הזרקור: האמנים החדשים שאתם חייבים להכיר

בכל יום עוד ועוד זמרים מתחילים משחררים שירים לרדיו ומנסים להגיע לקהל הרחב. לכבוד הדור החדש של המוזיקאים בישראל פתחנו את מדור "הזרקור", לתת להם את החשיפה הראשונה והקריטית. והפעם: לידור סעדיה מוותר על תל אביב ושני מאיו מאתגרת את המאזין עם אלבום קונספט. קבלו את הזמרים החדשים שאתם חייבים להכיר

זמן צפייה: 03:34

לידור סעדיה – "קח את תל אביב"

"אני בן 26 ונמצא בתחום מגיל צעיר מאוד. למדתי מוזיקה בארצות ברית והתחלתי לעבוד עם עופר ניסים בגיל 21 בתור כותב שירים. הוא שמע חומרים שלי והטיס אותי לארץ מארצות הברית והופעתי איתו. היה לי שם במה אחר כשעשיתי מוזיקה אלקטרונית, סיילו, אז הופעתי הרבה במועדונים ועשיתי רמיקסים. כתבתי הרבה שירים לזמרים אחרים כמו 'לא מבינה עברית' לאייל גולן, 'שופוני' לשרית חדד, 'עלי' לריטה ואת 'אני בחוץ' של חן אהרוני. בתקופה האחרונה נפרדתי ממי שהיה בן הזוג שלי והבנתי שאני רוצה לעשות מוזיקה בעברית ולכתוב טקסטים שלי בא לשיר וככה הכל התגלגל".
ספר לנו על השיר "קח את תל אביב".
"אני משתדל שלא יהיה שום דבר לא ברור בשיר ושהמילים ידברו בעד עצמן. השיר נכתב אחרי הפרידה מהאקס שלי. הכרנו כשרק חזרתי לארץ ויצאתי מהארון והוא היה איש המפתח שלי לחיים בתל אביב שפתאום יוצא ומכיר אנשים, הכל סבב סביבו. אחרי הפרידה הרגשתי שאני לא שייך למקום הזה כי הכל הזכיר לי אותו. ראיתי אותנו, את הזוגיות שהיתה, בכל פינה והיה בא לי שאם הוא הלך שייקח גם את העיר הזו ומשם זה הגיע".

הקשיבו לשיר "קח את תל אביב" של לידור סעדיה
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-156-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_d2krwh6k' duration='191']

מה החלום הכי גדול שלך בקשר לקריירה?
"בגדול המטרה הכי גדולה זה לגעת בכמה שיותר אנשים עם השירים, עם האני הכי כן שלי. אני רוצה שאנשים יאהבו את השירים שלי בלי קשר למגדר וזו השאיפה הכי גדולה. כמובן שאני רוצה להופיע על הבמות הכי גדולות ושהקהל יגדל ויתעצם".
מה הקשיים הכי גדולים שנתקלת בהם בתעשייה עד היום?
"דעות קדומות. כשהתחלתי לכתוב טקסטים של גבר לגבר קיבלתי הרבה תגובות של 'אתה יורה לעצמך ברגל' וגם 'אתה סוגר 80 אחוז מהקהל הפוטנציאלי שלך'. יכול להיות שזה נכון, אין לי מושג, אבל לדעתי יש משהו מקובע בתחום הזה. אני לא יודע אם אלה תחנות הרדיו, אנשי חברות התקליטים או האומנים עצמם אבל יש אווירה שמקבלים אותך כהומו אם השירים שלך כלליים. כאילו אומרים שמקבלים אותם אבל רק אם הם שרים שירים מרומזים לנטייה שלהם, בלי שהאמת תהיה פתוחה ועל השולחן. אני חושב שאנחנו בשלב שאפשר לקחת את זה צעד אחד קדימה. השיר 'אני בחוץ' עם הטקסט הלהט"בי עבר פלייליסט גלגל"צ ואני מרגיש שהשינוי מתחיל אבל צריך שהוא יהיה מורגש יותר, אנחנו רק בהתחלה

לידור סעדיה
לידור סעדיה | צילום: רון שושן

 

שני מאיו – "הכל היה בראש שלי"

"אני בת 35 ואני מוזיקאית. אני מלמדת פיתוח קול קרוב לעשר שנים ומנחה יחד עם קולגה קבוצה לכתיבת והלחנת שירים. יש לי תואר בחינוך מוזיקלי עם התמחות בניצוח מקהלות. הוצאתי עד היום שלושה אלבומים. הראשון יצא בשנת 2014 ובשנת 2019 יצא מיני אלבום עם חמישה שירים בהפקת תומר ישעיהו. לפני שבועיים שחררתי אלבום שלישי בשם "זמן להתעורר" בהפקה המוזיקלית של נדב בלומר, והוא מערבב כמה סגנונות שונים. זה אלבום קונספט כמו של להקות רוק משנות השבעים, רק ים תיכוני. פונים אלי הרבה מתוכניות ריאליטי מוזיקליות אבל אני מרגישה שזה פחות בשבילי. אני לא נגד זה באופן גורף, פשוט מרגיש לי שזה לא המקום שלי, זה פחות נכון עבורי".
ספרי לנו על השיר "הכל היה בראש לי".
"זה שיר של התפכחות מהאשליה שהכל תחת שליטה שלנו, במיוחד בשנה האחרונה. אני חושבת שזו ההבנה המדכאת והמשחררת שיש לנו רק את הרגע הזה. השיר נכתב בתקופת הקורונה כמו רוב האלבום. יש בו שלושה שירים טרום קורונה ובאופן מפתיע דווקא השירים האופטימיים יותר נכתבו תוך כדי המגיפה. כנראה שהיה לי רצון לשמור על השפיות והשמחה בתקופה הזו במקום לצלול למטה".

הקשיבו לשיר "הכל היה בראש שלי" של שני מאיו

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-155-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_2chusgny' duration='184']

מה החלום הכי גדול שלך בקשר לקריירה?
"זה נשמע אולי מצחיק אבל אני רוצה להמשיך לעשות בדיוק את מה שאני עושה עכשיו, אולי רק בסדר גודל גדול יותר. אני רוצה להמשיך לכתוב שירים, להקליט ולשלוח אותם החוצה. גם לא יזיק שיהיה גיבוי כלכלי לעשות את כל זה. אני רוצה לשתף פעולה עם אומנים אחרים. אני לא שוללת כתיבה לאומנים אחרים, עדיין לא ניסיתי בגלל שהשירים שלי מאוד אישיים וחשופים. גם התגובות שאני מקבלת על האלבום החדש שונות מהתגובות על האלבומים הקודמים".
מה קשיים הכי גדולים שנתקלת בהם בתעשייה עד היום?
"יש ערימה של קשיים, בין אם הם נפשיים או כלכליים, זה מקצוע לא פשוט. אני חושבת שהקושי הכי גדול נובע מהכוח הכי גדול של האלבום – זה אלבום קונספט. יש באלבום מוטיבים טקסטואליים ומוזיקליים שחוזרים, קטעי מעבר שמתחברים אחד לשני, שירים באורך של שש דקות. הייתי שמחה שיאזינו לאלבום בהאזנה רציפה אבל בתקופה של היום, עולם מהיר עם קצב מטורף, קשה להגיד לאנשים לעצור הכל ולהקשיב לאלבום שלם שנמשך יותר מ-36 דקות. הקושי הוא לתפוס את האנשים שיקשיבו ליצירה בשלמותה".

שני מאיו תשיק את האלבום החדש בתאריך 9.10 בתיבה ביפו.

שני מאיו
שני מאיו | צילום: תומר חרובי