"מה חשוד בזה?": ההתרעה על הפיגוע בצומת ראם - שלא נבדקה

ימים ספורים לפני הפיגוע בו נורו למוות ישי גרטנר ורס"ל במיל' אורי יעיש, שיחה למוקד המשטרה התריעה מפני המחבל שפרסם בעבר ברשתות החברתיות על רצונו להיות שאהיד - אך המידע לא נבדק

זמן צפייה: 02:07

יומיים אחרי פיגוע הירי בצומת ראם, במהדורה המרכזית פורסם הערב (ראשון) כי שיחה למוקד המשטרה שנערכה ימים לפני הפיגוע - הזהירה מהמחבל שכעבור ימים ספורים ירה למוות בשני אזרחים ישראלים.

את הפיגוע ביצע פאדי ג'מג'ום ממחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים, שבעבר התבטא ברשתות החברתיות כי הוא רוצה להיות שאהיד, וצידד במורה שלו פאדי אבו שחאדה, שלפני כשלוש שנים ביצע את הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים בו נרצח אליהו קיי, וגם השאיר לתלמידיו צוואה להמשיך בדרכו.

במוצאי השבת שעברה, לפני הפיגוע, זיהה התחקירן ואיש התקשורת ידידה אפשטיין את ג'מג'ום בתל אביב, ומכיוון שהכיר את הפוסט שפרסם הוא התקשר למוקד המשטרה והזהיר מפניו. השוטר שענה לשיחה אמר לו: "אני לא מבין מה חשוד בזה".

זירת הפיגוע בצומת ראם
זירת הפיגוע בצומת ראם | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לפני כשבוע דווח למוקד 100 של המשטרה על פרסום פוסט אודות חשוד שייתכן כי בכוונתו להיות מפגע. בדיקה מהירה שערך השוטר במוקד העלתה כי מדובר בפוסט שפורסם לפני 9 חודשים. המודיע התבקש להגיע לתחנת המשטרה כדי להעביר את החומרים שבידיו. כל ניסיון לקשור באופן מלאכותי בין שיחה זו לפיגוע שאירע בשישי, ראוי שייפסל ויגונה".

ישי גרטנר ורס"ל במיל' אורי יעיש, נרצחו בפיגוע בצומת ראם
ישי גרטנר ורס"ל במיל' אורי יעיש, נרצחו בפיגוע בצומת ראם

בפיגוע נרצחו רב-סמל במיל' אורי יעיש, חייל מילואים בן 27 ממודיעין, וישי גרטנר, תלמיד ישיבה בן 23 ממודיעין עילית. שלושה נוספים נפצעו, בהם נער בן 16 שמצבו קשה מאוד. המחבל, תושב מחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים כבן 40, הגיע למקום ברכב ופתח באש לעבר עוברי אורח - ונוטרל על-ידי קצין במילואים שהיה במקום.