"איך הגעת לכאן?": כשמפורסמים ניסו לעבור את האודישן של "משחקי השף"

רגע לפני שהעונה החדשה של "משחקי השף" עולה לאוויר, חזרנו לאודישנים הבלתי נשכחים בתולדות התוכנית האהובה. והפעם: מה משותף לראפרית מצליחה, זוכה תוכנית ריאליטי ומי שהפך ל"בן בית" אצל משפחת נתניהו? התשובה: כולם הגיעו לאודישן של משחקי השף - ואפילו עברו אותו

זמן צפייה: 00:48

רגע לפני העונה החדשה של "משחקי השף", חזרנו לאודישנים הבלתי נשכחים בתולדות התוכנית. והפעם: כשמפורסמים הגיעו לנסות את מזלם באודישן. אומנם בעונה החמישית הושק גם מסלול VIP שאליו הגיעו סלבס כמו רותם כהן וציפי שביט, אבל אנחנו נתמקד דווקא באלו שהגיעו ממש להתחרות ולנסות להיכנס לנבחרת. מהשף של משפחת נתניהו, דרך הראפרית שהחליטה לעשות הסבה - ועד זוכה הריאליטי שבא לנסות את מזלו ב"משחקי השף".

"אני כאן בכובע אחר": כשהראפרית שורטי החליטה לעשות הסבת מקצוע

בעונה הרביעית של "משחקי השף" הגיעה אל האודישן הילה ניסימוב, הידועה כראפרית "שורטי". באודישן עצמו היא ניסתה לדבר כמה שיותר על היותה טבחית ("זה שווה בעיניי יותר מכל טייטל אחר") ולהמעיט בדיבור על עברה המוזיקלי ("אני כאן בכובע אחר").

עם זאת, בשלב מסוים היא כן הסכימה לספר על עברה. אל עולם הבישול היא הגיעה בעקבות רצון לברוח מהעולם המוכר שלה, לאחר שחוותה אירוע דקירה שכמעט והביא למותה. היא עברה לניו יורק, שם למדה קולינריה והבינה כי היא רוצה לעבוד במטבח.

מנת האודישן שלה הייתה שישברק רומאנייה במילוי אנטריקוט על מצע של מרק יוגורט והמאירי. המנה לא הייתה חפה מטעויות, אך הילה קיבלה סכינים מכל השפים ("זה נראה לי היום הכי משמח בחיי"). אסף, שהעניק לה את הסכין הרביעית, סיכם: "את מסוג האנשים עם המוטיבציה האמיתית שאנחנו מחפשים בנבחרות שלנו". הילה נכנסה לנבחרת של אסף גרניט וסיימה במקום ה-14.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-04-clips-ep08-part03' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של שורטי' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1574322392/chef_games_s4_ep08_hazaza_1.su__rkvbhy.jpg' kid='1_mcuekld3' duration='397']

 

כשהזוכה של מאסטר שף ניסה לעבור את האודישן של משחקי השף

יהודה עמר, זוכה העונה השביעית של "מאסטר שף", החליט להגיע לאודישן בעונה החמישית של "משחקי השף". אם אתם שואלים מה יש לזוכה בתוכנית ריאליטי אחת להגיע לתוכנית ריאליטי אחרת, אז ליהודה יש את התשובה: "אחרי שזכיתי, קיבלתי הצעה להיות שף של מלון 'סטאי' ביפו", סיפר. "מדובר במטבח מפלצתי עם מלא עובדים. נבהלתי. לא ידעתי מה לעשות ועם מי להתייעץ, אבל לא ויתרתי לעצמי והצלחתי. בתקופה הזאת הבנתי שאני חייב אבא ואמא בעולם הקולינרי".

יהודה הכין למנת האודישן בר ים בחמאת זעפרן עם ארטישוק ירושלמי. השופטים היו חלוקים בדעתם והופתעו כשיהודה אמר להם כי זו המנה שאיתה זכה בגמר "מאסטר שף": "אם זכית עם המנה הזאת אז שאפו, אבל ל'משחקי השף', זה לא מספיק", אמר מושיק, שהיה היחיד שלא העניק לו סכין. מנגד, יתר השפים התלהבו מהמנה ("יש לך יכולות ביצוע טובות והטעמים כאן מדויקים מאוד") ויהודה עבר בהצלחה את האודישן. הוא נכנס לנבחרת של אסף גרניט וסיים את העונה במקום ה-15.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-05-clips-01-part-05' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של יהודה עמר' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1618741055/chef_games_chef_games_s5_ep01_-6_jg6t5t.jpg' kid='1_2e4ldlj3' duration='753']

 

כשהשף של נתניהו הגיע לאודישן

בניגוד ל"שורטי" וליהודה עמר, את המתמודד הבא לא הכרנו לפני האודישן שלו, אבל הטייטל שלו מכניס אותו בהחלט לקטגוריה של מפורסמים. הכירו את משה סיבוני, מי שהיה השף של משפחת נתניהו. משה הבין כבר בגיל 14 שהוא רוצה לפתח קריירה קולינרית. אחרי הצבא הוא עבד ב"מחניודה" של אסף גרניט למשך כמה שנים, אך עזב בעקבות קצב העבודה הגבוה ("הייתי צריך לתת לגוף שלי להתאזן").

לאחר מכן הוא הפך להיות השף של משפחת נתניהו במעון הרשמי בבלפור. משה זוכר את התקופה שם כחווייתית מאוד ("הפכתי לבן בית. עשיתי שם שבתות וחגים") - וסיפר על ההעדפות הקולינריות של ראש הממשלה: "הוא אוהב לאכול הכול. אבל הכי כיף שהוא מבקש אוכל ביתי ופשוט".

משה סיבוני, בנימין נתניהו, משחקי השף
בנימין נתניהו ומשה סיבוני | צילום: באדיבות המצולם

לאודישן שלו בעונה השישית של התוכנית הוא הכין ארטישוק ירושלמי צלוי שגרף שבחים מכל ששת השפים שישבו מסביב לשולחן: "זה בדיוק סוג המנות שאני מת עליהן". אסף, שהתרגש מאוד מהנוכחות של משה בעקבות ההיכרות המוקדמת שלהם, אמר כי הוא גאה בו ובדרך שלו: "התאהבתי במנה שלך". כל השפים העניקו לו סכין ומשה נכנס לנבחרת של יוסי שטרית ותומר אגאי. בעונה עצמה הוא פחות הצליח וסיים את דרכו מוקדם מהצפוי.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-06-clips-05-part-05' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של משה סיבוני' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1663530778/uploads/2022/903272035.jpg' kid='1_macbv7cr' duration='752']