נחשפו שמונת השירים המתמודדים על ייצוג ישראל באירוויזיון 2022. הבחירה בידיים שלכם!

היום (ראשון) נחשפו שמונת השירים המתמודדים על הזכות לייצג את ישראל באירוויזיון 2022. כל אחד הפיינליסטים יציג את שני השירים שלו באופן רשמי ביום חמישי במשדר "השיר שלנו לאירוויזיון", שם אתם תוכלו להצביע לשיר האהוב עליכם. לינק להצבעה בכתבה

זמן צפייה: 01:37

שמונת השירים אשר מתמודדים על הזכות לייצג את ישראל באירוויזיון 2022 נחשפו היום במשדר רדיו מיוחד בכאן גימל ובכאן דיגיטל. במשדר, שהנחתה מאיה אלקלומברה והשתתפו בו ארבעת הפיינליסטים ב"אקס פקטור לאירוויזיון", שמענו לראשונה את שני השירים שקיבל כל אחד מהפיינליסטים, וביום חמישי הקרוב יציגו אלי חולי, מיכאל בן דוד, ספיר סבן וענבל ביבי את השירים במשדר הטלוויזיה "השיר שלנו לאירוויזיון", שם ייבחר השיר הסופי לכל מתמודד לגמר "אקס פקטור לאירוויזיון". בשבת הקרובה נדע איזה שיר ייסע לאיטליה ליצג אותנו בתחרות המוזיקה הגדולה בעולם. מרגע זה הבחירה לשיר שייצג את ישראל באירוויזיון עוברת לידיים שלכם!

עוד במתחם "אקס פקטור לאירוויזיון":

ספרד ומולדובה פרסמו את השירים שלהן לאירוויזיון 2022. האם הם מהווים איום?

רביעיית הגמר הושלמה. מי מהם יהיה הנציג הבא שלנו לאירוויזיון?

ישראל תשתתף בחצי הגמר השני באירוויזיון

 

לצפייה במשדר החי:

כצפוי, את השני השירים של אלי חולי כתב והלחין הזמר הצעיר בעצמו יחד עם שותפו לכתיבה בשנים האחרונות, רובי פאייר.

אלי חולי - "Nostalgia"

אלי חולי - "Blinded Dreamers"

כשמגיעים לשירים של מיכאל בן דוד מגלים כמה שמות מוכרים. את השיר "I.M" כתבו לידור סעדיה, חן אהרוני ואסי טל. כזכור, חן אהרוני ניסה בעבר לייצג את ישראל בפעמיים בתחרות האירוויזיון. הפעם הראשונה היתה בקדם אירוויזיון בשנת 2011 עם השיר "אור", והפעם השנייה היתה ב"הכוכ הבא לאירוויזיון" בשנת 2018. בשתי הפעמים הוא סיים במקום הרביעי. לידור סעדיה הוא זמר מתחיל שכבר הופיע במדור הזרקור באתר רשת 13. את השיר "Don't" כתב והלחין איליה סינאיסקי.

מיכאל בן דוד - "I.M"

מיכאל בן דוד - "Don't"

כל אחד משני השירים של ספיר סבן נכתב על ידי קבוצה מכובדת של אנשים. השיר "Breaking My Own Walls" נכתב והולחן על ידי גל ג'ו כהן, איל ישי, דיקלה דורי ועידו דנקנר. דיקלה דורי ידועה בישראל בשמה הפרטי בלבד, והיא אחת הזמרות המצליחות בישראל בשנים האחרונות. בין שיריה אפשר למצוא את "בוקר טוב", "אהבה מוסיקה" ו"הוא כותב לי מאמי". כהן וישי הם שניים מהשמות שכתבו את "Rakata" לקדם האירוויזיון הפרטי של עדן אלנה בשנת 2020. השניים גם כתבו את השיר "Yalla Bye" של קובי מרימי. דנקנר הוא זמר ויוצר שנמצא זמן לא קצר בלוס אנג'לס והופיע עם אומנים מוכרים שונים. לפני כמה שנים ניסה את מזלו ב"הכוכב הבא לאירוויזיון".

את השיר "Head Up" של סבן כתבו והלחינו אלה דורון, יהל דורון, נעמה גלי כהן ולירון לב. יהל דורון הוא כמובן חצי מהצמד גיא ויהל וגלי כהן היא זמרת מוכשרת שהתמודדה בעבר ב"הכוכב הבא לאירוויזיון". יהל ונעמה הם בעל ואישה. אלה דורון היא מוזיקאית ומדובבת. לירון לב התמודד השנה ב"אקס פקטור לאירוויזיון" יחד עם עדי כהן.

ספיר סבן - "Breaking My Own Walls"

ספיר סבן - "Head Up"

גם שני השירים של ענבל ביבי נכתבו על ידי אנשים שאת השירים שהם כתבו את כבר מכירים. את השיר "Zaza" כתבה והלחינה מאי ספדיה, שהיתה בין יוצרי השיר "השמלה החדשה שלי" של כבוד השופט רן דנקר. את השיר "Marionette" כתבו צליל קליפי ומאי כהן, והשתיים הלחינו אותו יחד עם טל פורר. קליפי היתה בין יוצרי השיר "Rakata" של עדן אלנה לאירוויזיון 2020. זה אחד השירים הראשונים של מאי כהן. טל פורר ידוע כמפיק ומעבד מוזיקלי, ובין היתר הוא המנהל המוזיקלי של הפסטיגל.

ענבל ביבי - "Zaza"

ענבל ביבי - "Marionette"

ביום חמישי ייערך המשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" שישודר בכאן 11, שם יופיעו הפיינליסטים עם השירים. השופטים והקהל בבית ייבחרו שיר אחד לכל פיינליסט שימשיך לגמר הגדול שישודר ביום שבת. תוכלו להצביע לשיר האהוב עליכם כאן.

רביעיית הגמר ומאיה אלקלומברה מכאן גימל
רביעיית הגמר ומאיה אלקלומברה מכאן גימל | צילום: אור בן אסולי, באדיבות כאן 11

גמר "אקס פקטור לאירוויזיון" ישודר בשבת, 21:30 ברשת 13.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.