"קוראים לחקירה מיידית": מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את הרג העיתונאית

בהצהרה מהמועצה נמסר כי האו"ם קורא ל"חקירה מיידית, יסודית, שקופה וללא משוא פנים של נסיבות הריגתה", ונציבות האו"ם לזכויות אדם קראה גם היא לחקירה יסודית ועצמאית. השר לעניינים אזרחיים ברשות: "מברכים על השתתפות צדדים בינלאומיים, דוחים כל השתתפות ישראלית בחקירה"

זמן צפייה: 02:50

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה הלילה (שבת) את הריגתה של עיתונאית "אל-ג'זירה" שירין אבו עאקלה בג'נין. בהצהרה מהמועצה נמסר כי האו"ם קורא ל"חקירה מיידית, יסודית, שקופה וללא משוא פנים של נסיבות הריגתה".

דיפלומטים ששוחחו עם סוכנות הידיעות AFP אמרו כי המשא ומתן אמש במועצת הביטחון היה מפרך במיוחד. נציבות האו"ם לזכויות אדם קראה גם היא לחקירה יסודית ועצמאית של מותה של אבו עאקלה, ושם נטען כי הריגתה עלולה להוות פשע מלחמה.

Mbvcnq
הבכיר הפלסטיני חוסיין א-שייח'

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', אמר הבוקר כי "אנו מברכים על השתתפות צדדים בינלאומיים בחקירת ההתנקשות בחייה של שירין אבו עאקלה, זאת דרך משרד התביעה הכללית הפלסטינית האחראית על הנושא, ואשר פרסמה אתמול את התחקיר הראשוני הפלסטיני". א-שייח' הוסיף כי "אנו דוחים כל השתתפות ישראלית בחקירה".

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
הלווייתה של שירין אבו עאקלה בירושלים | צילום: רויטרס

אתמול נערכה הלווייתה של אבו עאקלה במזרח ירושלים, בנוכחות של מאות אנשים, ובמקום נרשמו עימותים אלימים, יידוי אבנים ונוכחות מוגברת של שוטרים במקום. ברקע ההלוויה התקיימה שביתה כללית במגזר הערבי בבירה, וסוחרים וחנויות נשארים סגורים.

באזור שער יפו נרשמו עימותים בין קבוצת צעירים יהודים שהגיעו עם דגלי ישראל לבין צעירים שחזרו מטקס ההלוויה. במהלך מסע ההלוויה כוחות הביטחון חסמו את שבילי הגישה באזור העיר העתיקה, ולא התאפשר למשתתפים לעבור.

Vlrxkk
העיתונאית שירין אבו עאקלה

כזכור, העיתונאית הוותיקה נהרגה נהרגה ביום רביעי במהלך עימותים בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים. באל-ג'זירה האשימו: "העיתונאית נהרגה מאש צלף ישראלי". בצה"ל ביקשו לערוך חקירה משותפת של האירוע, אך לא זכו לשיתוף פעולה בנושא.

אתמול פרסם צה"ל את מסקנות הביניים מהתחקיר הצבאי לאירועי הירי, שהביאו למותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין, ולפיהן קיימות שתי אפשרויות מרכזיות למקור הירי - בעוד שהעברת הקליע תפתור את שאלת מקור הירי.

לפי התחקיר, אופציה ראשונה היא שהכתבת נהרגה מאש המחבלים, שירו מאות כדורים ממספר מוקדים, באופן לא מבוקר ובכיוון שבו שהתה הכתבת - במטרה לפגוע בכוח הצבאי ובכלי הרכב הצה"ליים. האפשרות השנייה היא, שאחד הלוחמים של צה"ל ביצע ירי של כדורים אחדים מתוך חרך מיוחד בג'יפ ודרך כוונת טלסקופית, לעבר מחבל שירה על כלי הרכב שבו היה הלוחם.