ענבר, נדיה, שחר, איליה, רויטל ויונאס: נרצחי הפיגוע ביפו

פורסמו שמותיהם של 6 מ-7 נרצחי הפיגוע ביפו: רויטל ברונשטין (24) מבת ים, איליה נוזאדזה (42) מגיאורגיה, ענבר שגב ויגדר (33) מת"א, שחר גולדמן (30) מלוד, נדיה סוקולנסקו (40) מיפו, ויונאס קרוסיס (26) מירושלים. המשטרה ושב"כ עדכנו כי רק אחד משני המחבלים חוסל, שותפו נפצע קשה: "נעצרו חשודים בסיוע". מצבם של 3 מ-15 הפצועים - קשה

זמן צפייה: 09:45

ענבר שגב ויגדר (33) מתל אביב, שחר גולדמן (30) מלוד, רויטל ברונשטיין (24) מבת ים, איליה נוזאדזה (42) מגאורגיה, נדיה סוקולנסקו (40) מיפו, ויונאס קרוסיס (26) שעלה מיוון לירושלים, הם שישה משבעת נרצחי פיגוע הירי ביפו אמש (שלישי) ששמותיהם הותרו לפרסום עד כה. עוד 15 נפצעו, בהם חיילת ושני פצועים שמצבם מוגדר קשה. מצבם של שאר הפצועים בינוני וקל.

מחקירת המשטרה ושב"כ עולה כי שני המחבלים - מחמד מסק, בן 19, שחוסל בזירה, ואחמד הימוני, בן 25, שנפצע קשה, החלו במסע ההרג לאחר שנכנסו לרכבת הקלה שעצרה בתחנה. הם פתחו באש לעבר הנוסעים, ולאחר מכן המשיכו ברגל בשדרות ירושלים תוך שהם פוגעים בעוברי אורח - עד שנוטרלו ע"י סיירי סל"ע של עיריית תל אביב ואזרחים שהיו במקום עם אקדחים אישיים.

"עם קבלת הדיווח על אירוע ירי", אמרו במשטרה, "כוחות רבים הגיעו למקום והחלו בסריקות נרחבות לאיתור מחבלים נוספים תוך שבמקביל נשמעות אזעקות על ירי רקטי לאזור תל אביב, במהלך הסריקות הוסר חשד למחבלים נוספים". עוד נאמר כי ברשות המחבלים, תושבי חברון, היה נשק מסוג M-16, מחסניות וסכין. בלילה עצרו שב"כ וצה"ל באזור חברון וירושלים מספר חשודים במעורבות בסיוע למחבלים ברכישת הנשק והכניסה לישראל. הם הועברו לחקירה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410020949' autoplay='0' credit='' desc='יערי בן זוגה של ענבר בראיון' poster='' kid='1_56qf8n6g' duration='366']

במהלך הפיגוע גוננה ענבר על בנה בן ה-9 חודשים שניצל ומאוחר יותר התאחד עם אביו, יערי. בשיחה עם חדשות 13 תיאר יערי את רעייתו המנוחה: "היא הייתה אימא מדהימה ואמיצה ואישה חזקה ואופטימית. הייתה גיבורה עד הרגע האחרון". שחר גולדמן הייתה רקדנית בינלאומית מצטיינת, והתחתנה רק לפני כשנה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0110242226' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם הסיירים שנטרלו את המחבלים' poster='' kid='1_gs8owh8o' duration='131']

זירת הפיגוע ביפו
זירת הפיגוע ביפו | צילום: רויטרס
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע ביפו
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע ביפו | צילום: רויטרס
המחבלים שביצעו את הפיגוע ביפו
המחבלים שביצעו את הפיגוע ביפו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע גם הוא לזירת הפיגוע - ואמר, על רקע דיווחים כי המחבלים יצאו ממסגד בחברון, כי "ככל שיתברר כי אכן יש קשר בין הפיגוע למסגד - הדברים מאוד ברורים: צריך לסגור ולהרוס אותו. צריך לבדוק את זה. אנחנו לא ממהרים לשלוף".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל רב-ניצב דניאל לוי בזירת הפיגוע ביפו
השר בן גביר והמפכ"ל דניאל לוי בזירת הפיגוע ביפו | צילום: רויטרס

ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, ספג לרויטל ברונשטיין: "העיר בת ים אבלה וכואבת על הירצחה של רויטל ברונשטיין ז"ל בפיגוע ביפו. רויטל, רק בת 24, בת יחידה לאמה ליאורה, היתה סטודנטית מצטיינת לתואר שני במדעי המחשב. כבר בתיכון זכתה בפרסים יוקרתיים על עבודתה בתחומי המחשב והבינה המלאכותית, ובמקביל היתה גם ציירת קומיקס מחוננת. המחבלים הצליחו לפגוע בגופה של רויטל ופצעו את הלב של כולנו, אבל לא ישברו את הרוח שלנו. בשם כולנו אני שולח חיבוק גדול לליאורה, ונמשיך לסייע וללוות אותה לכל אורך הדרך".