נלכדו המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בשומרון; בנט: "הטרור לא יזיז אותנו ממקומנו"

כוחות הביטחון עצרו את החשודים שירו על רכבו יהודה דימנטמן וחבריו סמוך לחומש, במסגרת פעילות בכפר ליד ג'נין. בין העצורים שני מחבלים ושני סייענים, והם נחקרים כעת על ידי שב"כ. אחיו של יהודה: "הם לא רצו לרצוח אותו, אלא את השליחות שלו"

זמן צפייה: 04:54

תם המצוד: כוחות ימ"מ, שב"כ וצה"ל עצרו לפנות בוקר (ראשון) את ארבעת החשודים בביצוע פיגוע הירי בחומש שבשומרון, במהלכו נרצח תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן ונפצעו שניים מחבריו. בין העצורים שני מחבלים ושני סייענים שנתפסו ללא הנתגדות במסגרת פעילות בכפר סילת אל חארת'יה שליד ג'נין, וכעת הם נחקרים על ידי שב"כ.

כמו כן, לכדו כוחות הביטחון אמצעי לחימה שעל פי החשד שימשו את המחבלים בעת הפיגוע. דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר: "המעצר שלהם יאפשר מודיעין לסיכול פיגועים נוספים".

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך הבוקר את כוחות הביטחון על תפיסת המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע בשומרון, ואמר כי "כל מחבל צריך לדעת שהוא על זמן שאול". עוד הוסיף לומר בנט: "יידע כל מחבל כי מדינת ישראל תבוא עמו חשבון. אי אפשר להסתתר לאורך זמן. הכאב עצום, אבל הטרור לא ינצח ולא יזיז אותנו ממקומנו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2112190655' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_1xxr8sxf' duration='67']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

האקרים טוענים שפרצו לאתר "למטייל": "השגנו נתונים על 3 מיליון משתמשים"

קליע תועה חדר לבית ברמלה: "שמענו ירי והכדור נכנס"

בדרך לחיסון רביעי? החל ניסוי לבדיקת היעילות מול האומיקרון

 

שלומי דימנטמן, אחיו של יהודה, מסר לחדשות 13 בתגובה ללכידת המחבלים: "אני שמח שתפסו אותם, זה חלק מהמלחמה עם האויבים ואת יהודה זה לא יחזיר". עוד הוסיף לומר אחיו: "הם לא רצו לרצוח את יהודה כאדם פרטי אלא את מה שיהודה רצה לעשות, את השליחות. הם רצו שאנחנו נמשיך להיות מושפלים ושלא נרים את הראש - את זה הם רצו לגדוע".

ראש הממשלה נפתלי בנט בחפ''ק המבצעים המיוחדים של שב''כ
ראש הממשלה נפתלי בנט בחפ''ק המבצעים המיוחדים של שב''כ

על פי דיווחים פלסטיניים, כוחות מיוחדים של צה"ל פשטו במהלך הלילה על בית משפחת ג'רדאת ועצרו את בן המשפחה מג'ד צאלח, בנו של המחבל צאלח סליאן. בנוסף, במסגרת הפעילות נעצר צעיר פלסטיני תושב מחנה הפליטים ג'נין, ובהמשך פשטו הכוחות של האסיר לשעבר ואחד ממנהיגי הג'יהאד האיסלמי - אבראהים מוסא טחאיינה סילת אל חארת'יה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2112191003' autoplay='0' credit='' desc='הקלטת רשת הקשר בזמן הפיגוע' poster='' kid='1_q570ytl9' duration='339']

שר הביטחון בני גנץ מסר כי הוא "מברך את כוחות הביטחון, בהובלת צה"ל והשב"כ על פעולה מהירה, מקצועית ונחושה לאיתור המחבלים שאחראים לרצח יהודה דימנטמן ז"ל. נמשיך נמשיך לרדוף את הטרור ולבוא חשבון עם כל מי שיפגע או ינסה לפגוע באזרחי ישראל".

Whatsapp Image 2021 12 19 At 0
כלי ירייה שנתספו בתום המצוד אחר המחבלים | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, הפיגוע ארע ביום חמישי האחרון כאשר שלושה תלמידי ישיבת חומש יצאו ברכב לכיוון שבי שומרון. ביציאה מחומש פתחו המחבלים בירי לעבר הרכב, ירו מספר רב של כדורים, שאחד מהם פגע בצווארו של יהודה שנפצע אנושות. שני הנוסעים האחרים ברכב נפצעו קל ובינוני. יהודה פונה במסוק אך מצבו היה אנוש והצוות הרפואי קבע את מותו. הוא הותיר אחריו אישה ותינוק בן שמונה חודשים.

כלי ירייה שנתספו בתום המצוד אחר המחבלים
כלי ירייה שנתספו בתום המצוד אחר המחבלים | צילום: דוברות המשטרה

אחד הפצועים, אביה אנטמן תושב שבי שומרון, סיפר על הפיגוע: "יצאנו מחומש וכשבאנו לפנות שמאלה פתאום שמענו צרור יריות. הרגשתי מכה חזקה ביד שמאל וצעקתי לנהג שיסע מהר. מישהו צעק מאחורי באוטו שהוא נפגע בצוואר. התקשרנו לכוחות בדרך. כל האוויר מהגלגלים יצא וביישוב".

Whatsapp Image 2021 12 19 At 0
צילום: דובר צה''ל

Whatsapp Image 2021 12 19 At 0
ע'ית' ועמר ג'ראדאת, שניים מתוך ששת העצורים