עימותים אלימים בהלווייה של עיתונאית אל ג'זירה בירושלים

הלווייתה של שירין אבו עאקלה, עיתונאית פלסטינית שנהרגה בג'נין מוקדם יותר השבוע, נערכה במזרח ירושלים ומאות משתתפים הגיעו למקום. בנוסף, נרשמו באזור עימותים בין כוחות הביטחון לבין חלק מבאי ההלוויה

זמן צפייה: 02:50

הלווייתה של שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל ג'זירה שנהרגה בג'נין מוקדם יותר השבוע, התקיימה היום (שישי) במזרח ירושלים בנוכחות של מאות אנשים, ובמקום נרשמו עימותים אלימים, יידוי אבנים ונוכחות מוגברת של שוטרים במקום. ברקע ההלוויה מתקיימת היום שביתה כללית במגזר הערבי בבירה, וסוחרים וחנויות נשארים סגורים.

באזור שער יפו נרשמו עימותים בין קבוצת צעירים יהודים שהגיעו עם דגלי ישראל לבין צעירים שחוזרים מההלוויה. במהלך מסע ההלוויה כוחות הביטחון חסמו את שבילי הגישה באזור העיר העתיקה, ולא התאפשר למשתתפים לעבור.

Whatsapp Image 2022 05 13 At 1
מעצרים במהלך הלווייתה של שירין אבו עאקלה בירושלים | צילום: רויטרס

כזכור, ברביעי האחרון משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי העיתונאית מרשת אל-ג'זירה נהרגה במהלך עימותים בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים. באל-ג'זירה האשימו: "העיתונאית נהרגה מאש צלף ישראלי". בצה"ל ביקשו לערוך חקירה משותפת של האירוע, אך לא זכו לשיתוף פעולה בנושא.

הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה
הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה
הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

היום פרסם צה"ל את מסקנות הביניים מהתחקיר הצבאי לאירועי הירי, שהביאו למותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין, ולפיהן קיימות שתי אפשרויות מרכזיות למקור הירי - בעוד שהעברת הקליע תפתור את שאלת מקור הירי.

Vlrxkk
העיתונאית שירין אבו עאקלה

הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה
הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

לפי התחקיר, אופציה ראשונה היא שהכתבת נהרגה מאש המחבלים, שירו מאות כדורים ממספר מוקדים, באופן לא מבוקר ובכיוון שבו שהתה הכתבת - במטרה לפגוע בכוח הצבאי ובכלי הרכב הצה"ליים. האפשרות השנייה היא, שאחד הלוחמים של צה"ל ביצע ירי של כדורים אחדים מתוך חרך מיוחד בג'יפ ודרך כוונת טלסקופית, לעבר מחבל שירה על כלי הרכב שבו היה הלוחם.