"לא הייתי יכול לעשות את זה טוב יותר": המנות שקיבלו את כל הסכינים באודישן

במהלך שש העונות של "משחקי השף" מאות מתמודדים עברו את שלב האודישן, אבל רק מעטים מהם זכו לקבל את כל הסכינים מהשופטים. רגע לפני העונה החדשה, חזרנו לחמישה מתמודדים שהראו כבר בהתחלה מהי מקצוענות קולינרית

זמן צפייה: 00:54

כל מתמודד שמגיע ל"משחקי השף" חולם לעבור את האודישן – אבל יותר מכך לקבל סכין מכל שף. בכל עונה מעט מאוד מתמודדים מצליחים לסמן וי על ההישג הזה. רגע לפני שהעונה החדשה של התוכנית תעלה לאוויר, בחרנו חמישה מתמודדים שכן הצליחו לעשות זאת כדי לתת השראה למי שנפגוש העונה בשלב האודישנים. אז אומנם אף אחד מהם לא הגיע רחוק בתוכנית, אבל בכל זאת על מנת האודישן שלהם הם קיבלו ציון מושלם.

כתבות נוספות:

מהמטבח של ה"מחניודה" לאודישן אצל אסף

ינון אלעל השתתף בעונה השלישית של "משחקי השף", ומהרגע הראשון היה חדור מטרה להשיג את כל הסכינים מהשפים. הוא עבד במשך תקופה ארוכה כטבח במסעדה "מחניודה" של אסף גרניט ולא היה בטוח אם הוא יזהה אותו לפי המנה.

ינון הכין תבשיל חלקי פנים שמוגש עם לחוח. מנה שמאפיינת מאוד את "מחניודה", אבל עם טוויסט אישי שלו. כבר בביס הראשון השפים התפעלו מהמנה, ואסף החמיא: "המוח מבושל מושלם". יוסי הוסיף כי המנה מזכירה לו את הטעמים מהבית בו גדל: "אני מכיר אותם מאוד מאוד טוב".

כשאסף גילה שינון עומד מאחורי המנה הוא הופתע והיה גאה על כך. השופטים ניסו להבין ממנו איך זה לעבוד אצל אסף, ואחרי שקיבלו את התשובה הם הרימו בתיאום מושלם את הקלושים ונחשף שכולם נתנו לו סכין.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-03-articles-09-part-01' autoplay='0' credit='' desc='ינון מצלצל בפעמון' poster='' kid='1_ovb0k2mv' duration='449']

"לא הייתי יכול לעשות מנה יותר טובה מזאת"

דביר פרץ הוא סו-שף במסעדת בראסרי בהוד השרון. הוא הגיע לאודישן בעונה הרביעית של "משחקי השף" במטרה להוכיח לעצמו ולשופטים שבזכות הקשיים שחווה בילדות, הוא מצא את המקום אליו הוא שייך, ושאוכל זה מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: "זה מבחן מאוד גדול בשבילי".

דביר בחר להכין שישברק טלה על מרק יוגורט וסומק, כי הוא האמין שזאת המנה איתה הוא יצליח במבחן הטעימה מול השופטים. כשהשפים טעמו לראשונה את המנה של דביר הם הבינו שזאת מנה יוצאת דופן.

לאחר הטעימות זהותו של דביר נחשפה, והשפים הקשיבו בעניין רב לדרך שעבר - מהילדות עם סבתא, הבישול במוצבים בצבא ועד הדילמה שמלווה אותו היום: "יש לי מלחמה ביני לבין עצמי". גם כאן כל השפים (במקרה הזה ארבעה) נתנו לו סכין. "לא הייתי יכול לעשות מנה יותר טובה מזאת", סיכם ארז קומרובסקי.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-04-clips-12-part-01' autoplay='0' credit='' desc='דביר נכנס למטבח' poster='' kid='1_8obwm7nm' duration='571']

"בא לי לפתוח עכשיו את הדלת": כשהשפים יצאו מגדרם

קרן שחר השתתפה באותה העונה עם אודישן שהוציא את השפים מגדרם. קרן עובדת במקום שמתמחה בקפה והיא החליטה להגיש לשפים קונפי דג על חלה בצועה: "פריסה זה אקט מזעזע בעיני". עוד לפני שהשפים טעמו את המנה, יוסי החמיא על ההגשה: "זה מהמם בעיניי". בנוסף, אסף, שנחשב לשופט קשוח, שקשה להרשים אותו, התפעל מהמנה וממי שהכין אותה: "בא לי לפתוח עכשיו את הדלת".

גם כאן, כל ארבעת השפים חשפו יחד את ההחלטה שלהם להעניק לה סכין. יוסי פרגן לה ולמנה ("את לא רק מבשלת טוב, את גם נהדרת"), ארז הוסיף כי מדובר ב"מנה הכי נשית שפגשתי" - ואסף סיכם: "עשית את אחת המנות הטובות ביותר העונה".

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-04-clips-07-part-01' autoplay='0' credit='' desc='קרן מתרגשת מאוכל' poster='' kid='1_3regm9bm' duration='480']

"כולנו אהבנו את המנה שלך": כשהשפים נשארו ללא מילים

המנה של לירון גרינברג באודישן לעונה החמישית השאירה את השפים ללא מילים. לירון היא שפית מנוסה שעבדה ולמדה במקומות הכי נחשבים בעולם הקולינריה, והיא החליטה שהגיע הזמן לנסות את כישוריה ב"משחקי השף": "אני כבר מילואימניקית כשאני באה לפה, אבל לא אכפת לי".

המנה שבחרה להגיש היא קרעי פסטה ברוטב עגבניות שרופות ובוטרגה, מנה שנחשבת לפשוטה, אבל צריך לדעת להכין אותה באופן מאוזן ומדויק. בטעימות של השפים, אסף הסכים עם הדעה של לירון: "זאת מנה פשוטה ובפשטות שלה, מאוד מדויקת". לירון הגיעה אל השפים בהתרגשות והם חשפו בפניה את הקלושים כשמתחתיהם כל ארבעת הסכינים: "כולנו אהבנו את המנה שלך", סיכם אסף.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-05-clips-21-part-01' autoplay='0' credit='' desc='אודישן של לירון' poster='' kid='1_fi0y7rc7' duration='669']

המתמודד שגרם לאסף גרניט לקום מהכיסא

בעונה השישית של "משחקי השף" היה אודישן אחד, בלתי נשכח שגרם לאסף גרניט לקום מהכיסא. האודישן של רפאל אנג'ל, שף פרטי מעפולה עם ניסיון במסעדות הכי נחשבות במרכז הארץ. המנה שהגיש הייתה כיסוני מנטי במילוי בשר טלה וסלט ירוקים, שהמקור שלה הוא במטבח הטורקי.

כשהשפים קיבלו את המנה יוסי החליט מיד שהוא אוהב את המנה ושם את הסכין: "כשזה זה, זה זה". בזמן ששאר השופטים עוד טועמים, אסף קפץ מעל הדוכן היישר אל הדלת ופתח אותה עבור רפאל: "הטבח שנמצא מאחורי הדלת עשה מנה שמגיע לו לראות את הדבר הזה קורה מול העיניים שלו". כל השפים העניקו את הסכינים לרפאל, שנותר המום ומרוגש. "המנה שלך היא מהטובות ביותר שנתקלנו בהן בעונה הזאת", סיכם אסף.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-06-clips-16-part-01' autoplay='0' credit='' desc='האודישן של רפאל' poster='' kid='1_3lckmx6l' duration='548']