הממשלה אישרה את הארכת כהונת מ"מ המפכ"ל ונציב שב"ס בחצי שנה

השרים אישרו כי ניצב מוטי כהן וגונדר אשר וקנין, שמכהנים בתפקידם כבר קרוב לשנתיים, ימשיכו לשמש כממלאי מקום שישה חודשים נוספים, או עד מינוי קבע לתפקיד הבכיר בארגונם

זמן צפייה: 17:27

הממשלה אישרה הערב (רביעי) את הארכת כהונתם של ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן וממלא מקום נציב השב"ס גונדר אשר וקנין כממלאי מקום לשישה חודשים נוספים, או עד למינוי של קבע - המוקדם מביניהם. זאת לאחר שלפני כשבועיים הודיע השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, לשניים כי בכוונתו להאריך את כהונתם.

כהן, כזכור, מכהן כממלא מקום מדצמבר 2018, אז סיים רוני אלשיך את תפקידו כמפכ"ל. חודש לאחר מכן, וקנין החל לכהן כמ"מ נציבת שב"ס, לאחר שעפרה קלינגר סיימה את תפקידה. התפקידים הבכירים אינם מאוישים בשל סיכום בין הליכוד לכחול לבן כחלק מההסכם הקואליציוני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כחודש לאחר רצח המורה מרמלה: אלמונים פתחו באש על בית המשפחה

רה"מ בקבינט הקורונה: להיערך ל-5,000 חולים קשים בו זמנית

היועמ"ש: מגבלת המרחק להפגנות אינה בתוקף עד להחלת התקנות

ניצב מוטי כהן
ניצב מוטי כהן | צילום: דוברות המשטרה

נוסף על כך, לפני כשבועיים התייחס אלשיך בריאיון בחדשות 13 לעובדה שלא מונה מפכ"ל במקומו מאז שעזב את התפקיד, וטען כי הדבר נעשה בכוונה. "יש מטרה מכוונת של הדרג המדיני לא למנות מפכ"ל כדי להחליש את המשטרה", אמר אלשיך. "היכולת של ממלא מקום להיות חוצץ בין מדיניות אכיפת החוק לבין הדרג המדיני, לא קיימת".

כזכור, לפני כשלושה שבועות, בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לבג"ץ כי לא יעסוק במינוי יועץ משפטי לממשלה, פרקליט מדינה ומפכ"ל. "למען הנראות הציבורית ומבלי לגרוע מטענותיו, לא יעסוק במינוי הבכירים", נכתב בהודעה מטעם ראש הממשלה.

הודעת ראש הממשלה הגיעה לאחר העימות בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא. לפני כשבועיים שלח נתניהו למנדבליט מכתב שבו טען כי ליועץ אין סמכות להורות לו על ניגוד עניינים. עוד כתב ראש הממשלה כי הוא דוחה את טיוטת ההסכם שקיבל בשל היותה בלתי סבירה, חסרת סמכות ונגועה בניגוד עניינים של היועץ. לבסוף, ביקש נתניהו כי עורכי דינו ייפגשו עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, כדי ללבן את הסוגיות.