רביעיית הגמר הושלמה. מי מהם יהיה הנציג הבא שלנו לאירוויזיון?

אחרי עונה שלמה שסיפקה לנו רגעים בלתי נשכחים אפשר סוף סוף להכריז: יש לנו רביעיית גמר! אלי חולי, ענבל ביבי, מיכאל בן דוד וספיר סבן יתמודדו בשבת הבאה על הזכות לייצג את ישראל באירוויזיון!

רביעיית הגמר
רביעיית הגמר | צילום: נוי דקל

אחרי שלושה חודשים מותחים הגיע הרגע שאפשר להכריז: אלי חולי, ענבל ביבי, מיכאל בן דוד וספיר סבן הבטיחו את מקומם בגמר "אקס פקטור לאירוויזיון", ואחד מהם יהיה הנציג הבא של ישראל לאירוויזיון 2022. הערב שודר חצי הגמר השני של "אקס פקטור לאירוויזיון" בו ספיר סבן ומיכאל בן דוד זכו בשני הכרטיסים האחרונים לגמר הגדול שישודר בשנת הבאה, 5.2, ברשת 13. אלי חולי וענבל ביבי הבטיחו את מקומם בגמר בחצי הגמר הראשון ששודר בתחילת השבוע.

 

עוד במתחם "אקס פקטור לאירוויזיון":

"אתה לא שמת חליקות ותחריקות": המיטב של מרגול מה"אקס פקטור לאירוויזיון"

זינוק לאתמול: ההסכת שמסתכל על האירוויזיון קצת אחרת

ישראל תשתתף בחצי הגמר השני באירוויזיון

 

ביום ראשון בשעה 12:00 ייערך משדר מיוחד בכאן גימל ובכאן דיגיטל בו יוצגו שמונת השירים המתמודדים על הזכות לייצג אותנו באירוויזיון. לכל מתמודד הוצמדו שני שירים שנכתבו במיוחד עבורו ובסוף המשדר תפתח הצבעה לקהל הרחב בו אפשר יהיה להצביע עבור שיר אחד של כל מתמודד באמצעות אתר ויישומון כאן. ארבעת המתמודדים יתארחו באולפן ואת המשדר תנחה מאיה אלקלומברה.

ביום חמישי הבא, 3.2, ישודר "השיר שלנו לאירוויזיון", משדר מיוחד בכאן 11 בו כל אחד מארבעת הפיינליסטים יציג את שני השירים שלו, ובעזרת השופטים, ועדה מיוחדת והקהל בבית ייבחר שיר אחד לכל נציג איתו הוא ימשיך לגמר

הגמר הגדול של ה"אקס פקטור לאירוויזיון" ישודר בשבת הבאה, 5.2, בו ארבעת הפיינליסטים יופיעו עם השיר שלהם לאירוויזיון, ובסופו של הערב נדע מי יהיה הנציג שלנו לתחרות הזמר הגדולה בעולם.

רביעיית הגמר והשופטים
רביעיית הגמר והשופטים | צילום: נוי דקל

תחרות האירוויזיון תתקיים בעוד פחות מארבעה חודשים ורוב המדינות כבר החלו בתהליך בחירת הזמר שייצג אותן על הבמה הגדולה בעולם. ביום ראשון השבוע נערכה ההגרלה שקבעה באיזה חצי גמר תשתתף כל מדינה. 41 מדינות ישתתפו השנה באירוויזיון כשחמש מתוכן משוריינות אוטומטית לגמר (איטליה, צרפת, גרמניה, ספרד ובריטניה) ויתר 36 המדינות חולקו לשני חצאי גמר, כשבכל אחד 18 מדינות יתמודדו על עשרה מקומות בגמר הגדול שייערך בשבת, 14 במאי.

ישראל תשתתף בחצי הגמר השני, ומלבד ישראל הוא יכלול גם את אוסטרליה, אזרבייג'אן, קפריסין, פינלנד, גיאורגיה, מלטה, סן מרינו, סרביה, בלגיה, צ'כיה, אסטוניה, אירלנד, מונטנגרו, צפון מקדוניה, פולין, רומניה ושבדיה. על פי נתוני העבר של המדינות המשתתפות, ישראל הוגרלה להשתתף בחצי הגמר שיהיה קל יותר לעלות ממנו לגמר. רוב המדינות שמשתתפות בחצי הגמר השני לא נחשבות למדינות "כבדות" שמשקיעות בתחרות, מלבד שבדיה ואזרבייג'אן. סדר השירים הסופי בכל חצי גמר ייקבע בהמשך, כשמפיקי התחרות יכירו את השירים והצרכים הבימתיים של כל מדינה. כבר עכשיו ידוע שישראל תופיע באחד מתשעת המקומות הראשונים בסדר השירים.

אירוויזיון
חצי הגמר השני | צילום: באדיבות איגוד השידור האירופאי (EBU)

גמר "אקס פקטור לאירוויזיון" ישודר שבת, 5.2, ברשת 13.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.