתי ילד הבנתי שדנה שם כדי לשבור הגדרות ולתת לעולם את החופש שלה. זה אומר המון על התחרות. זו תחרות שמכבדת את כל צבעי הקשת מאז שאני צופה בה כל שנה".

מי מהשופטים ב"אקס פקטור לאירוויזיון" הכי הפתיע אותך? עם מי הכי התחברת?
"עם כל אחד מהשופטים קרה לי משהו בצילומים. יש לי היכרות מוקדמת עם כולם אבל גיליתי צדדים חדשים בכל אחד מהם וגם בעצמי. אני בהחלט אתגעגע למבטים של מרגול מהצד השני של השולחן, לנשיקות של אביב, לחיבוקים מנטע ולקול של מירי שתמיד נשמע גם מאחורי הקלעים".

רן דנקר
רן דנקר | צילום: אור דנון

"אקס פקטור לאירוויזיון" תעלה ברשת 13 בשבת, 30.10.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.
[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-x-factor-israel-season-04-clips-promo-P7205053' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_zbacjnzq' duration='65']