עידן יניב משחרר שיר חדש ומגלה מה שירי האירוויזיון האהובים עליו

עידן יניב כבש את מדינת ישראל עם שירים כמו "חושב עליה" ו-"סרט הודי" והיום הוא משחרר שיר חדש וקצבי מתוך אלבום שייצא בקרוב. לכבוד עליית "אקס פקטור לאירוויזיון", התוכנית שתבחר את הנציג הבא לתחרות האירוויזיון 2022, ביקשנו ממנו לשתף אותנו בשירי האירוויזיון האהובים עליו

זמן צפייה: 01:05

בשנת 2005 פרץ זמר בן 19 מאלמוניות מוחלטת לפסגת ההצלחות. השיר "חושב עליה" הפך לאחד הלהיטים הכי גדולים שידעה מדינת ישראל, ואחריו הגיעו לא מעט להיטים, כולל שיתוף פעולה אדיר עם דנה אינטרנשיונל בשיר "סרט הודי". היום (ראשון) משחרר עידן יניב שיר חדש בשם "השיר שאת אוהבת", איתו הוא חוזר לתקופה הקלילה יותר שלו. "אני חוגג מחר יום הולדת 35 אז אני חוגג את הכל ביחד" משתף יניב. "זה השיר הכי קצבי שעשיתי בשנים האחרונות. זה שיר פופ, קליל, כייפי ומרים. כששמעתי את השיר בפעם הראשונה ראיתי את הצבעוניות שלו מול העיניים, זה מה שמאפיין אותו. יש בו הרבה אקשן שלא נותן לך לנוח, שלוש דקות של לרקוד ולמחוא כפיים". השיר החדש לקוח מתוך אלבום שייראה אור בקרוב ויורכב כולו משירים שכבר יצאו לרדיו בשנים האחרונות או ייצאו לרדיו בתקופה הקרובה. "בעיניי, היום אלבום שווה לאוסף של סינגלים. בעבר הקלטתי אלבומים כקונספט כשרק כמה שירים מתוכם יצאו לרדיו, אבל נפגשתי בתקופה האחרונה עם יוצרים שאני אוהב ועשינו הרבה שירים ביחד. אני רוצה לתת לכל שיר את הפוקוס שמגיע לו".

הקשיבו ל"השיר שאת אוהבת" של עידן יניב:

עוד במדור המוזיקה:

כבוד כפול: נטע ברזילי הוחתמה בחברת התקליטים של דיסני ומשחררת שיר בינלאומי חדש

משי קליינשטיין מגלה מה השיר הישראלי האהוב עליה מהאירוויזיון

לינט כובשת את טורקיה רגע לפני עליית "אקס פקטור לאירוויזיון"

 

מה השיר הישראלי מהאירוויזיון שאתה הכי אוהב?

"'חי' של עפרה חזה. זה אחד השירים שאני הכי אוהב ולא רק מהאירוויזיון, יש בו משהו אייקוני. עפרה שרה אותו על אדמת גרמניה בשנת 1983, שלוש שנים לפני שנולדתי, וישר מבינים שיש מסר חד וברור בשיר. אהוד מנור כתב אותו במיוחד, בגלל שהוא ידע שהתחרות תתקיים בגרמניה. המלווים של עפרה לבשו צהוב שסימל את צבע הטלאי מהשואה, הכל שם היה מכוון מטרה. המילים של השיר מנצחות את הכל, זה אחד הרגעים המרגשים בתולדות התחרות, לראות את עפרה חזה שרה 'חי חי חי, עם ישראל חי' אחרי השואה ואחרי טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן כמה שנים לפני כן. יש עוד הרבה שירים טובים ששלחנו לאירוויזיון".


מה השיר הלא ישראלי מהאירוויזיון שאתה הכי אוהב?

"רציתי לבחור בשיר 'Waterloo' של להקת אבבא, אבל ראיתי שהראל סקעת כבר בחר בו, זה די שקוף להגיד את השיר הזה. אחד השירים שאני יותר אוהב מהתחרות שייך לג'וני לוגן מאירלנד שזכה בתחרות שלוש פעמים, הוא שיאן הזכיות. בשנת 1980 הוא הופיע באירוויזיון עם השיר 'What's another year', זה פשוט שיר יפייפה. יש משהו באירוויזיון, בטח משנות ה-90 המאוחרות, כשכבר לא היו תזמורות באירוויזיון ורוב השירים נהיו פופ דאנס קליל שכזה. נכון שיש שירים עם מסרים יפים כמו 'Toy' של נטע ברזילי, אבל עם כל הכבוד לצבעוניות, הססגוניות והליברליות הנפלאה שיש בתחרות, יש משהו בבלדה הפשוטה שהוא הביא, בלי כל הבלאגן מסביב. הוא עמד על הבמה, שר את השיר שלו בצורה נקייה וניצח את התחרות".

"אקס פקטור לאירוויזיון" תשודר ברשת 13 בקרוב.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.