התקרב מאחור ודקר כמה פעמים: פוענח הפיגוע ביפו

לפני שלושה שבועות נדקר גבר בן 67 שצעד עם אשתו ביפו. הותר לפרסום כי פלסטיני בן 18, שעבד כשוטף כלים במסעדה ולא החזיק באישור שהייה, עקב אחרי בני הזוג וכשהרחוב היה ריק מאדם דקר את הגבר כמה פעמים ונמלט. השבוע יוגש נגדו כתב אישום

זמן צפייה: 01:32

מחכה להזדמנות ודוקר: הערב (שלישי) הותר לפרסום כי הסתיימה חקירת המחבל מוחמד בני עודה בן 18 מהעיירה הפלסטינית טמון, שדקר בחודש שעבר גבר יהודי בן 67 תושב בת ים בשעה שצעד יחד עם אשתו ברחוב בת-ים ביפו.

חקירת החשוד שנתפס במרדף שניהלו שוטרי מרחב יפתח לאחר פחות משעה לאחר הפיגוע במסגד שאליו נמלט ביפו, התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ת"א ובשירות הביטחון הכללי.

בחקירה עלה כי המחבל יצא מהעיירה טמון בנפת טובאס סמוך לשכם, ונסע באותו יום ליפו, שם עבד בעבר כשוטף כלים במסעדה כשהוא ללא אישור שהייה בישראל. עוד עלה כי עם הגעתו ליפו, הלך המחבל לים סמוך למסעדה בה עבד, ולאחר מכן זיהה את בני הזוג הולכים ועקב אחריהם כשעל גופו מוסתרת סכין בה הצטייד מבעוד מועד.

כשהבחין שהרחוב ריק מאדם התקרב מאחור אל בני הזוג והחל לדקור את הגבר מספר פעמים. הגבר שנפצע מהדקירות ניסה להדוף את המחבל ולמנוע ממנו מלגשת לאשתו, עד שנמלט מהמקום.

כוחות גדולים של מרחב יפתח במשטרת מחוז תל אביב פתחו במצוד אחר המחבל ותוך פחות משעה לכדו אותו בתוך מסגד ביפו. בתום חקירתו בחשד לניסיון רצח על רקע לאומני, הוגשה השבוע נגד החשוד הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.